Talentmania vs. ČS má talent, díl 15.: Tak šel čas…
Dlouho jsem si lámal hlavu, jak závěrečný rekap o obou podzimních talentových show pojmu. Původně jsem si myslel, že napíšu podobně jako u Robina Hooda souhrn pozitiv a negativ, ale nakonec jsem si řekl, že mnohem lepší bude klasická narativní forma, protože úroveň obou soutěží se během jednotlivých etap vyvíjela a navíc u některých věcí je dost relativní, zda je vnímat jako pozitiva, či jako negativa. Dámy a pánové, poslední rekap podzimního talentového maratonu začíná, prosím připravte se na maximální dávku mé upřímné kritiky.
Česko Slovensko má talent: Nadějný začátek, potom strmý pád
Jednoznačně větší očekávání vyvolávala originální talentová show, která se v Česku vysílala letos vůbec poprvé (na Slovensku ne, protože tam už před dvěma lety proběhlo Slovensko má talent). Počet přihlášených byl rozhodně vyšší než v Talentmanii, což naznačovalo, že úroveň talentů bude v ČSMT vysoká. Zrovna tak složení poroty působilo na první pohled velmi nadějně – Jan Kraus se osvědčil už ve zmiňovaném SMT, Lucie Bílá je velmi spontánní, což je pro show bezesporu plus, a Jaro Slávik je producent s bohatými zkušenostmi z branže. Většina internetových diskutujících dávala ČSMT automaticky přednost před Talentmanií a to ještě před tím, než se obě show začaly vysílat.
Úvodní kola z divadla všem těmto původním předpokladům dávala za pravdu. Nadějnými soutěžícími se to v nich jen hemžilo, porota fungovala dobře včetně rozdělení rolí a člověk měl poprvé pocit, že vidí show, která se svou úrovní může přiblížit zahraničním verzím. Samozřejmě, že i zde se našlo několik sporných momentů, jakými byl například rozdíl mezi moderátorskou dvojicí (na jedné straně ostřílený profík Pyco, který zároveň disponuje obrovským osobním šarmem, a na straně druhé moderátorský začátečník Jakub Prachař, který měl sice i světlé momenty, ale jeho výkon byl po celou dobu soutěže dost rozpačitý) nebo přeceňování většiny zpěváků a zpěvaček porotou, tedy především Lucií Bílou, z jejíchž úst se slova jako „úžasná, famózní, fantastická zpěvačka, která má obrovský talent a mohla by z fleku vystupovat v Americe“ linula až příliš často. To ovšem nijak výrazně podobu castingů neshazovalo, protože těch nadějných talentů jsme ve všech ostatních kategoriích viděli opravdu požehnaně a většina diváků se opravdu těšila na semifinále.
Jak už to však bývá, velké očekávání zpravidla střídá velké zklamání (ostatně i Jára Cimrman skládal hudbu tak, že střídal prvek očekávání s prvkem zklamání). Osudným se ČSMT stal Velký třesk, který byl nejen slabý svým zpracováním (příliš rozvláčný úvod a zbytečné medailonky soutěžících), ale především zde vypadla celá řada velmi nadějných soutěžících (včetně mé oblíbené krasojezdkyně Nikol Frýbortové, za jejímž prosazováním si absolutně stojím, stejně jako za názorem, že její vyhazov na úkor dvou o třídu horších cyklistů na BMX byl krajně nespravedlivý) a do semifinále postoupilo plno lidí, u kterých si člověk kladl jedinou otázku „Co tam vůbec dělají?“ Co třeba v semifinále dělal katastrofální (ne)zpěvák Anton Toráč, naprosto trapný silák-komik Alojz Morovič nebo pubertální trio A.J. Band, u nichž ani samotní porotci nevěděli, proč je do semifinále vzali, to opravdu nikdy nepochopím. Vrcholem všeho bylo vrácení do hry kontroverzního Sekáče, který v semifinále následně potvrdil, že žádným kouzelníkem není. Chápu sice, že se porotci (nebo štáb jejich prostřednictvím) snažili o pestrost, ovšem pokud má pestrost přednost před kvalitou, tak je to špatně a semifinálová kola to jen potvrdila.
V semifinále se však pád do propasti ještě prohloubil. Jednak se jako absolutně chybná ukázala volba Brněnského výstaviště jako místa, ze kterého se živé přenosy ČSMT budou vysílat. Scéna sice budila dojem velkoleposti a světovosti (oproti domáckému prostředí Talentmanie), to však s sebou přinášelo celou řadu technických problémů, především tedy špatnou akustiku, která pokazila většinu zpěváckých vystoupení. Ovšem technika nebyla to jediné, co v živých přenosech ČSMT haprovalo. Jednak se v semifinále definitivně potvrdilo, jak špatnou ruku měla porota při výběru semifinalistů, a tak jsme museli protrpět celou řadu absolutních debaklů všech těch Sekáčů, Toráčů a dalších zacláněčů. Sice podukce během semifinále vrátila do hry tři vyřazené ve Velkém třesku, ale tu největší křivdu vyhazovu *vy víte koho* nenapravila a ze tří navtrátilců se do finále nikdo nedostal (i když Fanda Šimčík do něj měl velmi blízko), takže tato snaha získat zpět ztracené diváky přišla v niveč. Navíc zde opět vstoupila do hry největší vada zastaralého britského systému – tedy rozdělení do semifinálových desítek, kde se v jedné sejde přetlak talentů a v jiné není naopak z čeho vybírat. No a největší korunu všemu nasadila produkce tím, že některé soutěžící – konkrétně Mariána Zázrivého a Dominiku Haškovou – nasadila jako zlatý hřeb večera a zmanipulovaná porota pak ve stoje tleskala jejich falešnému zpěvu a ještě si to další týden obhajovali, čímž jejich prestiž dost utrpěla. Zvlášť Zázrivý byl okatě protežován po celou dobu soutěže, od castingu, přes Velký třesk (kde byl podroben předem zinscenovanému záverečnému podušení), semifinále až po finále, vždy byl „zlatým hřebem večera“, což mu vyneslo i umístění v Top 3, na celkové vítězství to však naštěstí nestačilo. Poslední věcí, která ČSMT uškodila, bylo šílené natahování přímých přenosů. Nedivím se, že se lidem nechtělo čekat tak dlouho noci, a proto sledovanost neustále klesala.
Abych však jen nekritizoval, tak musím zmínit i nějaké to pozitivum, kterým byli především někteří soutěžící. Těch skutečně vynikajících sice ve finále nebylo mnoho, ale určitě se tam našlo několik objevů, které určitě stojí za to. Dae Men si vítězství určitě zaslouží a Las Vegas rozhodně ostudu neudělají. Z dalších finalistů stojí za zmínku především průkopník trapnomagie Richard Nedvěd a velmi svěží kapela Mako!Mako, což jsou objevy, které mají v českém zábavním a hudebním průmyslu budoucnost. Těmto a ještě několika pár dalším talentům děkuji za to, že přestože mě tato show ve své druhé fázi hodně zklamala, tak kvůli nim se vyplatilo ji sledovat dál.
Talentmania: Tragický úvod a následné zmrtvýchvstání
Když Nova a Markíza na jaře ohlásily, že připravují „nejlepší česko-slovenskou show“, většina lidí byla skeptická a předpovídala jeden velký debakl. Téměř všechno tomuto faktu nasvědčovalo, protože účast byla oproti ČSMT poloviční. Spekulovalo se dokonce o tom, že některé talenty byly přímo dosazené Novou. Ani složení poroty nevzbuzovalo velké nadšení, akceptováni byli jen Paľo Habera a Adela Banášová, kteří už s porotcováním mají zkušenosti. Nikdo ovšem nechápal, co v porotě dělá Alena Šeredová, u níž bylo od začátku jasné, že bude jen do počtu podobně jako Michal Kocourek v Robinu Hoodovi. Ani přítomnost režiséra Zdeňka Trošky nevyvolávala nadšení, mnoho lidí se tázalo, co režisér lidových komedií a pohádek může vědět o všech druzích talentů, které se do těchto soutěží hlásí (to ovšem velká řada z nich netušila, že Troška je zároveň operním režisérem, takže minimálně opeře rozumí velmi dobře). Rozpaky vzbuzovalo i opětovné angažování na post moderátora Leoše Mareše, který je už prostě vyčpělý a okoukaný. Ještě pochybnější byla soutěž o jeho moderátorskou partnerku, která nakonec vyšuměla do prázdna (což mě i částečně mrzelo, protože jsem se těšil na Dominiku Starou v netradiční roli, ale ona stejně nevyhrála, takže je to vlastně jedno) a její vítězka Nikol Moravcová nakonec byla odsunuta pouze jako internetová moderátorka ze zákulisí. Prostě bylo až moc vidět, že Talentmania vzniká za pochodu.
Všechny tyto negativa se následně projevila v castingových dílech, které byly opravdu mimořádně katastrofální. Už opening show ze zámku v Miloticích byla tak extrémně špatná jako snad ještě žádný jiný úvodní díl podobné soutěže. Tato velká televizní katastrofa pak udala tón, jakým se budou ubírat díly z castingů. Talentů jsme v nich viděli minimum, naopak mnohem větší prostor dostávali exoti a čísla, která jsou vhodná leda tak do cirkusu. Porota byla v této fázi soutěže velmi slabá, Paľo a Adela působili otráveně, Zdeněk Troška většinou jen dával k dobru zastaralé fóry a o zbytečnosti Aleny Šeredové se snad nemusím zmiňovat. I Leoš Mareš lezl mnoha lidem v castincích na nervy tím, jak po téměř každém vystoupení lezl na pódium, čímž se lišil od Pyca a Jakuba Prachaře, kteří vetšinou setrvávali v zákulisí. No a korunu všemu pak nasadil postup některým postižených, tedy konkrétně „malého Michaela Jacksona“ Davídka Dostála a básnířky na vozíku Lenky Pietrové, kteří sice byli obdivuhodní svým bojem s osudem, s talentem to však mnoho společného nemělo. Prostě castingová část Talentmanie byla mimořádně nepovedená a ti, kteří rádi vzpomínají na zlaté časy slovenské SuperStar, litovali Paľa, Adelu a režiséra Petera Nuňéze, že se tomuto projektu zaprodali.
Epizoda Soudný den, která dělila castingy od živých přenosů, nebyla na rozdíl od Velkého třesku v ČSMT pro soutěž nijak zásadní, proto ji můžeme vynechat a vrhnout se rovnou do semifinále. A zatímco Talent vyvolával po divadelních dílech obrovská očekávání a v semifinále zklamal, tak u Talentmanie tomu bylo přesně naopak. Po katastrofálních castinzích nikdo od „nejlepší česko-slovenské show“ nic nečekal, ona však příjemně překvapila. Opět se potvrdilo, že Peter Nuňéz je mezi režiséry televizních show špička a dokáže jakoukoliv show vytáhnout i z absolutního dna. Minimálně o 100% byla v semifinálových a finálových kolech oproti divadelním castingům mnohem lepší scéna, která podle mě předčila i tu z ČSMT, neboť i když byla dost veliká, tak se na ní díky kruhovému rozložení sólisté neztráceli (a fanoušek Moniky Bagárové ve mně moc dobře ví, že to je to nejdůležitější). Osvědčil se i inovativní systém duelů, který dokázal odbourat dva syndromy, které velmi dobře známe ze SuperStar – tedy efekt prvního vystoupení a efekt předchozí prezentace. U většiny duelů jsme se mohli přesvědčit o tom, že hlavní roli hraje akutální výkon a hned několikrát se vítězi duelů stali lidé, kteří neměli příliš velkou předchozí prezentaci. Zlepšení nastalo i u poroty, tedy především u jejích dvou tahounů Paľa a Adely, kteří opět dokázali, že jsou lidé na svém místě a porota konkurenčí show by se od nich mohla hodně učit. Svojí roli sehrál dobře i Zdeněk Troška, který svým staromódním vkusem dodal portě na pestrosti názorů (a Adele dal záminku k mnoha dobrým fórkům na jeho adresu). Nejzbytečnější porotkyně Alena Šeredová byla nahrazena známou komickou dvojicí Michal Suchánek a Richard Genzer, kteří byli diváky přijímaní rozporuplně, ne každému jejich jednoduchý humor sedí, ale na rozdíl od Šeredové aspoň nenudili.
A samozřejmě největším plusem byli samotní soutěžící, mezi nimiž bylo nakonec mnohem více výrazných talentů než v ČSMT, ač se to původně tak vůbec nezdálo. Sice i v semifinále bylo dost slabých článků, ale ty se v případě nafouklého osmdesátičlenného semifinále dali tolerovat, protože na jejich úkor v Soudném dni nevypadl nikdo u nějž by to byla do nebe volající křivda. Systém duelů tak pomohl víceméně oddělit zrno od plev a finálová čtyřicítka už pak byla docela nadupaná. I Davídek Dostál, který byl neslabším článkem čtyřicítky, svou úlohu splnil, protože Nova a Markíza věnoval částku z hlasů pro něj na podobně postižené děti. V čele všech soutěžících samozřejmě stojí samotná vítězka, andělské zjevení jménem Patrícia Janečková. Toto křehké děvčátko je dokonalým spojením všeho, co divák může obdivovat, tedy mimořádného talentu, krásného hlasu, andělského vzhledu, charismatu a sympatií. Myslím, že vůbec nepřestřelím, když napíšu, že Patrícii musí Prima Nově závidět, protože v ČSMT se podle mezi zpěváky a zpěvačkami takový talent neobjevil a třeba takový Marián Zázrivý by vedle Patrície neměl absolutně žádnou šanci. A Patrícia není jediná, koho by Prima měla Nově závidět, protože i Alena Smolíková a její úžasná fenka Keysi, fenomenální tanečník Matúš Pišný nebo famózní hráč na skleněnou harfu Petr Špatina jsou špičky ve svém oboru, kteří mají na to soutěžit i na světové úrovni. Vlastně jako jediní z Top 5, kteří mají v ČSMT silnější ekvivalent, jsou Duo Ogor, i když ani oni nejsou žádná béčka. A samozřejmě nesmím zapomenout ani na další soutěžící, kteří se do superfinále nedostali, ale přesto byli vynikající – za všechny především musím jmenovat romskou princeznu Vanesu Kokyovou, která byla po Patrícii druhou nejlepší a nejzajímavější zpěvačkou napříč oběmi show, dalé pak stojí za zmínku vtipné a originální Two Voices nebo vynikající kouzelník Magic Alex. Prostě těch velkých talentů bylo v Talentmanii hodně a hlavně díky nim a trojici Habera-Banášová-Nuňéz (u nichž mě mrzí, že ve druhé řadě Česko Slovenské SuperStar se z nich setkáme už jen s Haberou, další dva už neuvidíme, což je nenahraditelná škoda) se tato z počátku katastrofální show odlepila ze dna a mohla v semifinále a finále vykvést. Jediné dva výraznější mínusy měly živé přenosy v přertvávající estrádnosti (i když ta už oproti castingů tolik nevadila) a postavě lachtana Melouna, což byla šaškárna pair excelence, jinak ale byla druhá půlka soutěže příjemným překvapením.
Superverdikt DJ Vlada
Takže to nakonec skončilo remízou. Talent měl podstatně lepší castingovou část, Talentmania naopak lépe zvládla živé přenosy. Nakonec se tedy potvrdila původní obava kolegy trojitého M, že místo jedné pořádné uvidíme dvě poloviční show. Navíc to vyvolávalo i nepříjemné klima v diskusích, oba tábory fanoušků obou soutěží se do sebe vzájemně naváželi a místo toho, aby se primárně řešili soutěžící, se řešilo srovnávání obou pořadů (zlaté soupeření Chodúrovců a Šmajdovců minulý rok). Proto bych pro příště prosil, aby se pořádala jen jedna soutěž se všemi talenty a pořádnou porotou, než aby probíhaly současně dvě poloviční. Proto kvituji rozhodnutí Primy odložit X-Factor, protože budu radši, když poběží každou sezónu jen jedna soutěž.
Na závěr vám čtenářům děkuji, že jste tento podzimní maraton článků o obou talentových show se mnou vydrželi. Přeji vám krásné Vánoce a šťastný nový rok a na jaře se na vás těším při druhé řadě Česko Slovenské SuperStar.
Talentmania, ČeskoSlovensko má talent
Podobné články
- Máte talent? Přihlašte se do ČeskoSlovensko má Talent 4
- Miroslav Sýkora, další semifinalista ČeskoSlovensko má talent (video)
- Česko Slovensko má Talent 2013, 3. casting: Koktavý zpěvák překvapil
- Talentovaný zpěvák Mirek Sýkora v Superstar (video)
- ČeskoSlovensko má Talent 2013: 1.casting! Foursome are awesome! (rekap)
Diskuze k článku
Zprvu díky za fajn shrnutí i všechny rekapy :)
Jen nemůžu se vším určitě souhlasit. Pád ČSMT byl zřejmý, zlepšení TM taky, ale že by semifinále ČSMT bylo tak špatné, to bych určitě netvrdil. Byly tam samozřejmě slabší i silnější momenty, ale to i v TM. A ačkoliv se ve finále TM objevily opravdu skvělé talenty, nemůžu říct, že by to byla (až na TOP5) obrovská pecka. Všechny díly TM jsem sice neviděl, ale co se týká soutěžících během celé soutěže pro mě určitě Talent zvítězil svou pestrostí. A ačkoliv je P. Janečková určitě talent, nějak jsem jí šíleně „nepodlehl“. Jako vítězi se mi Dae Mani líbí určitě více než ona. Ale to je dost subjektivní, chápu.
Co se týká Pyca s Jakubem- ti byli bez debat o třídu výš než estrádní Mareš.
No a na závěr bych ZÁSADNĚ nesouhlasil s tím, že porota TM válcovala tu v ČSMT. Neustálé vyzdvihování Habery prostě už delší dobu nechápu (přestože ho uznávám), Adéle to v moderátorské roli sluší mnohem více, k té druhé dvojici raději bez komentáře.
Ano, Slávik v ČSMT působil arogantně, Bílá občas nepochopitelně chválila, ale ve spojení s výborným Krausem mě tato porota hodně bavila. Zatímco při sledování TM jsem hodnocení poroty skoro neposlouchal, u ČSMT mi to přišlo jako běžná součást vystoupení, přestože jsem s hodnocením vždy nesouhlasil- ale o tom to je.
Nicméně naprostý souhlas s dalšími hodnoceními a hlavně- příště už jenom JEDNU show :)
diky za srhnuti a rekapy k talentovkam.. sem si myslel ze budes drsnejsi ;-) .. ale udelal si mi radost jak si tam krasne vsunul Dominiku Starou a nezapomel na ni :D ..
PS : taky ti preju nej do Noveho roku a kdybych jen trošku mohl tak ti necham naklonovat Domču pod stromeček
Pěkný shrnutí, asi tomu není co vytknout. Samozřejmě, že by se i tady dalo polemizovat, podle mě třeba ta mladá Romka z Talentmánie s tím svým pronikavým a nepříjemným hlasem určitě neměla na Veroniku Stýblovou z Talentu, která má na svůj věk neuvěřitelně silný a profesionální projev, ale to jsou detaily. Celkově to je napsáno tak, jak to je a co vlastně bylo celý podzim řešeno – hrozný začátek na Nově, úžasný na Primě, dále špatný Velký třesk, kde vyletěla hromada favoritů, hrozná akustika z Brna, asi zlepšení přenosů na Nově (nevím, viděl jsem jen pár dílů a protože nejde o zahraniční licenci a následnou reprezentaci ČR ve světě, tak jsem té show nikdy nevěnoval velkou pozornost) atd. Každopádně ta největší pravda je na konci – viděli jsme dvě poloviční show, což jsem tu říkal od začátku a což znamenalo to, že tu první ročník Talentu nemohla za žádných okolností být taková bomba, jaká by byla za normální situace. A to je samozřejmě chyba Novy a jejího dětinského chování. Proto je pro mě osobně jasným vítězem Prima, která i ve ztížené pozici a logickým chybám u televize, která tolik velkých show ještě nevysílala, dokázala udělat první ročník CS Got Talentu na úrovni. Talentmánie je pro mě od začátku trucshow a i když nikdo nepopře, že tam dobré talenty byly (určitě ale osobně nevidím mezi finálovou sestavou obou show velké rozdíly a proto s nějakým vyvišováním v tomto případě moc nesouhlasím), tak celkově tu show už z principu pozitivně hodnotit nemůžu, protože jejím úkolem bylo zničit originální show a to je podle mě věc, za kterou by Nova zasloužila vyletět do vzduchu. Jsem rád, že Prima odložila X Factor a ukázala tak, která televize tu má nějakou prestiž. A pokud Nova pod novým vedením nezmění svoji strategii, tak opravdu nebude trvat dlouho a sama se zničí. Kor teď, kdy se jí čím dál méně daří a ještě musí financovat celou krachující CME. Ale to už je na jinou diskuzi…
Dovolím si podotknout, že největší katastrofou Talentmanie byla účast Suchánka s Genzerem, zejména v úvodu jejich působení. Předváděli vrchol trapnosti, hlavně Suchánek. Pokračovalo to neustálým poléváním vodou střapatého Genzera, slaboduchými komentáři bez vtipu, které z nich lezly jako z chlupaté deky a alibistickými a nekompetentními hodnoceními výkonů jednotlivých soutěžících. Prostě v tomto případě Nova šlápla totálně vedle. Kam se ztratil humor Mistrů GS, který z nich po večerech tryskal takovým fofrem, že jim většinou ani nebylo rozumět (hlavně Genzerovi)? Vyhozená Šeredová sice „nic moc“, ale aspoň nebyla tak trapná jako dvojice S + G, která většinou působila dojmem mírného alkoholického opojení.
V podstatě souhlasím, ale zapomněl jsi napsat o výkonech moderátorů v živých přenosech. Podle mě, Leoš zůstal pořád stejně trapný(s občasnými vyjímkami) a možná jsem si toho všiml jen já, ale on byl jediný, kdo se smál trapným fórkům Mr.GS(to svědčí o jeho smyslu pro humor).
Naopak Pyco s Jakubem sice nebyli ze začátku bombastičtí, ale ani to nebylo nejmizernější. No a od 4. semifinále šla jejich forma nahoru. Vtipů přibývalo a všechny byly dobré. Oba se začali doplňovat(i když Jakub pořád na Pyca neměl, přestože většina hlášek šla od něj). Nakonec se z nich, alespoň pro mě, vyklubali nejlepší moderátoři Talentu ze všech verzí, které znám( a že jich znám hodně). Dokonce i Ant s Decem jsou v živácích takoví nevýrazní a v tomhle je Pyco s Kubou přetrumfli. Taky ukázali, že se to dá dělat jinak, než to dělá Mareš(jehož forma se začala vytrácet při Big Brotherovi).
Jo a nevím, jestli už to víte, ale v Británie má Talent příští rok bude v porotě sedět Hasselhoff(takže bych tu naši porotu úplně nezatracoval)
Honzad: Tam je nějaké srovnávání porot ve článku? Asi jsem to přehlédl. Jestli ano, tak v tom případě nacházím jeden hodně důležitý bod, ve kterém se s autorem článku rozcházím. I když porota ČSMT měla často kontroverzní rozhodnutí, tak byla neuvěřitelně sladěná a hlavně nejhvězdnější, co se kdy u nás na obrazovce objevilo (vždyť Nova lákala neúspěšně Lucii Bílou do každé SuperStar, dokonce i do té následující). Lucie Bílá byla spontánní a udělala televizi tolik zajímavých záběrů, že si v zahraničí budou říkat – proč ty naše porotkyně nejsou takové, jako ta česká a jen tam sedí a občas něco řeknou. Kraus je sázka na jistotu a Slávik byl tak kontroverzní osobnost, že to té show udělalo obrovskou reklamu, protože se o ní o to víc mluvilo. Porotu z ČSMT bych hodnotil 8/10 (to za ten Velký třesk a přeceňování některých soutěžících) a tu měnící se skvadru z TM 2/10 (a to ty dva body dávám pouze za Adélu Banášovou). Podle mě právě obě poroty mají svá nej – ta z ČSMT byla ta zatím nejlepší v ČR a ta z TM nejhorší.
Hodně hezký článek. Já osobně mám rád castingy. Přímé přenosy moc nemusím. Právě proto se mi líbí UK styl, dát je do jednoho týdne. Tím si dle mého zajistí, že lidi se budou dívat každý den, ne jako tady, kde to bylo c otýden… Když jednou viděli špatný díl, tak už znova nezapli. Ale chápu, že to bylo možná taky díky TM… Mno uvidíme, zda nás za rok něco podobného čeká :-) …alespoň ČSMT bych rád
Honzad: Patrícia a Dae Men se absolutně nedají srovnávat, každý z nich dělá něco jiného a to, co dělají, dělají výborně. Mně osobně je bližší Patrícia (možná i proto, že je holka a tím pádem mě donutila k většímu fandění), ale to je skutečně věc vkusu. Naopak se ale dají Dae Men srovávat třeba s Ogorem (kde bych pro mě vyhráli Dae Men) a Patrícia zase třeba se Zázrivým, kterého by podle mě strčila hravě do kapsy (a nejen jeho, i všechny ty přeceňované zpěvačky z ČSMT by se jí tam vešly). A za tím, že Habera a Banášová převýšili celou porotu ČSMT si stojím, z nich jsem cítil, že za každé okolnosti byli upřímní, říkali svůj názor a neauplaudovali ve stoje falešnému zpěvu a podobně.
Maxx: Ten zásadní rozdíl mezi Vanesou a Veronikou je ten, že Vanesa je 100% přirozený talent, to, jak ona zpívá, to nejde naučit, to má od pánaboha. Barva hlasu už je skutečně otázkou vkusu (i já s ní měl ze začátku problém, ale na vícerý poslech jsem si zvykl a Vanesin zpěv jako celek mě dostal). Veronice neupírám velmi slušný hlas a techniku, ale podle mě není ve zpěvu ani trochu svá, podle mě především napodobuje to aguilerovské křičení. Je zajímavé, že zatímco Jakubovi Resslerovi bylo vyčítáno imitování Jacksona, Veronice nikdo imitování Aguilery nevyčítal. Tedy zatímco Vanesa je osobitá zpěvačka, Veronika je pro mě jen kvalitní imitátorka.
CSMT se propadla vice mene podle toho jak pise DJVlado.
Nejvetsim skandalem ale byl postup Haskove (a jeji nasledne omlouvani v dalsich dilech) po kterem odesla nejvetsi skupina divaku a timto postupem ztratilo CSMT nejvice divaku.
Nebyt Haskove (a mozna i zazriveho) mohla to byt vcelku fajn show! uroven by klesala i tak, ale nebylo by tolik otravenych lidi, kteri uz t oproste dal snaset nemohli.
Nove pomohlo kvalitnejsi provedeni sceny (kamera, svetla, prostor) a velka snaha – i kdyz se mi to rika tezce, protoze vetsi peklo na televiznim poli mnžýnez TV Nova neexistuje!
kapi: Tak tam to zachránila Markíza, proto to nebylo tak tragické. Ostatně i proto je ČS SuperStar oproti CZ SuperStar jako nebe a dudy. Nova by nejlíp udělala, kdyby vyhodila toho Vítka Pokorného. Vždyť to je takový patlal, co tu už zabil několik show, že se divím, že už dávno neletěl.
DJ Vlado: Jo, to je možné, já jsem popravdě řečeno zpěvačkám v žádné show nevěnoval až tak velkou pozornost, protože jsem se u talentovek samozřejmě víc těšil na nepěvecká vystoupení. Takže to srovnání jsem napsal spíš proto, abych vstoupil alespoň v něčem do opozice k tomu článku. Protože tu máme poslední šanci, jak se pustit do pořádné diskuze o podzimních talentovkách. Ale jak vidím, už je to asi pasé… Mimochodem viděli jste někdo včera DaeMen u Krause?
DJ Vlado: Skvely rekap, nejlepsi clanek jaky jsem od tebe cetla!!!!
Par komentaru a srovnani. Moderator-vitezi Prima, ale to jen proto, ze Mares je opravdu dost okoukany, neni co byval a Nova by misto uzavirani nekolikalete mnohamilionove smlouvy mela radeji hledat novou tvar na post moderatora(ky) pomohlo by to Nove i Maresovi. Na druhou stranu Prachar mne nesedl od zacatku a do konce souteze se to pro mne moc nezlepsilo. Casto jsem nevedela, zda jde o vtip a mam se tedy smat ci trapne konstantovani. Osobne doufam, ze nebude uvadet X-factor.
Porota- remiza. Naprosty souhlas s DJ Vladem, ze Habera s Banasovou byli lepsi nez cela CSMT porota. Pro mne je Banasova nejlepsi cesko-slovenska moderatorka a i role poroty ji sedela. Byla naprosto objektivni, uprimna, casto velice trefna a pohotova. Troska mel pusobit jako element hodneho strycka a zvladl to. Dokazal byt hodny, ale v urcitych mezich a kdyz videl neco trapneho dokazal to rict. Roli hodne tety mela v CSMT Bila a ta to podle mne nezvladla. Tim jak kazdeho neskutecne chvalila casto pusobila trapne az komicky a projdemeli si celou radu CSMT tak tech famoznich svetovych zpevacek jsme nasli asi 15 v jedne rade. To je mazec!!!!! Pan Slavik si casto protirecil, Kraus byl vcelku v pohode. Hodnoceni nekterych interpretu se standing ovation nema obdoby v zadne talentove soutezi minimalne u nas. Proc tedy remiza??? Nasazeni Suchanka s genzerem. to pro mne byla nejvetsi otrava vecera, byli naprosto trapni, casto zoufaly uplne mimo misu a myslim, ze se nepletu reknu-li, ze stejne vetsina na jejich vystup nebyla zvedava, porad jen zdrzovali a zaclaneli. vyrazeni zbyztecne seredove byla trefa do cerneho, ale tri clenna porota by bohate stacila.
Soutezici-vitezi Nova. ktera z nuly ziskala maximum. Troufam si tvrdit, ze jejich Patricia, Keysi, Pisny, Spatina jsou lepsi nez vsichni finalisti ( s vyjimkou dae Men) na Prime. Ti vsichni by mohli reprezentovat tuto zemi v Las Vegas na Prime jsem krome Dea Men nikoho dalsiho nenasla. Nedved je skvely pro ceskou scenu, Mako Mako take patri sem. Osobne jsem take presvedcena, ze Prima Nove zavidi Patricii, protoze i kdyby Nova nikoho jineho nemela tak s Patricii Primu prevalcuje. To je vezne supertalent o kterem se zminila i zahranicni televize coz se zadnemu jinemu vitezi jeste nepodarilo a jen tak nepodari.
Trapnosti-prima predvedla obrovsky kiks v hodnoceni soutezicich, ale Nova vytvorila nejvetsi trapnost v historii soutezi v podobe melouna a naprostem vyprchani hledajici nehledajici moderatorky, ktera sice byla vybrana, ale vetsina lidi ji ani nepoznala.
DJ Vlado: samozřejmě že je složité srovnávat Patrici a Dae Many, ale jak je tobě bližší mladá zpěvačka, mě prostě zase prostě Dae Mani. Tam to ani nejde tak přes rozum, jako přes osobní pocit, který cítí a pozná podle toho, co ho více baví :) Navíc, já Dae Manům oproti Nedvědovi (nepočítám Zázrivého, tam fandil snad každý :D) fandil proti hodně, když stála Patrícia proti Keysi, bylo mi to úplně fuk.
S porotou se tedy budeme různit. Proti Adéle nemám nic, jako moderátorka mě bavila stejně mnohem víc, ale v TM porotě pořád patřila k naprosté špičce. A opět se budu opakovat- proč je Habera ten NEJ? Já v něm tu porotcovskou pecku prostě nemůžu najít, jeho komentáře sice mají smysl a on tomu určitě rozumí, ale obecně mě jako porotce nikdy moc nebavil, působil vždycky nudným a skleslým dojmem bez elánu. Jednoduše jsem mu za ty řady slovenských i československých SS na chuť nepřišel a tady mě snad nudil ještě třikrát víc. Proto nechápu, proč bude sedět i v další porotě- i kdyby byl opravdu ta TOP porotců (kde mám teda jiné adepty), pořád už by bylo na čase, aby ta změna proběhla. Pořád stejný člověk v takovýchto show podle mě časem přestane bavit i vás, kteří ho máte rádi.
Vždyť i Mareš mě kdysi neskutečně bavil, ale čím více show, tím více se opakoval a už klesal a klesal…
Honzad: To já zas pocitově víc fandil Nedvědovi než Dae Menům, vyvolal ve mně silnější emoci (smích se dá taky počítat mezi emoce) a byl mi celkově bližší, rozumově jsem to ale přál Dae Menům kvůli vhodnosti do Las Vegas. Patrícia a Keysi ve mně vyvolávaly emoce obě, ale Patrícia prostě o dost silnější. Co se týče Habery, mně u porotce nejde o to, aby primárně bavil, ale aby hodnotil spravedlivě, což Habera (s výjimjkou úletu jménem Denis Lacho) vždy dělal. Proto jsem si nikdy nedokázal užít „třeskutě vtipnou“ Osvaldovou, u níž mi vždycky vadila ta zaujatost proti některým soutěžícím, které cíleně poškozovala řečmi typu, že „XY zpívá falešně“, když ve skutečnosti falešně nezpíval.
Monika: Díky za kompliment :-) Asi ty závěrečné rekapy mi jdou vždycky nejlíp, i moje shrnutí pozitiv a negativ u Robina Hooda trojité M označil za můj nejlepší článek. Jinak vesměs souhlas, především pak s tím, že Prima Nově Patrícii určitě závidí, protože srovnatelný supertalent mezi zpěvačkami (a už vůbec ne zpěváky) v ČSMT prostě nebyl. A souhlas také s tím, že v tříčlenná porota by v TM stačila (zvlášť, když je jen jeden český moderátor, tak je to národnostně vyrované). Jak Šeredová, tak G+S byli v porotě zbyteční, jen já pokud jsem si měl vybrat, tak radši kontroverzní G+S, kteří aspoň vzbuzovali v lidech emoce (ať už pozitivní, nebo negativní), než ultrazbytečnou Šeredovou.
Moniko, v jaké zahraniční televizi se mluvilo o Patricii? To tedy šlo nějak totálně mimo mě, už hlavně proto, že takových (možná horších, možná lepších, to zase neumím posoudit) mladých zpěvaček je v kdejakým hudebním sboru u nás, natož ve světě, mraky. Zase bych tu nějak nedělal z hovínka platinu.
Maxx: Zato ta tvoje Veronika, to je fakt naprostý unikát, typ zpěvačky, jaký jsem opravdu ještě v životě neviděl ani neslyšel a na kterou v Americe čekají s otevřenou náručí (vtip dne) :-DDD
DJ Vlado: A kdy tu kdo tvrdil, jaká je Veronika hvězda? Jenom mi přijde, že má moc pěkný a silný hlas, který hravě strčí do kapsy falešnou Bagárovou, nebo tu Romku. Každopádně i takových zpěvaček je tucty. Navíc jsem byl rozčarován z jejího postupu, protože jsem fandil Resslerovi. Ta vítězka z Mánie zpívá hezky, ale takhle mladých „operních“ zpěvaček mají v každé zemi desítky. Vždyť i opery mají dětské role a v různých dětských sborech jsou určitě mnohem talentovanější děcka. Proto silně pochybuju, že nějaké zahraniční televize o ní mluvila. Bezruký klavírista z čínskýho Talentu, nebo ta malířka do písku z ukrajinského Talentu, to jsou lidi, kteří obletěli svět a kteří jsou skutečně výjimeční. Ale sorry, to, že nějaká 10letá holka umí zpívat operu zas není takový dělo, jak tu někteří tvrdí. Z ní si nikdo v zahraničí na zadek nesedne, stejně jako si nesednou z Dae Men, Nedvěda, Mighty Shake, ani z lidí z Mánie, protože tu skutečně zajímavý a originální talent s velkým T nebyl. Ano, šikovných lidí tu bylo mraky, ale žádná revoluce se nekoná. Takže trochu soudnosti zas prosím a čekám na ten link na ty zahraniční zprávy nebo co to bylo, kde mluvili o vítězce Talentmánie :DD
Maxx: Jednalo se o CNN. Mrkni treba sem
http://www.blesk.cz/clanek/celebrity-domaci-celebrity/146106/skvele-vyhlidky-janeckova-ohromila-cnn.html
Jinak Patricia je unikat na svete je mozna 10 takovych mladych zpevacek, ale tisice Veronik, ta by nevyhrala ani ceske finale natoz, aby se chytila ve svete. V superstar bylo mnoho lepsich zpevacek. Kdybych ja mela hodnotit zpev jen v CSMT tak minimalne Maskova byla lepsi nez Veronika
Hmm tak to je hustý a protože já Blesku vždycky věřím (ano, jsem naivní :D), tak to tak bude. Škoda, že nehodili i video, protože na webu CNN to nic nevyhledá, když zadám Talentmania, Talentmanie, Janeckova, Mares. Nebo, že by Blesk kecal? :D Jinak jestli informovali o tom, že to je Češka, tak to akorát pobouří Slováky, proboha proč ty zahraniční média nejsou nikdy schopný ty naše země rozeznat :D Jinak stejně si myslím, že kdokoliv z obou talentovek by neměl ve světovým Talentu šanci výrazněji uspět. Právě proto, že jsem se díval na Wikipedii a co jsem viděl, tak tam bylo -náctiletých operních zpěváků a zpěvaček mezi vítězi Got Talentu hned několik. To samý s akrobacií. Ach jo, já už bych si tak přál abysme na mezinárodních soutěžích už někdy něco vyhráli, pokud nepočítám sport. Ale to se asi nestane. Možná Vladko by vyhrál cenu o nejšílenějšího účastníka reality show. I když, kdo ví :D
Ach jo Maxxi nemam cas hledat poradny link, ale mimochodem bylo to i na Nove ve zpravach, kde ukazali primo videoukazku zpravarky ze CNN. Patricie je rozhodne zazrak, jeji kouzlo neni jen v obrovskem talentu, ale to, ze se 12 ti-leta rozhodne zpivat operu neni zas tak bezny a pochybuji, ze je na svete mnoho divek jejiho veku co to dokazou, srovnat to lze jen s Jackie evancho. Nactiletych co umi zpivat jako Carie, Aguilera najdes na you tube opravdu hodne, ale operu urcite ne. Prestoze dae Men jsou moji srdecni zalezitosti tak ve svetovem finale by mela vetsi sanci Patricie.
Je to přesně tak, jak píše Monika. Pokud je zpěvaček jako Patrícia ne světě 10, tak je to hodně. Oproti tomu takových Veronik jsou všude milióny. Maxxi, chápu, že jsi zaujatý proti komukoliv, kdo si dovolil se přihlásit do TM místo ČSMT, ale neškodilo by ti si přiznat, že by někdo z TM mohl být klidně lepší než všichni v jeho oboru z ČSMT.
No taky ten odkaz nemůžu nikde najít. Ale o to ani tak nejde. To že se o patricii zmínila CNN je možná super, ale zase tak moc bych to nepřeceňoval. Přeci jen záleží na spoustě okolností, ten den mohlo být málo zajímavějších informací, nebo někdo někde trošku zatlačil, …. V žádném případě nechci shazovat talent Patricie, ale rozhodně bych neřekl, že je na světě max. 10 zpěvaček jako je ona. Jen na youtubu, jsem jich teď během chvilky našel stejný počet a to jsem tomu věnoval 2 minuty. A stejný problém je s DEA MAN, to jsem viděl i spoustu pro mě zajímavějších vystoupení.
DolphinXXL: To jsi frajer, muzes sem teda dat nejaky linky zpevacek srovnatelnych s Patricii?
Já ne, to ty děti :-) Stačí zi zadat na youtube “ opera singer child “ a dát vyhledat
Tyhle souteze pouze „konzumuji“ a priznavam, ze jsem na zadnou neposlal ani 1 ks SMS.
Aneta mela vyhodu, ze byla prvni. To byla moje favoritka. Pozdejsi dily uz byly takove odvary…
A ze skoncenych „talentovych“ soutezi ve me nejvetsi dojem zanechalo … Maresovo moderovani. To mi uz hlava nebere, kam se ten clovek potaci. Vedle Adely bylo znat, ze je na jinem levelu, ale jeho samostatna cinnost byla jeste „vyraznejsi“. A G+S k tomu … skoda mluvit.
Patricia ma velkou budoucnost a nemyslim si, ze takovych talentu beha po Zemi mnoho. Ale moji favoritkou nebyla. Haf ;-) .
DJ Vlado: Nic ve zlým, ale už si s tou Veronikou totál trapnej, jelikož tu už asi potřetí opakuju, že není žádná moje favoritka a že ji nepovažuju za žádnej zázrak, ale že se mi jen líbí jak zpívá. Stejně tak si už pořádně trapnej s tím útočením na mě, že automaticky nesnáším účastníky z nějaké show. Přečti si pořádně můj poslední příspěvek a pak se laskavě omluv, protože už to přeháníš. Jediné co tu tvrdím, že Patricií není podle mého názoru ve světě desítky, ale minimálně stovky, protože operu zpívaj i děcka celkem běžně na světové poměry, a že nikdo z našich talentovek není žádnej zázrak, ze kterýho si v zahraničí sednou na prdel. Bohužel to tvoje neustálý útočení a podsouvání věcí, který jsem neřekl, ve mě vyvolává totální nechuť navštěvovat tehle server. Navíc jsem ani nenapsal, že tomu linku nevěřím, ba naopak. Naprosto obracíš to, co řeknu a s prominutím mě už SEREŠ! Nazdar
Maxx: Omlouvám se, pokud jsem to nějak přehnal. Veroniku jsen použil jen jako můstek k tomu, abych poukázal na někoho, kdo je zcela nevýjimečný a oproti komu je Patrícia absolutní unikát. A projel jsem si ty operní děcka na youtube a žádné z nich s výjimkou Jackie není podle mě s Patrícií srovnatelné, Patrícia má v hlase navíc zvláštní kouzlo, které jí z řady těch ostatních jednoznačně vyčleňuje. A taky neříkám, že jsi právě tady a v této diskusi napsal, že nesnášíš všechny účastníky TM. Ovšem to, že vůči té show jako celku máš nepřekonatelnou averzi, tak to na mě prostě působí (a na svoje osobní pocity mám snad právo). A podle mě se tato tvá averze i lehce odráží v hodnocení jejích účastníků (ani z Matúše Pišného jsi nebyl na větvi a to je mistr světa, tedy oficiálně potvrzená špička ve svém oboru) – opět jen můj subjektivní pocit. A promiň, pokud někdo začal s útočením v historii diskusí, tak jsi to byl ty se svým útokem na trojitého M, tedy na člověka, kterého znám z diskusí už léta, se kterým často souhlasím (tedy ne v názoru na všechny soutěžící, to snad ani nejde, ale v názorech na porotce, moderátory a úroveň všech dosud proběhlých soutěží se s ním většinou shoduju) a kterého si nesmírně vážím pro jeho odborné i lidské kvality. Přesto bych byl nerad, kdyby tě moje upřímně a dobře míněná kritika odradila od navštěvování našeho serveru.
Maxx: Patricii nejsem posedla, paradoxne jsem v superfinale vice fandila a poslala hlas Alene s Keysi. Taky jsem si projela ty tve linky, vetsinou se divky opakuji a stejne jako DJ Vlado si myslim, ze jedina srovnatelna je Jackie, ktera je rekla bych pevecky jeste lepsi, ale radeji se kouknu na Patricii. Pro mne je Patricie strasne prirozena, kouzelna u Jackie mi vadi ta strasna afektovanost, ten amerikanismus. Skoda, ze patricie nemuze jet na svetove finale a dokazat, ze patri mezi svetovou spicku v opere.
Jackie Evancho, Josie Carr, Susanne Proskura, Holly Steel, Sona Nalbandyan, Kresley Figuerroa, Lucy Brook, Jordan Beaver, Ekaterina Sheleova, http://www.youtube.com/watch?v=yIGo2Hdvl3Q&feature=related , …..
V jednom se ale shodnem, u Jackie mi vadí to samé.
Opera mě moc nebere, nemohu zcela posoudit. Ale tady http://www.youtube.com/watch?v=eQfvMx6xL-o&feature=related zpívá Patricia s Chodúrem něco trochu jinýho, třeba ten přechod z dětského hlásku do dospělého mezi 25 a 35 vteřinou je hodně dobrej a ještě to závěrečný áááčkování, s tím by mohla zabodovat i u mě. Ale také si nedělám iluze, že v každé zemi se nenajdou desítky podobných. Jednou jsem hledal podobné hokejisty jako je Wayne Gretzky, zadal jsem do googlu „hokejista“. A jen u nás jsem za jednu minutu našel milion podobných, jmenovitě např. Michal Svoboda, Ivo Suchomel, Miloš Lang, Pavel Reznák, Vilém Kos, Lukáš Radil a další a další… :-)