Bailando – 2. finále (27.4.2007)
Druhý pátek jsme měli možnost sledovat pořad TV Nova Bailando – tančím pro tebe. Minulý týden nám páry předvedly své kreace ve waltzu a jivu. Hlasování poroty poslalo do dnešního duelu dva páry, Zdeňka Fialu s Janou Paulovou a Ladislavu Dolhou s Jiřím Mádlem. Zdeněk Fiala s Janou Paulovou získali součtem od poroty 41.5 bodu, Ladislava Dolhá s Jiřím Mádlem 39.0. Z mého pohledu měli být v duelu místo Zdeňka s Janou Jana Gonsiorová s Tomášem Krejčířem, kteří mě ani v jednom tanci nezaujali a tanečně nepřesvědčili. V tomto kole čekaly na soutěžící opět dva (pro duelisty tři) tance: latinskoamerická cha-cha a vcelku nenáročné country. Duelisté v prvním kole odtančí oba tance, které předvedly před týdnem. Mezi prvním a druhým kolem bude oznámeno, který z párů v soutěži setrvá, aby v následném kole zatančil tanec určený pro druhé kolo 2. finále.
Včera TV Nova konečně zprovoznila diskusi k jednotlivým článkům na stránkách věnovaných Bailandu. Doposud byl v provozu pouze on-line chat, který nebyl nikterak závratně využíván. Na diskusích k jednotlivým článečkům věnovaným soutěžícím Bailanda se už tak objevují typické vzkazy typu „jste nejlepší“, „musíte vyhrát“, „miluju vás“. Jsem zvědav, jak se diskuse rozeběhne k článku věnovanému 2. finále Bailanda.
Minulé kolo
1. finále před týdnem bylo především o rozkoukávání v soutěži, kdy jednotliví aktéři se vzájemně oťukávali. Po minulém pátku některé páry zjistili, že musí hodně přidat a myslím, že choreografům a trenérům v jedné osobě muselo být u těchto párů hodně horko, aby jinak neposlušné nohy a těla soutěžících dostali do těch pozic, kde mají být. Poté, co jsem viděl v 1. finále si mohu dopředu dovolit odhadnout jak na tom asi soutěžní páry budou. S latinou by neměl mít problém pár Jaroslav Molnár a Iva Kubelková. V jivu předvedli, že latinskoamerické rytmy vcelku zvládají. Na druhé místo v latině jsem minule pasoval pár Lada Kománková s Richardem Tesaříkem. Richard by mohl mít problémy, protože rychlý jive šidil jeho předchůdci a vynechával některé kroky. Cha-cha je ostrý rytmický tanec, kde bude nutno právě přeměny vyšlapat. Na třetí místo jsem za jive minule řadil dva páry, Dana Šnajdra s Adélou Gondíkovou a Ladislavu Dolhou s Jiřím Mádlem. U prvně jmenovaného páru byl jive o něco lepší, ale Adéla Dana místy nestíhala. Ladislava s Jiřím vsadili převážně na pózy, ale latina by mohla být pro tento pár určitě lepší než standard. Těsně za touto dvojicí skončil u mě na pátém místě pár Petr Pik a Lucie Borhyová. Lucie měla s jivem problémy, vypadla ze sestavy a chytala se o dva takty dál. Cha-cha by jí mohla způsobit problémy, protože je zapotřebí rychlých kroků. Pomyslnou šestou příčku za jive v mých očích obsadili opět dva páry, Jana Gonsiorová s Tomášem Krejčířem a Zdeněk Fiala s Janou Paulovou. Celebrity v obou párech byly pro mne v případě jivu zklamáním. Tomáš nedokázal jive vyšlapat a místo toho poskakoval. Kámen úrazu bych opět viděl v přeměně, kde hrozí znovu poskoky z důvodu nezvládnutí rychlosti kroků. Janě Paulové role roztleskávačky absolutně nesedla a i když se snažila a ve svém rock’n’rollu podala vcelku dobrý výkon, nebylo to nic moc. Choreograf Jan Tománek určitě na cha-chu vymyslel něco podstatně lepšího, něco , co se víc hodí k věku Jany. Poslední příčku u mě minule za jive obsadil pár Lenka Sekaninová a Zdeněk Podhůrský. Lenka dělala co mohla, ale tančit musí oba. Zdeněk latinský jive absolutně nezvládl a Eda Zubák určitě strávil nemálo hodin na tom, aby se Zdeněk cha-chu naučil.
Jak hodnotím páry v 1. kole 2. finále?
Jako první přišel na parket předvést cha-chu „Shoop Shoop Song“ v choreografii Michala Němečka pár Petr Pik a Lucie Borhyová. Jejich vystoupení se skládalo z příliš mnoha póz. U Lucie Borhyové mi vadil příliš tvrdý vršek těla a vysoké nášlapy. Oba měli problém s čačovou přeměnou, tento nedostatek byl ale hmatatelnější u Lucie. Tentokráte už bylo jejich vystoupení sladěnější a nedošlo k výpadku z choreografie. Jejich snažení bych ohodnotil známkou 6, porota ve složení Jozef Bednárik, Petra Kostovčíková, Jan Bursa a Josef Prouza (ten dnes hodnotil tajně) známkami 6, 6.5, 6.5 a 7.5.
První country večera v choreografii Edy Zubáka a Pavly Macháčková v podání páru Lenka Sekaninová a Zdeněk Podhůrský a skladba „Má dívka N“. Nápad s klukovským koněm byl hrozný a předem vystoupení degradoval. Přesto, že v country lze zatančit bohatou choreografii, výkon tohoto páru byl po taneční stránce velice chudý a místo tance mi chvílemi přišlo, že se dívám na spartakiádu. Zdeněk Podhůrský je v tanci prkenný a ani nedokáže tanec zahrát tak, jak to uměl ve StarDance Václav Vydra. Toto vystoupení bych hodnotil velmi nízko, rozhodoval bych se mezi známkou 3 a 4. Porota udělila hodnocení v podobě známek 4, 5, 5 a 6.
Znovu cha-cha, tentokrát v choreografii Kamily Tománkové, skladba „This Love“ a taneční pár Lada Kománková a Richard Tesařík. Skladba byla záměrně zvolena pomalejší, pravděpodobně proto, aby Richard stíhal čačovou přeměnu. Pár šel do hudby a rytmicky to byla hodně zdařilá cha-cha. Richard měl místy vysoké nášlapy, tvrdší vršek a v závěru tance mu začal docházet dech. Cha-cha byla ale vcelku zdařilá a já bych tento výkon a snahu ohodnotil známkou 6.5, možná 7. Porota udělila hodnoty 6.5, 6, 6 a 6.5.
Každý den není posvícení. O tom se přesvědčil pár Jaroslav Molnár a Iva Kubelková v country tanci v choreografii Aleše Smolky na skladbu „No No Never“. Hudba byla na country nevhodná, choreografie se tentokrát nepovedla. Oba aktéři se na parketě sice snažili, ale jejich vystoupení postrádalo šťávu, nedokázali mě nadchnout tak, jak se jim to povedlo před týdnem. Za zmínku stojí ještě pád Ivy Kubelkové a tím se zároveň potvrdila má slova o nevhodnosti taneční plochy. Tuto kreaci bych ohodnotil známkou 5, porota vytáhla známky 6.5, 6, 6 a 6.5.
Třetí cha-cha večera, skladba „Nebudeme sedět doma“, choreografie Jára Kuneš a pár Daniel Šnajdr s Adélou Gondíkovou. Tento tanec byl Adélou především zahrán. Mimika, komediálnost a koulení očima nemohly zastřít fakt jejích pomalých nohou, přeměn na skrčených nohách a především nestíhání muziky. Adéla se proti minulému týdnu sice zlepšila, ale stále to není ono. Jára je ale dobrý a tvrdý trenér, takže pokud tento pár zůstane v soutěži delší dobu, uvidíme, že Adéla najednou začne tančit. Tato cha-cha mne ale ještě nepřesvědčila a já bych udělil známku 5.5. Porota dle mého názoru jejich výkon silně nadhodnotila a udělila známky 9, 8.5, 7.5 a 6.5.
Poslední country prvního kola, skladba Báječná ženská“ v choreografii Jitky Šorfové-Wallischové a pár Jana Gonsiorová a Tomáš Krejčíř. Hodně nepovedené vystoupení. Pár se rozpadal v krocích, docházelo i ke krokovým chybám a celkově komicky pojaté číslo zastíralo záměrnými „chybami“ ty skutečné. I u tohoto páru došlo k podklouznutí. Nutno však podotknout, že pád nebo podklouznutí nemá na hodnocení vůbec žádný vliv, porotce je povinen tyto „maléry“ ignorovat. Tento výkon bych ohodnotil známkou 5, porota opět nadsadila a udělila známky 7, 7, 6.5 a 6.
Duel
Do duelu nastoupily dva páry s nejnižším bodovým ziskem z minulého týdne, Zdeněk Fiala s Janou Paulovou a Ladislava Dolhá s Jiřím Mádlem. Oba páry nastoupily ve stejném kostýmu a předvedly ve zkratce oba minulé tance na stejné skladby. Bylo znát, že oba páry se celý týden na Duel pečlivě připravovaly. Výkony byly lepší než minule, nicméně u Jany Paulové převládají v latině tvrdé, až dřevěné nohy, ve waltzu bych ocenil techniku u obou, vadilo mi postavení rukou u celého páru. Jiří Mádl byl pravděpodobně přesvědčen o svém postupu a jeho jive byl o něco horší než minule, přeměna byla příliš skákaná. Ve waltzu u něj prakticky k žádnému zlepšení nedošlo, vadily mi vysoké nášlapy, předklonění a tragické provedení postupového kroku. Zdeňka s Janou bych ohodnotil průměrnou známkou 5.5 (průměrnou, protože jsem hodnotil oba předvedené tance zvlášť), Ladislavu s Jiřím 4.5 – 5. Porota udělila známky pro první pár 7, 6.5, 10 a 6, druhému páru pak 7.5, 6.5, 10 a poslední známku nedodám, protože ji TV Nova nezveřejnila. Za zmínku ještě stojí hodnocení Jana Bursy, který v Duelu zcela rezignoval na svou funkci a nechal rozhodnutí na divácích. Zároveň tak hodně ovlivnil složení příští duelové dvojice a to by si porotce neměl dovolit.
Jak je vidět, opravdu nikdo není dokonalý. Přesto, že jsem si udělal velkou poznámku, úplně jsem se zapomněl zmínit o další věci, která mi hodně vadila v průběhu večera a na kterou mě upozornila svým příspěvkem Soňa. Páry se v Duelu nemohly před svým druhým tancem přezout do standardních bot. Tanec standardu v latinské obuvi nebo opačně latiny ve standardní obuvi je pro pár hodně rušivý element a zcela určitě tento fakt musel ovlivnit kvalitu předvedených výkonů obou párů.
A jaké bylo 2. taneční kolo 2. finále?
První se ve druhém kole na parketu představil pár Petr Pik a Lucie Borhyová v rytmu country na skladbu „Nebe peklo ráj“ (chor. Michal Němeček). Celé vystoupení bylo příliš statické, velice chudé na předváděné variace. Přišlo mi, že tímto tancem režie pořadu pořádně zamotala hlavu choreografům, kteří běžně takovéto tance nedělají. Snaha u obou v páru byla, ale vystoupení je hodně závislé na choreografovi. V tomto případě příliš ke country nedošlo, a tak je na místě neutrální známka 5. Porota tento výkon viděla víc hodnotný a udělila známky 6.5, 5, 6.5 a 5.
Cha-cha „Let’s Get Loud“ (chor. Eda Zubák) a pár Lenka Sekaninová a Zdeněk Podhůrský. Ačkoliv Zdeněk se vždy dokáže ve druhém tanci zlepšit, stále dělá velkou spoustu chyb. Choreografie byla postavena tak, aby Zdeněk dělal co nejméně kroků. Vadilo mi především shrbení jeho postavy, přílišná statičnost a krokové nepřesnosti. Lenka ze sebe vydává vše, ale Zdeňkův výkon na úrovni pokračovacích kursů v tanečních ji hodně sráží dolů. Má známka by přesto byla 6, přeci jen to bylo o něco tanečnější, porota ocenila výkon známkami 6.5, 7, 7 a 8.
Konečně pořádně zatančené country. To byla skladba „Když jsem byl chlapec malej“ (chor. Kamila Tománková) a pár Lada Kománková a Richard Tesařík. Richard by se měl vyvarovat trochu dřevěnějších nohou, ale evidentně mu „pochodové cvičení“, jak občas bývá country nazýváno, svědčí. Variace byly zdařilé a využití stolu k tanci byl dobrý nápad. Jednoznačně nejlepší country celého večera. Rozhodoval bych sed mezi známkami 8.5 a 9, porota tento pár dle mého názoru hodně podhodnotila a udělila známky 7, 7.5, 6.5 a 6.
Předposlední cha-cha večera „Pretty Woman“ (chor. Aleš Smolka) a Jaroslav Molnár s Ivou Kubelkovou. Minulý týden byl jejich jive vynikající. Ani tentokrát nezklamali a pokračují ve výkonech s vysokou kvalitou. Všiml jsem si, že Iva má stejně jako minule problémy s rovnováhou. Jejich vystoupení bylo zpočátku na můj vkus až příliš sebevědomé. Přes drobné nepřesnosti a mírné problémy s čačovou přeměnou šlo konečně o první čaču večera. Má známka by byla 7, porota udělila známky 7, 7.5, 6.5 a 6.
Country na skladbu „Cotton Eyed Joe“ (chor. Jára Kuneš) v podání páru Daniel Šnajdr a Adéla Gondíková bylo druhým skutečným country vystoupením večera. Ocenil bych zařazení country polky a hravost včetně komiky, kdy variace byly bohaté, mínus bych viděl v rozpadu v krocích a ve tvrdších kolenou u obou v páru. Tento tanec bych ohodnotil známkou 8, porota udělila známky 7.5, 8.5, 7 a 8.
„Come Over“ (chor. Jitka Šorfová-Wallischová) byla poslední cha-cha večera. Jana Gonsiorová a Tomáš Krejčíř tento tanec nezvládli. Celé vystoupení bylo hodně statické, většinu tance se nic nedělo, navíc docházelo k chybám v čačových přeměnách. Tvrdá kolena ještě dodala tanci spíše prkennost a neštěstí bylo na světě. Když jsem viděl hodnocení poroty, měl jsem pocit, že jsem se snad díval na jiný tanec. Má známka by byla 4 – 4.5, porota ocenila výkon známkami 8.5, 7, 7 a 5.
Poslední tanec večera byl uveden vyhlášením výsledku Duelu. Oba páry byly pozvány na parket a stále se přeříkávající moderátor Dalibor Gondík snad po dvouminutovém napínání oznámil že procentuálním poměrem 55.45:44.55 bude v soutěži pokračovat pár Zdeněk Fiala a Jana Paulová. V souboji choreografů tak Jan Tománek porazil svou chomutovskou kolegyni Janu Zelenkovou. Následovala jímavá hudba z Titanicu a poslední tanec, ploužák, pro vypadnuvší pár Ladislava Dolhá a Jiří Mádl (opět kopírování StarDance…). Přiznám se, že jsem příliš nevěřil, že by mohl Jiří Mádl vypadnout, ačkoli byl minulý týden absolutně nejhorší. Je nutno brát v potaz, že hlasující diváci mají velkou sílu a zjevně je více oslovilo 150 dětí, než dvojče po autonehodě. Na dovršení potoku slz ještě přišel představitel TV Nova a předal vypadnuvší Ladislavě Dolhé šek na 100.000 korun.
Následovalo poslední vystoupení večera, skladba „Country Roads“ (chor. Jan Tománek) pro pár Zdeněk Fiala a Jana Paulová. Celý pár byl zřejmě roztřesen z toho, že se mu podařilo postoupit, a tak výkon byl rozháraný, na tvrdých nohou. Slabší choreografii navíc umocňovaly i skoro nepřirozené kroky a celkově na mě tento tanec zanechal skoro tak špatný dojem jako jive u tohoto páru. Má známka by oscilovala na hodnotě 4.5, porota ocenila rozklepaný výkon známkami 5, 6, 6 a 7.
Kdo byl poslán do příštího Duelu?
Porota svými známkami rozhodla, že příštího Duelu se zúčastní páry Petr Pik a Lucie Borhyová a Lenka Sekaninová se Zdeňkem Podhůrským. A jaké byly celkové výsledky 2. finále?
1. Daniel Šnajdr – Adéla Gondíková 62.5
2. Jana Gonsiorová – Tomáš Krejčíř 55.5
3. Zdeněk Fiala – Jana Paulová 53.5
4. Jaroslav Molnár – Iva Kubelková 53.0
5. Lada Kománková – Richard Tesařík 51.5
6. Petr Pik – Lucie Borhyová 49.5
7. Lenka Sekaninová – Zdeněk Podhůrský 48.5
Příští pátek se nám páry předvedou v již třetím latinskoamerickém rytmu, rumbě, jako druhý tanec bude disco.
Chcete pomoci splnit sen Ladislavy?
Pokud jste toho názoru, že vypadnuvší Ladislava Dolhá si zaslouží Vaši pozornost a chcete přispět na splnění jejího snu, kterým jsou speciální léčebné pobyty v zahraničí pro její sestru – dvojče po autonehodě, můžete svou finanční pomoc posílat na číslo konta 3383/2400. Pokud chcete vidět, jak lidé Ladislavě přispívají, můžete nahlédnout SEM.
Závěrem k 2. finále
Pořad je až neskutečně natahován. Spousty srdcebolné omáčky, reportáže z domácností, kde fandí svým, záběry z míst, kde fandí duelistům, to vše je silný atak na emoce a vzbuzováním lítosti s lidskými osudy. Zároveň je to past na telefonáty a sms, aby jich diváci poslali co nejvíc. Vždyť jedna sms přijde na 9 Kč a jak se zmínila jedna dívenka fandící Zdeňku Fialovi, poslala jich 40. TV Nova a k tomuto projektu přidružené společnosti si mnou ruce nad snadným výdělkem. Pokud by se jednalo o DMS, dárcovské sms, bylo by to o něčem jiném.
Kristina Kloubková měla dnes přeci jen lepší účes než posledně, ale tančící a zpívající Gondík je zárukou odrazení diváků. Neustálé opakování pro koho páry tančí společně s nekonečnými záběry nakonec může být kontraproduktivní a více diváku spíše odradit než přilákat. Uvidíme, jak se páry poperou za týden a zda už bude u nich patrný kvalitativní posun.
Komu byste přáli setrvání v soutěži? Petru Pikovi s Lucií Borhyovou nebo Lence Sekaninové se Zdeňkem Podhůrským?
Počet diváků ve věkové hranici 15+: 1.415.000
Fota: TV Nova (všechna větší fota u hodnocení lze zvětšit kliknutím)
čtenářů online:
související články
– Tančila u tyče! a autory Panáčka v Reality show to vůbec nepohoršuje :) / Deník Šíp
– Jana Paulová: Zraněná páteř! / Aha
– Mádl s Dolhou v Blesku: Vyřazení jsme oplakali! / Blesk.cz
– Bailando: Další skandál. Konec kvůli pornu? / Blesk.cz
Diskuze k článku
Máte-li někdo dotaz ohledně tance, klidně se ptejte v tomto fóru. Pokud budu odpověď znát, rád ji poskytnu.
Nechtěl bych být v zákulisí a prožívat „vzájemné oťukávání“. Texty StarDancera mi zvyšují adrenalin, takové pikantní informace. Před kamerou se ale nic takového neodehrávalo. No jo no, co naplat, sledujeme estrádní aerobic. To takový „společenský“ tanec, to je jiná. Společný tanec by se mohl v TV někdy ukázat a hvězdy ČSTS by mohly pohovořit k věci a na téma, které nejspíš znají jen velmi okrajově. (Když jde tedy o ten zábavný pořad. Jako aby dorazila nějaká zábava.) ;o)
PS: To StarDancer a hodnocení. Mám jeden postřeh na téma hodnocení. Ve společenských tancích se v důsledku hodnotí páry vzájemným porovnáváním. Pokud nemám co porovnávat, nemám vlastně co hodnotit. Pokud stojí pár na parketu sám, má situaci zjednodušenou. Jeho neumění není tak vidět a porotci přitom tahají své soudy z klobouku. Jejich soudy jsou jenom takové názory „aby řeč nestála“. (Samozřejmě mluvím o tanečních párech a společenském tanci. To se na estrády StarDance a Bailando nedá aplikovat. Pohybové kreace jsou zde nehodnotitelné.)
Tedy, „hodnocení tanečních výkonů“, silná slova. ;o)))
co ty si zač, ty seš nějakej Mkař nebo Ačkař,že jo ? na to že ty lidi začínaj a intenzivně trénujou asi měsíc, jsou dost dobrý a to řekl bych naprosto objektivně…
Dawid OT, on je IMHO jen prudič, který potřebuje obecenstvo :)
to jsem si všiml, ale rozhodně buďto tancuje Ačka nebo Mka,anebo je to zhrzenej intelektuál… nebo kombinace obojího :))
Dawid: znám taky jednoho takovýho, kterej je fakt nejlepší a až on jednou vyjede na soutěž, tak všechny převálcuje… Byl asi na 5 déčkách a ani jednou nepřeválcoval. Myslím si, že opravdový tanečník by ocenil, že se ti lidé snaží a trénují – i když to třeba není 100%. Případně by se na to nekoukal a dal by pokoj. r je prostě jen prudič.
Vážení,
sledoval jsem diskuse r. k pořadu StarDance. r. je opravdu jen prudič. Podle jeho slov na soutěži nikdy nebyl, protože každý, kdo tančí závodně, tančit neumí, protože si netancuje jen tak pro radost.
Zbytek doplňovat netřeba, protože nás r. určitě svou jedinou a správnou pravdou bude oblažovat.
To Dawid: r. je podle svých slov jen laik, který na soutěži nikdy nebyl a sportovní tanečníky neuznává. Poté, co vyzkoušel standard i latinu, vrhl se na salsu. Ale pokud chcete vědět trochu víc, najděte si předchozí díl a můj krátký dialog s r.
Pokud by r. měl třídu A nebo M, mluvil by úplně jinak a hlavně by tanci rozuměl, nemudroval a nenutil svou jedinou správnou pravdu všem na potkání.
Jak tak koukám, tak se Nova (jako tradičně) nepoučila… Gondík opět tančil a zpíval, jeho počáteční monolog byl opět zcela přirozený :o)), hezky nám opakují ty sny, abychom náhodou nezapomněli, opět nějaká ta slzička, hodně odhalené kůže tanečnic, střihy jsou stále zběsilé (režisér asi bude placen od střihu…). Navíc by mě zajímalo, co si Nova myslí o svých divácích, když si myslí, že musí název tance několikrát připomenout před a po tanci a ještě ho psát na obrazovky kolem parketu… Buďto si myslí, že má diváky absolutní trotly a nebo už rovnou předpokládají, že se diváci u sledování pořadu věnují dalším činnostem a sledují to jen po očku ;o)
StarDancer, při těch dnešních pádech jsem si vzpomněl na to, co jsi psal v minulém díle o povrchu na kterém tančí :))
To SUNíčko: Ano, naprosto s tebou souhlasím. Problém byl především v použité obuvi. Na country se používá celokožená podrážka, která pochopitelně v kontaktu s touto „ledovou“plochou klouže.
Tak teda nevím, z jakého důvodu dostává Adéla Gondíková tak vysoké hodnocení. Její tanec byl podprůměrný. Nevím, kam dala porotkyně Petra, která hodnotí páry první, oči. Že by byly s Adélkou kamarádky? Asi. Samozřejmě a ostatní porotci hodnotí vždy podobně, jak první. Pro ostatní páry to musí být pěkně deprimující.
To marca: Petra kostovčíková hodnotí tak, jak to vidí. Nesnaží se nikomu nadržovat. Mezi tanečníky má značné renomé, tak proč si ho kazit kvůli nějaké televizní show? Cha-cha Gondíkové se Šnajdrem byla silně nadhodnocená celou porotou, jako by si porota nevšimla strašně pomalých nohou a problémů se stíháním muziky. Country v podání Šnajdra a Gondíkové bylo druhé nejzdařilejší tento večer a vysoké hodnocení je zasloužené.
To Dawid: Stále je tady problém že jde řeč o konkrétním tanci, o společenských tancích, a takové termíny užívají při hodnocení i „odborníci“. Přitom o tanec většinou vůbec nejde. Netanečník si secvičil sérii pohybů, které mu předložil choreograf na jednu konkrétní skladbu. Následně se hodnotí zda tento „našrocený“ tělocvik odpovídá tanci jako takovému. Navíc párový tanec, společenský tanec… to se neřeší.
Tedy ano, akrobatické a tělocvičné výkony vystupujících laiků + jejich snaha, nadšení, hraní, to vše je super. Technika sportovních tanečníků v páru zaslouží obdiv. Aerobik zmáknutý do rytmu potěší. (Spokojen s mým hodnocením?)
NEJDE ALE O UVÁDĚNÝ SPOLEČENSKÝ TANEC!
A soutěžní tanečníci o tom ani neuvažují. Takto se nacvičuje „tanec“ i na taneční soutěže. Akrobacie, precizní akademický tělocvik, úžasné kostýmy… všichni mluví o tanci a tanec často nikde.
A opravdu jsem laik a baví mě sledovat jaké lži a urážky dokáží vypotit lidé, kteří sami sobě lžou o svém životním zájmu. Stačí si dát vedle sebe texty skutečných tanečníků a tanečních cvičenců. To je jako nebe a dudy. Místo zpěvu jenom falešné krákorání. ;o)
Musím pochválit StarDancera, jeho hodnocení začínají být k věci a mají stoupající úroveň. Zdá se, že si tady postupem doby možná i spokojeně počtu. Ale berte to jako pochvalu od laika, který nemusí odhadnout kdy to StarDancer trefil a kdy mluví z cesty. (Přesně jak mi sám několikrát připomínal.)
Jeho chování a jednání, to je ovšem jiná. Svého nejvděčnějšího pobaveného čtenáře uráží horem dolem. Zvláštní autorský přístup. Chápu to tak, že za jeho vyskakováním se ukrývá nejistota. Asi šlape často po tenkém ledě. (Psát o tanci je opravdu těžké.) Naše „vzájemné oťukávání“ je ale ku prospěchu jeho textů. (Stačí si zde porovnat.) Doporučil bych i ostatním mírnou rejpavost vůči StarDancerovi. Jinak se to tady nebude dát číst. ;o)))
r. : nemám pocit že by nešlo o tanec … teda jak u koho samozřejmě…
Vyjádřím se k té ploše. Když uklouzla Kubelková tak bylo vidět, že prostě blbě našlápla, Krejčířovi to podklouzlo, ale když tam nakonec naběhla ta taneční skupina doprovázející strašným zpěvem Gondíka, tak ty holky měli jako podpatek jehlu a vůbec jim to na tom prostředku neuklouzlo, tak jak je to potom možné? Možná ten pád Kubelkové vyvolal mezi soutěžícími menší paniku ze strachu uklouznutí a tak prostě psychika zapracovala. Proti tomu kruhu nic nemám, ale mohl být menší.
Výborné hodnocení. Moc dobrý článek. Doporučuji – tak to dělám já – pořad nesledovat v přímém přenosu, ale až druhý den ze záznamu na videu. A v pohodě veškerou vatu „přejet“.
To Vojt@: K podklouznutí došlo pochopitelně nášlapem na hranu podpatku, nicméně pokud by povrch byl tvořen klasickým parketem, byla by pravděpodobnost uklouznutí menší. Nevím jak ty, ale já jsem si všiml, že balet, který tvoří křoví ke Gondíkovu „zpěvu“ na tomto povrchu též podkluzoval.
To saldo: Ano, pořad si nahrávám, ale hodnocení píšu podle poznámek, které si dělám v přímém přenosu. Navíc jsem teď na víkendu mimo domov a přístup k videu budu mít až v pondělí. Video následně užívám jako kontrolu pro své postřehy.
K té taneční obuvi v tomto díle:Na stt a lat (a pravděpodobně v tomto pořadu i „balet“) se používá obuv také s koženou podrážkou, které se říká chromová. Pokusím se to přiblížit – když si pohladíte podrážku nové taneční boty, tak máte pocit jako by to bylo cosi jako semiš či samet. K této obuvi se prodávají i speciální kartáče pro její čištění a zdrsňování. Na country tance se většinou používá obuv s koženou leštěnou (hlazenou) podrážkou – naprosto hladká podrážka.
Schoduji se s názorem, že čím má člověk lépe zvládnuté kroky, techniku, svoje těžiště a tím rovnováhu, tím je menší riziko pádu. Přesto pokud bych dostala jednoduchý úkol, rozběhnout a zastavit se na parketu v nové obuvi a seřadit tuto obuv dle typu podrážky (bez vzorku) a mojí důvěry v neupadnutí, tak jako první bych volila gumu, pak chromku, leštěnou kůži, umělou hmotu a na konci by byly stepařské boty opatřené zaoblenými plechy (to bych si ten zadek při brždění 100% natloukla – pokud bych si už při rozběhu nenabila nos) ;)
A jeden postřeh týkající se také obuvi v tomto kole – vadilo mi, že nebylo umožněno párům v duelu se přezout na stt.
To Soňa: Díky za připomínku, úplně jsem se zapomněl zmínit o nemožnosti párů v Duelu se přezout na druhou skupinu tanců, ačkoliv jsem si udělal velkou poznámku „boty“ s vykřičníkem…
Když jsem četl první příspěvek týkající se Bailanda tady na panáčkovi, nemohl jsem hodnotit, protože jsem první díl neviděl. V pátek jsem se ovšem podíval a říkal jsem si, že po tom hodnocení se asi zlepšili o 100%. Ale když jsem si dnes opět přečetl „recenzi“ tak se mi zdá, že je tu někdo hodně zaujatý. Show jde svižně dopředu, Gondík překvapivě zvládá, Kloubková by mohla mít více prostoru protože má příjemný hlas a nedělá chyby. Jen bych vyhodil „titulní píseň“ protože to je hrozný. Co se týče záběrů rodinných příslušníků, tak jsem si myslel podle toho jak to tu bylo napsané, že každá minuta je zaměřena jen na toto. Ale po shlédnutí mi přijde, že vzhledem k formátu pořadu je tam toho tak akorát.
To Tom: Dnes jsem si konečně mohl přehrát záznam pátečního večera z videa. Ze 175 minut trvajícího večera bylo věnováno reklamám cca 31 minut, 23 minut věnováno reportážím z rodin a domu dětí. Samotný tanec včetně hodnocení poroty zabral 60 minut (samotná vystoupení nezabrala ani polovinu tohoto času, včetně duelu. Téměř hodinu zabrala omáčka. Pro někoho je poměr záběrů z rodin ku samotnému tanci 23:26 akorát, pro někoho to je mnoho.
Dalibor Gondík se během večera přeřekl asi osmkrát, z toho dvakrát udělal trapas. Kristina Kloubková je ve svém projevu hodně strojená, jako by nedokázala být spontánní.
Zaujatý je silné slovo. Je to spíše o subjektivním pocitu. Jinak jsem ale rád, že s hodnocením tanečních výkonů jsi spokojen.
Ahoj všichni, koukám že tady na diskusi k Bailandu zase řádí r. (Roman 42). Takže aby bylo jasno. Tento pán tančit vůbec neumí a nikdy neuměl, přesto si o sobě myslí, že je dokonalý. Měl jsem možnost ho vidět před Vánocemi u Plamínka a jeho taneční projev byl příšerný. Pravda, on je hodně ješitný a považuje svůj tanec za vrchol tanečního umění. Dozvěděl jsem se od jeho bývalé partnerky (mimochodem velmi příjemná a sympatická žena, která tancovat umí), že mu trvalo šest let, než se naučil základní krok salsy a nic jiného tančit nechce. Tanečníky nesnáší, protože sám není schopen se něco víc naučit. Své partnerky doslova „mučí“, když na tréninku s ním musí třeba 3 hodiny trénovat základní krok. Pokud se partnerka chce naučit další figury, protože základní krok jí nestačí (komu by také stačil, že?) zavrhuje je s tím, že musí nejdřív takové tři čtyři roky trénovat základní krok. O partnerkách si myslí, že jsou jen nutné zlo na okrasu, protože beztak ženská chlapovi tanec kazí. Dokáže si pustit na salsovském soustředění na velkoplošné plátno tanec mistrů světa ve standardu a třeba hodinu napodobovat pohyby partnera s přesvědčením, že takto se naučí kvalitnímu standardnímu tanci. Tento člověk neumí ocenit kvalitní tanec jiných a za idol tanečního umění považuje svého oblíbeného podprůměrného tanečního mistra z tanečních.
Roman je v podstatě jen chudinka, který se v životě nenaučil tancovat, ale který se považuje za nejlepšího odborníka přes tanec hned po svém oblíbeném tanečním mistru. Zaslouží si spíš politovat a jeho „moudra“ je lepší přecházet nebo pouštět druhým uchem ven.
Takže jsem tě, Romane, vlastně celkem dobře ohodnotil hned v diskusi ke Star Dance. Tam jsem řekl, že jsi člověk, který tancovat neumí a závidí těm, kteří to umí, a tak je nenávidí a pomlouvá. Vida, vida, měl jsem pravdu.
já bych dost nutně potřebovala vědět jaký styl nebo druh tance se tančí ve filmech high schooln musical 1,2!!!! díky