Bailando – 1. finále (20.4.2007)
Poprvé oficiálně na těchto stránkách, i když možná mnozí již mou práci znáte z podzimu, kdy ČT vysílala veleúspěšný pořad StarDance, když hvězdy tančí. Na podzim jsem komentoval a hodnotil výkony hvězd ještě na stránkách stardance.brouzdej.cz. Jenže osud je nevyzpytatelný, a tak jsem se po oslovení rozhodl přijmout nabídku a další taneční show, které se objeví na obrazovkách, komentovat a hodnotit právě na Panáčku v reality show.
Hodnotit Bailando bude obtížnější než StarDance, protože v Bailandu chybí v páru onen „profesionál“. Zde tančí obyčejní lidé s hvězdami nejen TV obrazovek. Páry již pilně skoro sedm týdnů nacvičovaly pod dohledem zkušených choreografů. Jedním z nich byl i Jára Kuneš, který se nešťastně zranil při generálce ve StarDance a jeho partnerka Mahulena Bočanová odmítla pokračovat bez Járy v soutěži. Doneslo se mi, že další z choreografů je Jitka Wallischová, která v roce 2001 s Pavlem Dvořákem ml. získala titul MČR ve standardních tancích.
Odhadovat dopředu, kterému páru se bude či nebude dařit je jako věštit z kříšťálové koule, a tak se budeme muset nechat překvapit výkony v 1. finále, kdy se budou tančit latinskoamerický jive a standardní waltz. Waltz je na soutěžích úvodní tanec. TV Nova sice uvádí, že waltz je královský tanec, ale královským tancem byl odjakživa valčík. Waltz je třídobý pomalejší tanec s charakteristickou waltzovou vlnou. Jive je naproti tomu hravý, skotačivý a radostný tanec, kterým latináři soutěž zakončují.
V úterý se konala zahajovací party, kdy teklo šampaňské, míchaly se koktejly, tančilo se a bylo k nebi vypuštěno 4.000 balonků. Možná tak symbolicky bylo naznačeno, že 4.000 přání se rozpustilo jako příslovečná pára nad hrncem. Ale pojďme raději k dnešnímu večeru.
Úvodní nástup Dalibora Gondíka se zpěvem byl poněkud křečovitý se snahou o velkou show. Jeho následný tanec s Kristinou Kloubkovou jen zdůraznil, že Dalibor je tanečně na tom zhruba tak jako se zpěvem. Taneční parket je tvořen prosklenou podlahou, což není vhodný povrch pro tanec. Za prvé je kluzký a za druhé světelné efekty zespoda jsou pro sledování krokových variací značně rušivé. Kapela a většina choreografů jednotlivých párů jsou převzati ze StarDance. Zkrátka dá se říct, že TV Nova přišla po StarDance hodně zkrátka.
Co mne hodně zarazilo byl slib soutěžícího, že udělá vše možné i nemožné pro osobu, pro kterou tančí. Bailando nezapře latinskoamerický původ a typické prvky telenovely, ve které se hraje především na city. Zrovna tak během večera několikero připomínání pro koho pár tančí je hrou na city diváků, aby poslali co nejvíc sms.
Jak si jednotlivé páry v 1. kole Bailanda vedly?
Jako první přišli na taneční – téměř jsem chtěl napsat ledovou – plochu Daniel Šnajdr a Adéla Gondíková a předvedli jive na skladbu „Blue Sued Shoes“. Jivu bylo v tanci poskrovnu. Ono také tančit jive na rock’n’roll není zrovna vhodné. Daniel se vcelku snažil, nicméně se s Adélou několikrát v rytmu rozešel. Choreografie Járy Kuneše měla nápad, ale dva Elvisové byli přeci jen příliš. V průběhu tance jednou v točce Adéla za Danielem vysloveně vlála jako kus hadru. Má známka by byla 5, porota ve složení Jozef Bednárik, Petra Kostovčíková, Jan Bursa a Josef Prouza tanec ohodnotili známkami 6, 6.5, 6 a 6.
Ve waltzu „Proč nejsi tam kde já“ se předvedli Jana Gonsiorová a Tomáš Krejčíř v choreografii Jitky Šorfové – Wallischové. Jana byla Tomáše lepší. U Tomáše mi vadil poskok v postupovém kroku. Celkově byl waltz hodně jednoduchý a chybělo mi v něm více dynamičnosti. U Tomáše občas, zejména v pevném držení dochází k hrbení postavy, což vyniká především v překlonových figurách. Má známka by byla stejně jako u předešlého páru 5 i když bych dokonce přemýšlel nad udělením známky 4 , porota udělila známky 5, 4, 5 a 5.
V jivu „Making Your Mind Up“ se následně představili Zdeněk Fiala a Jana Paulová v úboru roztleskávaček a v choreografii Jana Tománka. Tance bylo poskrovnu a pokud Jana zkusila jive, taneční srdce zaplakalo. I když se oba snažili, tak ani rock’n’roll nebyl takový, jaký by měl být. Většinu tance zaujímala show. U Jany mi vadil absolutně nezvládnutý základní krok jivu. Ani kostým nebyl vhodně zvolen, paní Paulové by slušely spíše latinské šaty. Má známka by byla za tento tanec 4. Porota vytáhla známky 4, 4, 6 a 4.
Na svůj waltz „God Help The Outcasts“ nastoupili Petr Pik a Lucie Borhyová v choreografii Michala Němečka. Jejich vystoupení bylo přeplněno nošenými figurami a pokud došlo k tanci, tak Petr byl mnohem lepší Lucie. U Lucie mi vadily místy vysoké nášlapy ze špiček, které mají za následek pád do prostoru. Další chybou byly nepřesnosti v rytmu. Pokud pár tančil v držení, převládalo u Lucie příliš otevřené postavení, které kazilo celkový dojem. Má známka by byla 5, porota výkon ohodnotila tabulkami s čísly 6, 5, 6 a 7.5.
Jako pátí se představili Ladislava Dolhá a Jiří Mádl v jivové choreografii Jany Zelenkové na skladbu „Rock Around The Clock“. Opět rock’n’roll místo jivu navíc se spoustou nepřesností. Základní krok jivu zvládla lépe Ladislava. Jiří postupem času ztrácel dech a celý tanec mi přišel trochu těžkopádný a uhnaný. Má známka by byla 5, porota ocenila výkon číslicemi 4, 5, 5 a 4.
Třetí waltz večera, „You Light Up My Life“, šestý pár v pořadí, to byli Lada Kománková a Richard Tesařík v choreografii Kamily Tománkové. Na Richardovi bylo poznat pekelné soustředění, nasadil velmi vážný výraz, vhodný spíše pro tango. Chybělo mi u něj více uvolnění a nějaký projev radosti z pohybu. Jeho trochu upjatý výkon lze přisoudit činnosti, která mu není až tak vlastní. Celkově ale pár šel do rytmu a i když je na Richardovi poznat věk, tanec působil klidně, chybělo však víc akce, nějaký překlon a o něco lepší držení. Má známka by byla 6, porota tento waltz hodnotila známkami 6.5, 6, 6 a 6.
Lenka Sekaninová a Zdeněk Podhůrský v choreografii Edy Zubáka a jive. Předposlední pár v prvním kole. „Mambo No. 5“ roztančí snad každého, avšak v případě tohoto páru tančila jen Lenka a to velice dobře. Zdeněk spíše nežli tanec předváděl postupný striptýz. Pokud se Zdeněk snažil o tanec, výsledek byl hodně tristní. Základní krok jivu zvládají už žáci tanečních lépe. Na začátku tance došlo na má slova o kluzkosti povrchu, kdy Zdeněk podklouzl a málem upadl. Má známka by byla 3.5 – 4, porota hodnotila známkami 4, 4, 5 a 6.
Jako poslední pár v 1. kole se představil pár Jaroslav Molnár a Iva Kubelková. Jejich waltz „Moon River“ v choreografii Aleše Smolky byl vcelku zdařilý, v 1. kole určitě nejlepší. Chybičky nastaly zejména v pivotách, které byly odkrokovány. Co bych ocenil, bylo držení a Jaroslav Ivu v tanci předčil. Iva chvílemi klopýtala, ale její postavení těla tyto chybičky sice ne zcela, ale přesto alespoň částečně vynahrazovalo. Bylo poznat, že standardy jsou přeci jen tance obtížnější než latina. Má známka by byla 7.5 – 8, porota tanec ohodnotila známkami 8, 7.5, 7 a 8.
2. taneční kolo 1. finále Bailanda
Daniel Šnajdr a Adéla Gondíková (chor. Jára Kuneš) začali druhé kolo svým waltzem „When I Need You“. Dá se říct, že Adéla Danielovi tanec kazila. Poskok v točce je u waltzu nemyslitelný a její odbourání se v tažené figuře bylo hodně rušivé. Daniel výrazově celý waltz trpěl. Adéla měla krokové chybičky, ale celkově to nebyl až tak špatný výkon, rozhodně lepší než úvodní jive. Má známka by byla 6, porota vytáhla známky 5, 6, 6 a 6.
Jana Gonsiorová a Tomáš Krejčíř (chor. Jitka Šorfová – Wallischová) přišli na svůj dnešní jive „Long Tall Sally“. Znovu rock’n’rollová skladba. Jana zvládala jive vcelku dobře, ale Tomáš byl odstrašující příklad, jak se jive tančit nemá. Místo vyšlapaných synkopových kroků v základní přeměně skákal a úvodní krokovou variaci silně odpotácel než alespoň odkrokoval. Tento jive se mi nelíbil a já bych tento výkon ohodnotil známkou 4, porota udělila známky 6.5, 6, 6 a 5.
Zdeněk Fiala a Jana Paulová (chor. Jan Tománek) předvedli svůj dnešní druhý tanec, waltz „Hell Have To Go“. Výkon byl o hodně lepší než v úvodním jivu. Zdeněk předvedl velmi dobrý výkon, ač tvrdí, že není standarďák. U Jany jsem si všiml chyb v postavení hlavy a některé figury byly nedotažené. Opět jako i u některých dalších partnerek došlo k vysokému nášlapu ze špiček. Celkově bych tento tanec ohodnotil známkou 6, porota ocenila tento waltz hodnotami 6, 5, 6.5 a 6.
Svůj jive „Není všechno paráda“ přišli poté předvést Petr Pik a Lucie Borhyová (chor. Michal Němeček). Na rock’n’roll byl výkon v páru opět nevyrovnaný. Petr byl Lucie o hodně lepší a to nejen v krokových variacích, ale i v rytmu a výrazu. Lucie vypadla ze sestavy a chytala se až o dva takty dál. Krásná tvář, postava a nohy nemohou zastřít velké taneční nedostatky, které vynikají především v rychlejších krocích a ve výši vykopnuté nohy. Celkově mě Lucie v jivu hodně zklamala. Tento pár bych za jive ohodnotil známkou 5, možná i 4.5, porota hodnotila známkami 6.5, 6, 6.5 a 4.
Ladislava Dolhá, Jiří Mádl (chor. Jana Zelenková) a waltz „If I Aint‘ Got You“. Očekával jsem lepší výkon než v jivu, protože waltz je přeci jen klidnější. Jak jsem se mýlil… Jiří Di Caprio Mádl waltz absolutně nezvládl a předvedl výkon na úrovni tanečních kursů pro začátečníky. Waltz byl na něj moc rychlý, provedení pivotových otáček příšerně odkrokované, pády do klesu ve třetí době, zničení waltzové vlny, poskoky ve víření a strhávání partnerky byly ty nejhlavnější chyby u Jiřího. Ladislava se snažila seč mohla, ale k tanci dochází v páru. Pokud tančí jen jeden, k tanci nedojde. Absolutně nejhorší waltz večera. Má známka by byla hodně nízká, váhal bych mezi 2.5 a 3, porota udělila hodnocení 6, 4, 6 a 5.
Svůj dnešní jive „Jednou mi fotr povídá“ přišel předvést nejstarší pár soutěže, Lada Kománková a Richard Tesařík (chor. Kamila Tománková). Jivu sice moc nebylo, spíše se odehrával rock’n’roll, nicméně Richard mne překvapil rychlými nohami. V momentě, kdy došlo na jive, předváděl Richard spíše twostep a swing (předchůdci jivu), ale celkově to bylo zdařilejší vystoupení. Lada se příliš chyb nedopouštěla, ale příště bych uvítal více tance v páru. Má známka by byla 7, možná i 7.5, porota výkon viděla v hodnotách 7, 7, 7 a 7.5.
Poslední waltz večera, „Love Is On The Way“, Lenka Sekaninova a Zdeněk Podhůrský (chor. Eda Zubák). Podstatně lepší vystoupení než první tanec. Některé figury nebyly dotažené, tanec byl opět prošpikován skrz naskrz zvedačkami, které jsou sice efektní, ale v tomto pořadu mají za úkol zastřít taneční nedostatky. Zdeněk se tentokrát proti jivu vytáhl, nenechal se Lenkou zahanbit a celkový výkon v páru byl vyrovnanější a kompaktnější. Má známka by byla 7, porota vytáhla známky 6.5, 6.5, 6.5 a 7.
Poslední tanec večera, jive „Tutti Frutti“ a v něm Jaroslav Molnár a Iva Kubelková (chor. Aleš Smolka). Nejzdařilejší jive večera. Oba se sice dopustili drobných krokových chyb, drobné nepřesnosti v přeměně, ale nasazení a radost z tance tyto drobné chybičky zcela přebilo. Jaroslav se ukázal jako zdatný tanečník a řekl bych, že z ostatních pánů na něj těžko někdo bude mít. Za zmínku stojí rovněž výkon Ivy Kubelkové, která prohlásila, že si pro splnění snu dá i nohu za krk, což následně i předvedla. Má známka za jive by byla 7.5, možná bych se přiklonil až k známce 8, porota jive ocenila známkami 7.5, 6.5, 7 a 7.
Závěr 1. finálového večera Bailanda
Co dodat k celému pořadu. Vcelku vzato soutěžící z ulice tanečně předčili účastníky z řad celebrit. Kamera je pro tento typ pořadu chaotická, rychlé a časté střihy, stroboskop, časté záběry detailu poprsí tančících, to vše je pro taneční zážitek škodlivé. Těžko si vychutnat nebo posoudit taneční výkon, když to režie kameramanům neumožní. Povrch tanečního „placu“ je k tanci naprosto nevhodný, prostor pro taneční show malý. Výkon moderátorů chabý. Ačkoliv se Dalibor Gondík snažil ukáznit, přeci jen se neubránil typické gondíkovské trapnosti. Kristina Kloubková mi přijde strašně upjatá a její projev neupřímný, jako by měla vše dopodrobna nacvičené ze scénáře. Zatímco StarDance byl časově krátký, Bailando je příliš zdlouhavé. Ideální čas pro takovéto pořady jsou 2 hodiny. Neupřímnost nebo spíše povinnou radost a nadhodnocení výkonů, kdy i ten nejpříšernější výkon je označen za skvělý, je typický pro TV Nova snad v každé show. Čeho jsme se však dočkali je snad až neuvěřitelná hra na emoce. Neustále připomínání, pro koho se tančí (mimochodem to Daliborovi dělalo značné potíže) a upoutávka na to, že příští týden TV Nova ukáže reakce přímo z domácností soutěžících už zavání emočním vydíráním. To může značnou část diváků odradit a znechutit. Myslím, že sledovanost Bailanda postupně půjde dolů. Telenovel si diváci za den užijí hodně, a sledovat jednu takovou tříhodinovou každý pátek bude nad síly i těch nejotrlejších.
Kdo byl poslán do 1. Bailando duelu
Porota svým hodnocením určila, že Duelu se příští týden zúčastní páry Zdeněk Fiala – Jana Paulová a Ladislava Dolhá – Jiří Mádl. Jaké byly celkové bodové výsledky u soutěžních párů v 1. finále?
1. Jaroslav Molnár – Iva Kubelková 58.5
2. Lada Kománková – Richard Tesařík 53.0
3. Petr Pik – Lucie Borhyová 47.5
4. Daniel Šnajdr – Adéla Gondíková 47.5
5. Lenka Sekaninová – Zdeněk Podhůrský 45.5
6. Jana Gonsiorová – Tomáš Krejčíř 42.5
7. Zdeněk Fiala – Jana Paulová 41.5
8. Ladislava Dolhá – Jiří Mádl 39.0
Příští týden nám páry předvedou latinskoamerický tanec cha-cha a nenáročné country.
Dodatek k oficiálním stránkám Bailanda TV Nova
Poslal jsem dotaz, zda TV Nova zřídí k tomuto pořadu diskusi, alespoň v takové formě, jako ČT u pořadu StarDance. Byl jsem překvapen, že mi přišla odpověď:
Dobrý den, web Bailanda stále není dokončen. diskuzní fóra se připravují.
Radka Pilná, TV Nova – internet
Proběhl první přímý přenos a diváci, respektive čtenáři jsou stále o diskusi ochuzeni. Skoro si myslím, že TV Nova ani nemá na diskusi zájem. Navykla si, že její diváci pouze informace přijímají, ale vlastní názor nemají. Navíc si myslím, že se TV Nova bojí srovnání se StarDance. Co však na stránkách TV Nova nechybí, je Burza snů. Lidé mají šanci tam napsat své přání a jak píše TV Nova, „možná si vás vybere nějaký mecenáš a splní vám ho“. Schválně, kolik takových dobrodinců se najde… Celkově mi tento pořad přijde hodně pokrytecký. Celebrity se předhánějí v ujišťování, jak je to krásné chtít udělat něco pro někoho jiného a že nechají na parketu duši aby pomohli. Nenechme se však oklamat. Všechny celebrity dostanou honorář za účinkování, dost možná i ušlý zisk za dobu, kdy se Bailandu budou věnovat. Prostě tato soutěž je jedna velká faleš, která má za úkol na lidském neštěstí a solidaritě vyždímat co největší zisk.
TV Nova 23.4.2007 spustila on-line chat k Bailandu. Bohužel, je to takové polovičaté řešení. Přihlásíte se a nevíte, o čem byla řeč, než jste přišli. Někomu chcete odpovědět na jeho názor, nemáte šanci, protože jeho příspěvek uvidíte jen aktuálně. Doslovné znění něčího názoru zpětně nedohledáte, protože se Vám zobrazí pouze diskuse, kdy jste on-line. Škoda, myslím, že by diskuse mohla být hodně zajímavá, ale za těchto okolností snad ani nemá význam na stránkách TV Nova věnovaných Bailandu diskutovat.
Sledovanost Bailanda slibná, ale StarDance netrumfla
TV Nova si na svých webových stránkách k Bailandu pochvaluje sledovanost, kdy Bailando sledovalo přes 1.5 milionu diváků. Přesto nejsledovanějším pořadem byly Televizní noviny na Nově a 1. finále Bailanda se nedá srovnávat s 1. kolem StarDance, které sledovalo cca 1.96 milionu diváků…
Počet diváků ve věkové hranici 15+: 1.532.000
Fota: TV Nova (všechna větší fota u hodnocení lze zvětšit kliknutím)
čtenářů online:
související články
– Taneční show Bailando: Byli jsme v zákulisí… / Deník AHA
– V souboji novinek Bailando poráží Výzvu iDnes.cz
Diskuze k článku
Nemohu si pomoci, ale neustále připomínání snu daného soutěžícího, kvůli kterému tančí, Gondíkovi moc nejde.
UCH to byla blbost zase. kam se to hrabe na Stardance s vynikajicim a humornym Ebenem?? Gondik trapny jako vzdy, show nudna a to zdimani emoci nechutny. Dlouhy, bez energie, strasny pisnicky a hudba.Divaci nabuseni od predrozpalovace-rvani jak na Superstar- hruza….Timto dostane na frak i stardance2-lidem se t o tancovani tak zhnusi ze uz to vickrat nebudou chtit vvidet. ano sledovanost bude velka-protoze jsou vsichni zvedavy-ale pristi tyden pujde dolu….
super studio, super kamera, super světla, super organizace, super produkce a docela slušná porota.. strašnej Gondík,strašný některý další celebrity a hlavně to je tak neskutečně okatě hraný na city,až je to fakt hnusný :) už slyšim tu smutnou hudbu, až první vypadne, ty záběry na jeho výraz a do toho poběží medailonek s tim, komu chtěl pomoc a už nepomůže… heh :D
Mně se moc nelíbil střih – hlavně zezačátku. Záběry na horní poloviny těla tanečníků mi přišly celkem nahouby, celkově se záběry rychle střídaly, takže to byl trochu maglajz. Nelíbí se mi parket a nevyrovnanost pěveckých výkonů (Dasha super jako vždy), Gondík je lepší než jsem čekala (čímž ale neříkám, že je dobrý), Kloubková mi přišla trochu strojená. Z tanců se mi asi nejvíc líbil waltz Ivy a Slávka. Hra na city děsná, tolik plačících tanečníků pohromadě už jsem dlouho neviděla. Partička ze StarDance se tu zase potkala v docela hojném počtu :o)) No a nakonec ještě jedna věc – vysvětlení pravidel duelu a hlasování mi přišlo dost zmatečné a nejasné. Celkově se dá říct, že se na to dá koukat (čekala jsem to horší).
To SUNíčko: Naprosto souhlasím. Je to jedna velká telenovela.
To juju: Viz „závěr“. Tím je myslím řečeno hodně.
To Dawid: Studio, jakž takž, kamera příšerná, světla zespoda nanic, organizace vcelku normální, porota opravdu slušná, přesto v níchybí odborník přes standard. Gondík, škoda mluvit. Ten i když se snaží být seriózní, tak to vyzní trapně. Celebrity – nejvíc mi vadí pokrytectví, jak jsou všichni rádi, že mohou pomoci a přitom dostanou za účinkování v Bailandu honorář (jakož i ušlý zisk). Hra na city příšerná.
Nelíbí se mi, že Nova prozradila hned na začátku jaké příběhy vybrala do finálové osmičky. Takhle mi to přijde jako postavit do řady šest chudáčků čekajících na smilování a losovat, kdo z nich půjde na život zachraňující operaci.
To Charlene: Souhlas, viz mé hodnocení jak jednotlivých tanců, tak „závěr“. Co se týče oné partičky, tak ta partička patří mezi naší špičku. Těžko vybírat lepší tanečníky a choreografy. Ze StarDance přišli do poroty Péťa Kostovčíková, mezi choreografy Jára Kuneš, manželé Tománkovi a Eda Zubák. Jitka Šorfová-Wallischová získala titul mistra ČR ve standardech, Martin Němeček je zdatný porotce a trenér z Hradce Králové. Jana Zelenková a Aleš Smolka mi moc neříkají, ale jak je vidět ani oni nejsou špatní.
Přátelé musím říct že i přesto že Nově se to povedlo tak na 65 % , tak je to výrazněji lepší než formát na Markíze.Bailando na Markíze bylo příšerné , nudné , chaotické s příšerným moderátorem..
jen poznámka k tý partičce ze stardance: se celkem divim, že si to čété líp neposichrovala, měla jim dát do smlouvy nějakou klauzuli, že třeba rok nesměj vystupovat v podobnym pořadu na konkurenčních stanicích… tohle je fušeřina a právníky čété bych za to vykopla na hodinu…
jinak pár podhůrský – lenka silně připomíná vydru s kostovčíkovou v tom, že žena všechno odtančí a chlápek se spíš pitvoří… ale vydra byl aspoň vtipnej :-/
Achojky škoda že není dětská kategorie já tančím za děti-D-2 .
To ter: On je to tak trochu problém. Dobrých tanečníků u nás zas tak mnoho není, vždyť tanci se věnuje v celé republice cca 1500 párů a jen málokterý se dostane na skutečně vrcholovou úroveň. Navíc ta partička teď dělá jinou práci. Ve StarDance byli jako soutěžící, tady jsou jen jako choreografové nebo porotkyně.
S názorem na Podhůrského souhlasím, ale neodpustím si jeden povzdech. Když jsem viděl tančit Mádla waltz, okamžitě mi přišlo na mysl „zlatý Vydra…“
To StarDance: Proč se vydáváš za někoho, čím nejsi? Jinak správné označení této kategorie je „děti-II-D“ (v dětských věkových kategoriích I a II jiná třída než D neexistuje).
Bailando se mi nelíbí. Je tam několik případů, kdy někdo potřebuje operaci nebo léky. Takové záležitosti by se měly řešit ze zdravotního pojištění nebo nějaké speciální fondy. Vždyť tato soutěž je takové – vyhraješ a Tvému blízkému se dostane péče, kterou potřebuje. Nevyhraješ – ať chcípne.
prijde mi to jako nechutne citove vydirani. nemyslim ze bych byl nejaky extremni moralista – at si lidi delaji pred kamerou co chteji, pokud je to jejich svobodna volba. ale tohle je trochu moc, nejsem si jisty, jestli by se melo soutezit o podobny typ vyher. kazdopadne to povazuju za extremni citovou manipulaci, do ktere se odmitam nechat zatahnout. sledoval jsem Lets Dance na Markize i Star Dance na CT. tohle si ovsem nebudu poustet z principu
1) Gondík by už neměl zpívat.
2) Oba moderátoři na sobě neskutečně nechávají znát, jak je všechno předem připravené a nacvičené, jsou málo spontální.
3) Soutěžící fajn, tancování docela v pohodě.
4) Porota docela objektivní, v pořádku…
5) Neskutečná hra na city, ze strany Novy mi to malonko příjde jako hyenismus.
6) Je to STRAŠNÉ DLOUHÉ, tři hodiny jsou opravdu moc…
7) Dalibor trochu pokazil finální vyhlášení duelantů :)
musím souhlasit s Anonymous! Slovenská verze je fakt příšerná!
To alba: Ano, to je přesně to, co mi na tomto pořadu vadí. TV Nova se snaží vydělat na lidském neštěstí. Podle mne měla Nova vybrat účastníky spíš podle tance a vyeliminovat totální úlety v přáních. Prý tam byl nějaký chlapík, který chtěl vytancovat pro svou vesnici dopravní letadlo… Soutěž by běžela a teprve vítěz by pak prozradil, co si přeje a Nova by mu to slavnostně splnila.
To potemnick: Stále bych se opakoval. Já se ale na Bailando dívat budu, už jen z profesionálního zájmu a pokud bych se nedíval, těžko bych mohl hodnotit výkony soutěžících. :)
To Pavouk:
1) Gondík to vůbec ani neměl uvádět.
2) Ani jeden z nich nemá zkušenosti s přímým přenosem. Jsou zvyklí, když se něco nepovede, scénu zopakovat.
3) Soutěžící se snaží, tanec bych tak v pohodě neviděl, ale já mám trochu zkreslený pohled – inu „profesionální deformace“.
4) Porota lehce výkony nadhodnocuje, ale je nutno chápat, že byli vyzváni k mírnosti. Jinak by museli soutěžní páry totálně rozcupovat.
5) Ne malinko, ale hodně.
6) Souhlasím, ideální doba jsou 2 hodiny.
7) Gondík pokazil trochu víc než jen vyhlášení duelantů.
Tak já se ani nedívala a jak to tu čtu, ani se dívat nebudu. Ale číst jo :o),vidím, že je to větší zábava než 3h před bednou!
Většina z Vás má pravdu, je to strašná hra na city a spíše více ublíží, než pomohou. Hodně lidí bude zklamaných, že se jim nedostane to, co životně potřebují. A k tanci …. Vzhledem k tomu, že už delší dobu tančím závodně, porota málo kritizuje, všímají si méně podstatných figur, v soutěžním tancování nerozhoduje kolik efektních figur se udělá, ale především, zda se dodržel rytmus, pohyb a správné držení. To se v této soutěži vůbec neřeší. A taky je škoda, že soutěžící používají málo figur v tanci, které se standardně tančí. Např. do Jivu.. Vláček, přeměna za rukou, spinová otáčka a další.. o standardu nemluvě.. Držení u některých párů příšerné.. Po taneční stránce je to děs..
tak nejde o ten tance, ale o celkovou performance, jak se řiká v DWTS :) prostě o celkovou show ;) navíc perfektně tančit se tak rychle ani naučit nemůžou, to sami víte :) ….. já jako největší problém vidim Gondíka a to jak je jeden díl dlouhej :)
Frodiku, ty jsi i tady ? prosím tě, co vlastně chceš? To nejsou profíci a nevěnují se tomu závodně jako ty, to jsou obyčejní a ( celebrity ) jak se říká taky obyčejní tanečníci ,kteří se to před čtrnácti dny začaly učit, a ty je chceš hodnotit jako profíky? jsi směšný. A jestli se ti to nelíbí, máš možnost přepnout televizní program, třeba na dost ohrané Četnické humoresky.
Zcela náhodou jsem viděl zhruba půlminutu – schodou okolností vyhlášení nominované dvojice a dovedu si představit, jak se zhruba odehrávalo těch skoro 200 dalších.
K moderátorovi – myslím, že pozici mužského moderátora „musel nutně obsadit někdo z Novy“, takže padla volba na p. Dalibora. A aby nevznikly hádky, získala Alina (jmenuje se tak, že?) místo jedné tanečníce.
Stardancer: Dovolím si opravit, p. Gondík má zkušenosti s moderováním přímého přenosu. Čtyřikrát moderoval IQ testy. :-)
To kvo: Musím se částečně Frodika zastat. Po taneční stránce jsou lidé z ulice podstatně lepší než celebrity, které se mnohdy pohybem živí. Navíc ti lidé netrénují 14 dní, ale sedm týdnů víc než 4 hodiny denně, což obnáší minimum 130 hodin. Za tuto dobu by měli všichni zvládnout základní princip u všech tanců. V jakém provedení už pochopitelně záleží na schopnostech daných účastníků. Pokud však někdo za celý tanec netančí a jen se soustředí na opičky (např. Z. Podhůrský), tak to je opravdu smutné. Nikdo od soutěžících nečeká výkony, se kterými by uspěli na soutěžích. Ale aspoň se pokusit o naplnění charakteru tance by mělo být základem.
Nepochopil jsem proč takřka všechny páry tančily místo jivu rock’n’roll. Ale ono je to v podstatě jednoduché. Kroky v rock’n’rollu jsou jednodušší než u jivu, takže maximální snaha o co nejjednodušší kroky, pokud možno přeplácané efektními nošenými figurami, hlavně aby tance bylo co nejmíň a zakryly se všechny taneční nedostatky.
Je to show a je jasné, že tak k tomu všichni také přistupují. Přesto si myslím, že i člověk, který se tanci věnuje, má právo na své vlastní hodnocení i odsudek a my bychom měli ctít názor všech.
To Petr Novák: Pravda, na komentování IQ testu jsem pozapomněl, ale to je přeci jen trochu jiná kategorie pořadu. Tam není nutno tolik použít improvizace a hlavně IQ test není tak dlouhý. Kromě toho, zde byl Gondík nucen se přestat pitvořit a jak je vidět, moc mu to nešlo.
Pokud jde o hru na city, na tu už jsme si mohli u novy zvyknout, ta je snad v každém jejich pořadu, teskná hudba a průměrně nepříjemné životní osudy a je z toho pecka… Ano, názor vyhraj, pomůžeme, nebvyhraješ chcípne, my v hlavě probíhá kolem této soutěže od první chvíle co s ní vyrukovali. Oproti StarDance se jim povedlo to akorát víc pokazit, ty soutěže ač jsou takřka totožné, tak se srovnávat nedají, Nova ukázala že ani kopírovat jiné pořady jí nejde. A už se těším jak na závěr řekne ředitel TVNova že se slitoval a splněj to všem :) Pro ně to sou finančně minimální položky. Nova si prost v těchto citotrapnostech libuje a jen dokazuje svou nebetyčnou komerčnost na úkor kvality.
Pokud jde o ty příběhy, nepřeju jim to, ale takových lidí jsou tu tisíce a tisíce, nemusí jít jen o fyzické problémy. Je trošku smutné že se tu na neštěstí vydělává. Buď si můžeme říct „aspoň něco“ nebo „hnus“.
Zajímalo by mě kolik dává Nova na charitu a na jaké projekty, na západě je zvykem že to firmy zveřejňují. Ono totiž je hezké pomoci jednou za čas, ale pokud jde o ČT1, tam probíhaj různé charitativní pořady celý rok…
Od bailanda jsem čekala víc, viděla jsem pár verzí ze zahraničí a musím říct, že nevím čím to je ale TANEČNÍ VÝKONY mi připadají u nás jako jedny z nejhorších. (ať je to bailando nebo i stardance). Fakt by mě zajímalo, kdo to vyhraje. Protože u nás se může klidně stát, že vyhraje i někdo, kdo vůbec tancovat neumí. Taky mi připadá dost smutný, že se splní jen jeden sen.
Já si myslím že Nova znovu pustila na obrazovku další vysoce komerční soutěž. Hra na city to sice je, ale položme si otázku neměl by být náš stát na toto připraven? Jen si udělejte procházku po nejbližším městě a představte si kdyby jste byli na vozíku kam se dostanete a kam ne. Myslím že přijdete na velmi zajímavý závěr.
Jinak taneční výkony byly obdivuhodné. To že někdo chce pomoci je skvělé a to že pro něj obětuje všechnen svůj volný čas to je nepředstavitelné….. A ty tréninky? Věřím že musí být hodně náročné. Všem držím pěsti. Nejvíce všek Ivě Kubelkové s Jaroslavem Molnárem.
Ahoj..prosím prosím, neví tady někdo, kde by se daly sehnat názvy těch písniček, na které jednotlivé páry tančily???..kdyby to šlo, tak bych byla ráda, stačí názvy!!! Děkuju moc..
Můžeš zkusit mrknout sem – je tu video archiv, tak bys to tam mohla vysledovat v titulkách u jednotlivých tanců.
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=20.04.2007&238m=d&238p=BAILANDO&238v=54639
To Babeta: Názvy skladeb jsou u hodnocení jednotlivých výkonů doplněny. Vyhovuje to tak?
To Anonym: K tvé poznámce je také nutno si uvědomit, že tady 40 let byli postižení spoluobčané na okraji zájmu, pokud možno zavření mimo dohled těch zdravých a i když je 17 let dlouhá doba, tak nelze vše vybudovat ze dne na den. O to víc mne mrzí, jak stát hospodařil s financemi, které místo smysluplného využití byly bezpříkladně „projedeny“.
Ano, tréninky jsou hodně náročné a soutěžící z ulice i z řad celebrit si na vlastní kůži vyzkouší, jak tvrdý je taneční chlebíček. Aby se v tanci někdo dostal na vrchol, obětuje tomu nejen všechen svůj volný čas, ale i takřka veškeré finance. Vrcholné páry tréninkům dokáží věnovat i 10 hodin denně.
Taneční sport je hodně drahá záležitost. Jednou jsme to s mou taneční partnerkou počítali. Pokud bychom si každý rok pořídili nové kostýmy (frak, oblečení na latinu, standardní a latinské šaty), taneční obuv a k tomu připočítali nutné výdaje, tj. soutěžní licence (příspěvek Tanečnímu svazu), příspěvek domovskému tanečnímu klubu, cestovné, startovné, sem tam nějaké to ubytování, stravu nepočítaje, dostali jsme se na částku 120 tisíc korun ročně na celý pár. To vše s tím, že pokud pár skončí na bedně, obdrží umělohmotný pohár, medaili, diplom a nějakou věcnou cenu, povětšinou v podobě reklamních materiálů, neprodejného CD, málokdy i nějaké praktické ceny.
To Stardancer: Já si pamatuju, jak můj přítel s partnerkou jednou dostali za 1. místo poukázku na 100 korun do místní restaurace. Šel tam celý klub, takže nakonec to na jednoho dávalo ani ne 10 korun ;o))) Jojo, tancování je drahá záležitost. Ale krásná (já osobně miluju zejména standard…)
Máte-li někdo dotaz ohledně tance, klidně se ptejte v tomto fóru. Pokud budu odpověď znát, rád ji poskytnu.
To Charlene: Ano, tak to jsme dva. Já si v latině připadám značně nesvůj, ačkoli mi bylo několikrát řečeno, že jsem rodilý latinář :D. Nakonec to dopadlo naopak a stal se ze mě standarďák jak poleno a latinu mám jako doplněk.
StarDancer, tak to je skutečně hodně drahý špás, když tak čtu tvoje propočty o profesionálním tanci, kdo by to byl řekl.
To Stardancer: Já jsem nikdy netancovala, ale přítel je (byl) standarďák (áčkař) jak poleno. Sice latinu taky trénoval, ale na soutěž nakonec nikdy nevyjel. A já jsem se na ně vždycky hrozně ráda koukala, standard mi prostě připadá mnohem vznešenější a ladnější. Latina je pro diváka atraktivní, ale u mě vede standard.
To SUNíčko: A to ještě beru ty lacinější kostýmy. Standardní šaty, které si partnerka chtěla pořídit na letošní MČR (kde jsme nakonec, bohužel, nestartovali), by dosáhly hodnoty slušného ojetého auta, cca 50 tisíc. Nejdražší je zdobení, kdy kamínky Swarovski přijdou jedno balení na cca 250 korun a přitom to je jen pár gramů.
StarDancer, ale to snad můžete používat i něco levnějšího, než Swarovskiho, ne? :) Laik by řekl, co nějaká bižu z Jablonce? :)
To SUNíčko: MČR je vrcholná akce, kde kostýmy musí být prvotřídní. Na normální soutěže se pochopitelně používají obyčejná sklíčka. Broušené Swarovskiho kamínky jsou pochopitelně kvalitnější a je patrný značný rozdíl v odlesku.
To Charlene: Každý druh tance má něco do sebe. Standard je hodně o sebekázni, latina zase o „gumovém“ těle. Pokud však porovnám standard s latinou, přijde mi standard obtížnější.
to StarDancer: kamínky a všechny šperky,přívěšky atd.zn. Swarovski jsou drahé díky tomu,že se platí značka.To platí obecně u všeho. I Jablonex má krásné kameny,bohužel většina končí v cizině,tady není odbyt!!!!!!!!!
To ajda: Netvrdím, že jablonecká bižuterie je špatná, ale Swarovski má kvalitnější provedení. Pokud si položíš vedle sebe kámen od Swarovskiho a Jablonexu, okamžitě poznáš rozdíl. A o tom to je…
BTW do souvisejících článků jsem přidal odkaz na článek, jak viděla Bailando Mirka Spáčilová z MfDnes, zajímavé čtení :)
Ne, nerozumím tomu. „Na Jive nedošlo“, hodnocení 4. „Toto waltz nebyl ani omylem“, porota hodnotí kolem 6. Za co ta hodnocení? Opět sledujeme volný tanec, taneční show, na hudbu vybranou z oboru společenských tanců a dokonce vydáváme R&R za Jive. A to vše připouští finalesté nějakého toho MČR. Lež, lež, lež. To se tito tanečníci dřou celý život proto aby divákům ve finále své hvězdné kariéry lhali? O tom je soutěžní tancování v Česku? Lhát a podvádět? Když nedojde na Jive či Waltz, a bylo dopředu řečeno, že má na tyto tance dojít, hodnocení 0. Pár mimo hudbu, hodnocení 0. Jak jinak chcete tanec hodnotit?
Myslím, že nejlepší byla asi porota a „amatérští“ soutěžící, na kterých bylo ale poznat, že to dřeva nejsou a nějakým tancem se zabývají, navíc jejich úmysly jsou alespoň chvályhodné. Zbytek byl zběsile sestříhaný, blikající cirkus se zmatenými moderátory proti kterému byl Stardance noblesní podívanou.
To mm: Naprostý souhlas
To r.: Tady se nehodnotí jen tanec, to by se musely udělovat známky jako ve finále, stanovovat pořadí – 1 nejlepší, 8 nejhorší. Známka 0 zde neexistuje. Soutěžní tancování je úplně o něčem jiném, než co předkládá Bailando. Tento pořad je postaven jako show a i ti nejúspěšnější z úspěšných tanečních párů světa mají show dance ve svém repertoáru. Také dělají ukázky, dělají show. A to je to, oč zde běží. Zde se tedy ani nedá hodnotit podle stanovených pravidel. Pokud by tomu tak bylo, museli by všichni účastníci být hned po prvním tanci vyloučeni za zvedačky. Hodnocení bailanda vůbec nemá co do činění s tím, co kdo z poroty ve svém životě dokázal. Oni jsou zde od toho, aby zhodnotili jak tanec, tak show.
To StarDancer: Ne, já to prostě nepochopím. Mám doma show světových párů na DVD. Většinou jde o základní figury, špičkově provedené, přesně vystihující charakter tance. Ostatně, standardizované tance, figury jsou přece x desetiletí dané. Pokud chci pochopit jak má třeba „waltz vypadat“, sáhnu po takovém videu. Rozhodně nemohu sáhnout po StarDance ani po Bailandu (ani po Vavruškovi ani po Plamínkovi). V těchto případech jde o volný tanec. Za volný tanec mohu klidně dát hodnocení 4, pokud jsou tanečníci relativně v hudbě a 2 minuty poskakují v rytmu a zdají se mi třeba „pohybově nadaní“. Nemohou ale dostat hodnocení 4 za Jive, když netancují Jive. Dáváme hodnocení za jablka a sledujeme přitom hrušky. Nakonec je nejlepší tanečník hodnocen podle kostýmu či mimiky obličeje. Účast tanečních osobností Kostovčíková, Kuneš, Tománkovi… je přesně o tom. Připouští relativitu hodnocení. Mluvme o show, o tanečních kreacích…, ale pokud padne slovo „waltz“, musíme hodnotit waltz. Pokud se pod takové matení pojmů taneční osobnosti podepíší, nejsou nejspíš tanečními osobnostmi. Relativizují to, že o společenských tancích vůbec něco vědí. Tak mi to připadá. Mám podezření, že angličtí taneční odborníci dokázali dlouhá desetiletí držet rukou železnou „charakter tanců“ a diktovat světu jak má evropské tancování vypadat. A bylo to ku prospěchu věci. Vydávat „kdejaké hupsání“ za waltz jde ale cestou přesně opačnou. Ostatně, podle odborníků i to MČR dnes připomíná spíš Bailando. A tedy, „hodnocení Bailanda“ hodně vypovídá o tom co renomovaní tanečníci ve svém životě dokázali, ne že ne. (Volám po přísnosti v hodnocení, díky kterému dokážu jako laik roztřídit hrušky a jablka.)
To r.: Tak ty tedy opravdu odborníkem přes tanec nebudeš. Jinak bys nemohl plácat páté přes deváté. Základní ani jakákoli figura nemůže vystihovat charakter tance. Charakter tance je něco navíc, co žádná figura sama o sobě nemůže postihnout. Je to především o emocích, napětí, vnitřním cítění tance, a to s předváděnými figurami nemá vůbec nic společného.
Četl jsem tvé příspěvky k pořadu StarDance i to jak ses tam s někým pořád dohadoval. Nakonec jsi tam byl skoro všem pro smích především tím, jak jsi zaníceně mluvil o něčem, čemu ve své podstatě vůbec nerozumíš. Na to, abys mohl hodnotit detaily bys nutně sám musel vytancovat alespoň třídu B, ještě lépe A. V tvém případě se hodnocení může maximálně pohybovat v rovině líbí / nelíbí jako u ostatních laiků. To, že se oháníš svými vyčtenými poučkami z netu, aniž bys věděl o čem přesně je řeč jen dokládá, jak málo tanci rozumíš.
Ke StarDance jsi psal, že jsi se pokoušel tancovat i standard a latinu, ale protože tě trenéři svazovali předepsanými figurami, zjistil jsi, že vlastně oni vůbec tančit neumí, protože ty to umíš sám od sebe líp. Teď najednou voláš po hodnocení přesně podle pravidel. Neodporuješ si tak trochu? Co jsi v tanci dokázal ty? Jakou třídu jsi vytancoval? Jak moc jsi pochopil, oč v tanci vlastně jde?
Ano, základní kroky a technika hrají důležitou roli v třídách D a C. Je to nutností, protože to je základ, na kterém se staví dál. Později přicházejí na řadu daleko složitější figury, dochází k větší propracovanosti techniky a když už člověk dosáhne vysoké úrovně začínají rozhodovat stále menší detaily a dojde i na ten kostým a mimiku. Na tuto úroveň se musíš tvrdě propracovávat. Aby ses dostal na vrchol, musíš absolvovat 80% dřiny a jen zbývajících 20% je vlastní talent. Jedno bez druhého je málo. Psal jsi, že se zúčastňuješ „salsa nocí“ a stačí ti někoho pozorovat a ráno jeho kroky umíš. Tak pokud se díváš na show světových párů, proč už dávno nejsi Mistrem světa?
Jen tak mimochodem, ještě pořád ti utíkají partnerky, protože je nebaví pořád dokola s tebou tančit základní krok?
Jsem laik. Je tady hudba, je tady základní pohyb, charakter tance, který je dle mého stupidně jasný, ale který většina tanečníků zamlžuje jakýmisi „vnitřními pocity“ a taneční veřejnost se ani za léta tanečních kurzů nedoví o co jde. Tedy o čem má třeba waltz být. (Hledal jsem na Internetu Waltz a ani „A“čkové páry netuší o co jde – podle toho co píší sami na svých webech, pokud tedy pouze nepapouškují Odstrčila. Tedy, nelze na Internetu toho moc smysluplného vyčíst a hlášky o „vyčtených“ moudrech mě uráží. Jsou to většinou moje vlastní perly.) ;o) A neříkám současně, že to neznamená 20 let snažení a 80% usilování o cosi aby tanec kohokoliv byl kvalitní, jde koneckonců o zvládnutou techniku. Špičkový pár odtancuje figury a tanec je pořád tancem, waltz waltzem. Snažím se říct, že dobré páry netouží po kvantitě konin, ale předvedou spíš precizní základy. Tolik k tomu mému plácání zde. Asi jsem měl uvést spíš: „figury provedené tak, že neporuší charakter tance“. Třeba bys to vzal lépe a nemusel bys ze sebe dělat nechápajícího.
V tom ostatním, no nehádám se, mnoho jsem na StarDance opravdu naplácal, něco jsem vystihl, něco ne, snažím se uvažovat o věcech o který většina raději nemluví, aby se neukázalo že jim nerozumí (asi třeba jako já), ale ty okoukané kroky za večer jsi si už domyslel sám. Ale to co tady vytahuješ, svazování trenérů, bych popsal jako tah po výuce sestav a choreografií, místo toho aby se trenér věnoval základní technice a charakteru tance – a tím i jeho primárnímu fungování. Co já odšlapal sestav a vůbec jsem nechápal co dělám a proč. Dnes chápu, že pozastavovat se nad neúčelnou výukou si zaslouží výsměch opravdového odborníka. ;o)
Tak dobrá, ty si tady hraješ na odborníka a tvrdíš, že za Jive, který nebyl Jivem patří hodnocení 4. Jako laik bych to viděl, že za odborníka se u nás v tancování prohlásí každý. ;o) Stále nemám odpověď na takovou jednoduchou otázku. Buď to byla taneční show v R&R rytmu, zasloužící si hodnocení třeba 10, nebo to byl pokus o nepovedený Jive, propadák za „0 bodou“. Nebo snad jako odborník dáváš 4 za krásný kostým i začátečníkům? ;o) (A upozorňuji na můj úspěch největší. V půlce StarDance jsem určil konečné pořadí prvních čtyř párů. Zatímco odborníci se předháněli v určitě přesném bodování. To jako k tomu, kdo vzbuzuje smích.) ;o)
(No nic. Nejspíš komentuješ k věci a nehodlám tě ničit neplodnou debatou. Tolik k debatě zde. Ale jak je možné, že mi odborníci řeknou, že by z MČR vyházeli 95% párů, protože jdou mimo hudbu, nechápou charakter tance a podle platného hodnocení ČSTS mají dostat nejhorší hodnocení a přitom ho nedostanou. Nejspíš porotci dají na „80% dřiny“, „propracovanost konin“, „Swarovskiho kamínky“ a podobné perly, co říkáš? Je ti volání po přesném a přísném hodnocení opravdu tak k smíchu?) ;o) Tak zatím.
To r.: Já jsem tvé elaboráty na StarDance četl pečlivě, takže moc dobře vím, co jsi tam napsal. Ačkoli jsem do tamější debaty vůbec nezasahoval, neznamená to, že bych si nemohl dělat vlastní názor na tamější diskutující. Vím moc dobře, že ses tam dohadoval s Pítrsem.
Vím, že jsi velice často citoval veličiny tance, vybral si to, co se ti hodilo a snažil se tím dokázat, že máš pravdu. Technika je to, co se opravdu musí nadřít. Charakter tance je ve své podstatě cosi neuchopitelného, to co člověk musí vnitřně cítit. Je to stejné, jako bys chtěl definovat lásku, nenávist, radost… Věřím, že jsi odšlapával sestavy, tím musí projít každý. Je smutné, že jsi nepochopil proč. V těle musí vzniknout určitá pohybová paměť. Na sestavách se cvičí nejen pohybová, ale i normální paměť. Cvičí se v nich technika, kterou jinak děláš staticky v základním kroku a právě při sestavě se cvičí i tvé vlastní cítění daného tance. Nikdo na světě nedokáže zkopírovat tanec někoho jiného, protože v tanci se objevuje tvé vlastní já.
Co se týče onoho hodnocení. Ještě jednou říkám, že tady je systém hodnocení úplně jiný, částečně se blížící například krasobruslení. Ideálem je daná určitá hodnota, je stanovená meta, ke které se snaží všichni dostat. Tato soutěž se neřídí Soutěžním řádem ČSTS. Na běžných soutěžích se jednoduše určuje pořadí. Proto tady třeba za příšerný waltz někdo dostane 3 nebo 4, zrovna tak za rock’n’roll může dostat 5, i když měl tančit jive. Tady se hodnotí daleko víc věcí. Pokud jsi tohle nepochopil, tak kde není rady, tam není pomoci.
Ze StarDance znám tvé reakce, takže nepočítej s tím, že já bych se s tebou nějak chtěl dohadovat, i kdyby tvé příspěvky byly sebedelší (což umíš dokonale). Snad závěrem bych ti poradil jednu věc. Trochu víc pokory před tím, kdo se tě snaží naučit tancovat. Nemáš jeho zkušenosti a i když nechápeš, proč máš nějaké věci dělat, tak věř, že smysl mají a tvůj trenér moc dobře ví, co a proč to dělá. V momentě, kdy jsi usoudil, že trenéři jsou na nic a že ty to sám zvládáš líp, měl ses začít raději věnovat něčemu jinému. Třeba paličkování.
StarDancer, tak se zdá, že TV Nova diskuzi „vyřešila“ nasazením chatu. Jednodušší a nebude to IMHO tak zatěžovat databázi :)
To SUNíčko: Ano, koukal jsem se, je to příšerné řešení. Připojíš se, nevíš, co kdo psal před tebou. Nepamatuješ si, co kdo přesně napsal, už nedohledáš. Řekl bych, že to přesně zapadá do strategie TV Nova.
Re: Chat na Nově. Já se na ten chat ze svého PC nedostanu. A Pitrs už tam přitom blábolí ptákoviny ostošest. Počítám že chat jedou pánové ražení Pitrse a StarDancera, kteří „jediného diskutujícího k věci v ČR“ posílají z tanečních parketů k paličkování, mám tam nejspíš na věčné časy zřízen přísný zákaz vstupu a cenzoři z ÚV ČSTS si mnou ruce radostí. ;o)
(Je ještě někdo takto blokovaný? Nedostávám přihlašovací obrazovku.)
StarDancer: Díky za reakci. Obhajovat své názory mě baví, zvlášť když mohu druhé urážet. Sice to k tanci nepatří ani za mák (tak jak ho chápu já), ale jedovatosti mohou být životním motorem, když už to tedy pro většinu „tanečníků“ není tanec. Nejspíš mi dáš zapravdu. Obávám se že se v tvých výrocích opakovaně nepoznávám, i když mi je tak usilovně připisuješ. Asi by to chtělo víc pokory přede mnou a méně vytrhávání z kontextu. ;o) (Trenéři na nic? To jsem opravdu někde říkal? Pár trenérů bych rozhodně nezatratil.)
A samozřejmě mi neříkej, že když nemám použitelný jediný krok, že jsou mi sestavy k něčemu dobré. Narážím na to všude. Základy se přeskočí a trenér učí „choreografie“. A když už strávím jednotlivé sestavy (3-4 kroky), přesně jak říkáš, z důvodu trénování pohybové paměti, zatluče to šmudla trenér choreografií na 45 kroků. A v davu jsem jediný kdo mu netleská, i když to neumíme následně dát dohromady nikdo. Veřejnost je prostě množinou hlupců. ;o) Přitom je to ve výsledku bohapustá spartakiáda bez vztahu k samotnému tanci.
Po letmých zkušenostech to vidím tak, že o chápání tance mohu u 95% „tanečních odborníků“ s úspěchem pochybovat. Bál jsem se že jsem svoji „pitomostí“ debatu StarDance zabil, ale vidím že by se „odborníci“ stejně nepřidali a pitomostmi jsem zdarma hýřil i za ně. ;o) (V mých nápadech z debaty StarDance kradl mistr Vavruška (viz Lidovky). Já jsem sem vlastně přišel nakouknout na základě hlášky jak tebe také vykrádá bulvár a vedle byla reklama na Vavrušku. Ve společenském tancování se prostě krade, lže a podvádí.)
Co se týká charakteru tance. Snažím se dát právě dohromady waltz, informaci pro naprosté laiky. Můžeš se pokusit, třeba tvé nápady vykradu, ale zatím mám pocit, že vůbec nevíš o čem mluvíš. Petrovi Odstrčilovi jsem ochoten se kdykoliv vysmívat, ale zkus si ty charaktery tanců nastudovat alespoň u něho. Je to daleko prostší, řekl bych.
Systém hodnocení je mi přece zcela ukradený. Klidně ať porota rozdává jablíčka a citróny. Ale co obnáší pojem „hodnotit daleko víc věcí“? Mlžíš? Nevíš o čem mluvíš? Přitom se tak krásně shoduješ s porotou. Pravda je asi taková, ehm, žádná pravidla hodnocení tanců nejsou pro TV taneční show stanovena a „tance“ soutěžících jsou na takové úrovni, že není vlastně co hodnotit. Vedle sebe leží hrušky, jablka, erteple… a teď šmudlo hodnoť! Porotci střílí od boku podle svého uvážení, svých subjektivních preferencí, protekcí, oblíbenců, trenérů kterým vděčí, v zájmu kdejakých kamrádíčků. Narozdíl od soutěží ČSTS jim zde nikdo neutrhne hlavu, (a za stejné rozhodování jim ji nejspíš neutrhne nikdo ani tam. Prostě se hodnotí „víc věcí“.) ;o) Jen jsem chtěl abys obhájil své 4 body třeba „za Jive co se nekonal“ a tak aby to i laik pochopil. Asi chci příliš. ;o)
Jako laika mě baví sport, kde se závodníci nedostanou vůbec do cíle a přesto stojí na stupních vítězů. ;o) Nebo kde se o počtu střelených branek rozhoduje na zasedáních poroty. ;o))) (A vyslovuji souhlas s pokorou před dobrými trenéry.) Tak zatím.
To r.: Mluví z tebe paranoia… Jsi zapšklý vůči ČSTS (mimochodem mně styl výuky pana Odstrčila nesedí) a dštíš na něj síru kudy chodíš. Možná to svědčí o nízkém sebevědomí, ale namyšlené ego ti tedy nechybí.
Proč jsem hodnotil rock’n’roll na jive známkou 4? Třeba proto, že pár šel do hudby, provedení bylo jakž takž, ocenil jsem snahu páru se něco naučit. Ty pořád nemůžeš pochopit jednu věc. Tato soutěž se neřídí soutěžním řádem ČSTS a tudíž je zde volnější ruka v hodnocení. Tím pádem jdou ocenit i jiné věci, než jsou striktně dány pravidly pro sportovní tanec.
Co se týče tvých připomínek, tak mám z tebe zvláštní pocit. Ač laik, snažíš se zasvěceně hovořit o věcech, které jsi nepochopil a věřím, že stejně zaníceně bys poučoval automobilové závodníky, projektanty, lékaře… Zkrátka takový malý český Mao. Nebudu se s tebou dohadovat. To ať zkouší někdo jiný. Já na to nemám ani náladu, ani čas.
StarDancer: Díky za výstižnou odpověď jednou větou a dvě strany mého psychologického profilu, který označuji jako spam. ;o) Pan Odstrčil mě pobavil prostřednictvím svých textů, v kterých já společenský tanec nepoznávám. Pošklebování je jenom moje legální sebeobrana. Tvé texty nejsou od podobného přístupu daleko. ;o)
Pár poznatků:
Bailando je soutěž, která nemá stanovena pravidla v čem se soutěží.
Za odbornou stránku věci odpovídají „odborníci“, kteří taková pravidla respektují.
Stavitel, kterému by spadl dům, by u mě skončil ve vězení a ne v hlavním vysílacím čase dožadující se za svoji „odbornost“ celospolečenského uznání.
To r.: Za spam by se prakticky daly označit všechny tvé příspěvky, ale já se s tebou opravdu nemíním dohadovat. Svůj čas raději využiju smysluplněji.
To StarDancer: Řekl bych, nezdá se. ;o)))
NIKDO TAM Z TĚCH TANEČNÍKU NETANČI OŠKLIVĚ !!!!!!!!!!!!!
Z minulého kola to nikdo nezatančil ošklivě akorát mi vadí že Lenka Sekaninová tančí uplně nádherně ale Zdeněk Podhurský jí to tam malinko ale jenom malinko kazí.Pak se mi hrozně líbí Lada Kománková a Richard Tesařík na to že jsou o tych pár let starší než všichni tančí nádherně.Další nádherně tančící pár jsou Daniel Šnajr a Adéla Gondíková těm se to minule moc moc povedlo.Jinak tam tančí všichni moc hezky.
To kiki: Ano, snaží se všichni, ale u některých párů ta snaha není až tak patrná. Právě Lenka Sekaninová má smůlu, že má za partnera Zdeňka Podhůrského, který je po vypadnutí Jiřího Mádla nejhorším z mužů.
U Richarda Tesaříka obdivuji jeho odvahu, že ve svých 62 letech šel na parket s lidmi i o dvě generace mladšími. Richard má šikovně upravenou choreografii, aby stačil s dechem a nevypadal při tanci špatně.
Další mé postřehy jsou u článku věnovaného 2. finále.
To lili: Já jsem už trochu „profesionáílně deformován“, takže ty chyby a špatné tancování mě praští ihned do očí. Chyby jsou hlavně u tančících celebrit, u soutěžících jsou výkony mnohonásobně lepší.
Ahoj všichni, koukám že tady na diskusi k Bailandu zase řádí r. (Roman 42). Takže aby bylo jasno. Tento pán tančit vůbec neumí a nikdy neuměl, přesto si o sobě myslí, že je dokonalý. Měl jsem možnost ho vidět před Vánocemi u Plamínka a jeho taneční projev byl příšerný. Pravda, on je hodně ješitný a považuje svůj tanec za vrchol tanečního umění. Dozvěděl jsem se od jeho bývalé partnerky (mimochodem velmi příjemná a sympatická žena, která tancovat umí), že mu trvalo šest let, než se naučil základní krok salsy a nic jiného tančit nechce. Tanečníky nesnáší, protože sám není schopen se něco víc naučit. Své partnerky doslova „mučí“, když na tréninku s ním musí třeba 3 hodiny trénovat základní krok. Pokud se partnerka chce naučit další figury, protože základní krok jí nestačí (komu by také stačil, že?) zavrhuje je s tím, že musí nejdřív takové tři čtyři roky trénovat základní krok. O partnerkách si myslí, že jsou jen nutné zlo na okrasu, protože beztak ženská chlapovi tanec kazí. Dokáže si pustit na salsovském soustředění na velkoplošné plátno tanec mistrů světa ve standardu a třeba hodinu napodobovat pohyby partnera s přesvědčením, že takto se naučí kvalitnímu standardnímu tanci. Tento člověk neumí ocenit kvalitní tanec jiných a za idol tanečního umění považuje svého oblíbeného podprůměrného tanečního mistra z tanečních.
Roman je v podstatě jen chudinka, který se v životě nenaučil tancovat, ale který se považuje za nejlepšího odborníka přes tanec hned po svém oblíbeném tanečním mistru. Zaslouží si spíš politovat a jeho „moudra“ je lepší přecházet nebo pouštět druhým uchem ven.
Takže jsem tě, Romane, vlastně celkem dobře ohodnotil hned v diskusi ke Star Dance. Tam jsem řekl, že jsi člověk, který tancovat neumí a závidí těm, kteří to umí, a tak je nenávidí a pomlouvá. Vida, vida, měl jsem pravdu.
ooo já miluji latinky…..sama je tančím,tanec je život!
Ade9lka / Ahojky Evi!!chtěla sem se zeptat jeslti nebude v nejbližšed době na nově nějakfd casting nebo kompars!!jsi moje obledbene1 modelka a herečka!!je mi 17 a chtěla bych se proslavit třeba v nějake9m filmu nebo jako nějake1 modelka!!nepomohla bys mi prosedm!?ještě sem se chtěla zeptat jkestli by bylo možno poslat mi fotokartu s podpisem?!dedky moc za odpověd:)přeju hezkfd den*A.*Eva Aichmajerove1: Ade9l, momente1lně o že1dne9m castingu nevedm, ale pokud se chceš proslavit jako herečka nebo modelka musedš se jed nejdředve ste1t takže se zaregistruj u modelingovfdch agentur, navštěvuj kurzy či školy herectved a pak zkus i herecke9 agentury a ty tě pak budou posedlat na různe9 castingy a konkurzy. A podpiskartu ti samozřejmě pošlu, když mi pošleš adresu.