StarDance 2 – 4. kolo (24.11.2007)
Další vývoj taneční soutěžní show StarDance 2 ovlivnila autonehoda Honzy Halíře (více zde). Monika Žídková ze soutěže odstoupila. Dnes odtančí všechny zbývající páry, které
Čtvrtý díl StarDance2 opět vládl sobotní večerní sledovanosti. StarDance2 za sebou nechalo i Cestu kolem světa za 80 dní na Nově, o VyVolených na Primě ani nemluvě. StarDance 2 sledovalo 1 milion 557 tisíc diváků starších 15 let.
automaticky postoupí do dalšího kola příští sobotu. V dnešním večeru zazní tóny pomalého anglického slowfoxu a temperamentního španělského pasa-doble.
Jak si vedly před týdnem?
Minulý týden se tančilo tango a jive. Páry se popraly se zadanými tanci vcelku úspěšně a porota jejich výkony ohodnotila následovně:
Aleš a Iva – 7776 – 27 bodů (5. místo)
Robert a Vanda – 5564 – 20 (6.)
Tatiana a Petr – 8875 – 28 (4.)
Lenka a Michael – 5553 – 18 (7.)
Michal a Michaela – 8887 – 31 (1. )
Monika a Honza – 7888 – 31 (1.)
Jiří a Simona – 9776 – 29 (3.)
Hodnocení poroty a hlasy zaslané diváky přes SMS rozhodly o tom, že z dalších bojů vypadl pár Lenka Filipová a Michael Petr.
Co nám páry předvedly dnes?
První se přišli ukázat na taneční parket se svým slowfoxem Tatiana Vilhelmová a Petr Čadek. U Tatiany se poměrně často objevovaly chyby v nášlapech, místy ztrácela rovnováhu a v tomto tanci mi chybělo víc slowfoxových figur. Povšiml jsem si škobrtnutí, které Tatianu na chvíli rozhodilo. Latina tomuto páru rozhodně sluší víc. Za dnešní výkon bych váhal s udělením známky mezi 5 a 6. Porota stále ve stejném složení a pořadí udělila za předvedený slowfox známky 6, 6, 8 a 6.
Druzí se na parketu objevili se svým paso-doblem (Spanish Gypsy Dance ) Michal Dlouhý s Michaelou Gatěkovou. Ocenil bych Michalovo napětí v těle, které ale při chůzi trochu uvadalo. Jeho kroky působily nepasově, spíše jako chůze po ulici. Některé pózy působily příliš atleticky a vůbec se mi nelíbilo provedení malé i velké koruny. Zejména druhá koruna byla utopena v prováděném letadle a závěr přišel až snad dvě tři vteřiny po skladbě. Mé hodnocení by mělo hodnotu 6, porota udělila nadhodnocené známky 7, 9, 9 a 8.
Startovní pole na dvě poloviny rozdělil pár Jiří Schmitzer a Simona Švrčková se svým slowfoxem (Crazy ). Předně skladba byla naprosto špatně vybrána, byla něco mezi blues a slowrockem, se slowfoxem neměla vůbec nic společného. U Jiřího se mi absolutně nelíbila jeho chůze vzad, zejména ve druhém quickovém kroku, který se spíše podobal přísunu. Tento slowfox na mne působil dojmem plochého waltzu s mezerou na jednu dobu. Technika kroků zaplakala a především tanec nebyl plynulý, což je základní charakteristika slowfoxu. Páru bych udělil nízké ohodnocení 4, porota vytáhla tabulky s čísly 7, 7, 7 a 4.
Robert Záruba a Vanda Dětinská předvedli druhé, poslední paso-doble večera. Ocenil bych Robertův perfektně provedený skok do pokleku, příliš se mi nelíbila chůze, která byla místy vysloveně odkrokována. Výborné provedení obou korun končící pózou. Místy Robert předváděl místo krok-přísun-krok poskoky, které byly rušivým elementem. Přesto paso-doble bylo zase o kus dál než tango před týdnem. Je poznat, že se Robert postupně zlepšuje. Za tento výkon bych váhal se známkou mezi 6 a 7, přikláněl bych se ke známce vyšší. Porota ocenila předvedené paso-doble známkami 6, 7, 8 a 6.
Minule tento pár soutěž zahajoval, nyní končil. Aleš Valenta a Iva Langerová přišli dnešní soutěž zakončit slowfoxem (Dream A Little Dream ). Ocenil bych zejména plynulost a lehkost pohybu celého páru, stejně jako techniku nášlapů. Aleš ve víření stále předvádí koloběžku, nešlo si nevšimnóut významné chyby v sestavě, která málem hrozila pádem. Alešovi místy uvadalo držení. Má známka by za tento tanec byla 7, možná, ale opravdu možná i 8. Porota se zcela vymkla soudnosti a udělila značně nadhodnocené známky 9, 9, 10 a 10 (Mahu a Zdeňku, tohle jste opravdu přehnali).
Kdo dál nepokračuje?
Po již známé osudové autonehodě Honzy Halíře v soutěži dál nepokračuje jeho partnerka Monika Žídková. Je to škoda, protože Monika vykazovala zlepšení tanec od tance a určitě by bojovala spolu se svým partnerem o umístění na bedně. Závěrem přejme Honzovi brzké uzdravení bez daších následků, které by mohlo znamenat konec jeho taneční kariéry a hodně sil a štěstí do dalšího vývoje ve vyšetřování autonehody.
Co se bude tančit příště?
Soutěž probíhá úplně stejně jako před rokem, takže v pátém kole čeká na zbývající páry dobrá brazilská nikoli káva, ale samba a páry by měly předvést společnou choreografii valčíku. ČT již zveřejnila na jaké skladby se bude tančit, ale doposud neupřesnila skladby minulého kola, přestože se paní Lukešová z diváckého centra v pondělí dušovala, že skladby budou upřesněny a dodány co nejdříve. Co tedy uslyšíme?
Naughty Girl (Beyonce)
Cricket Sing for Anna Maria (Emma Bunton)
The Rhythm of the Night (Moulin Rouge)
Conga (Gloria Estefan)
Mujer Latina (Thalia)
Have You Ever Loved A Woman (Bryan Adams)
Pár slov k porotě
Porota dnes hodnotila vcelku objektivně. Asi všichni byli zakřiknuti z osudové nehody Honzy. Porota se dnes snažila být na všechny páry hodná, protože dnešní hodnocení poroty se vůbec nepočítá, zatímco SMS přecházejí do dalšího týdne. Snažila se spíše výkony mírně nadhodnocovat, což se projevilo zejména u Mahuleny. Absolutním úletem bych nazval hodnocení Aleše s Ivou. Ač byl tanec dobrý a nejlepší slowfox večera (paso-doble dnes pro mne vyznělo naproti rozhodnutí poroty spíše ve prospěch Roberta), tak si natolik vysoké známky absolutně nezasloužil.
Anketa
Sledovanost pořadu: 1.557.000 diváků
Fota: Česká televize
©StarDancer
související články
Monika Žídková oplakává partnera i soutěž / Volný.cz
StarDance smutně opustila modelka Žídková / Novinky.cz
Táňa Vilhelmová: Viem, kedy klamem a kedy hrám / Sme.sk
Skandál: po nehodě tanečníka Žídková utekla! / Blesk.cz (A novináři jsou hyeny, dodává StarDancer)
Jiří Schmitzer: Pózoval na přání! / AHA
Čtvrté kolo StarDance poznamenala tragédie / revue.idnes.cz
StarDance chystá Silvestr: Bočanová opět na parketu / Blesk.cz (pravděpodobně bez Moniky, dodává StarDancer)
Marek Eben: Chci poznat světové osobnosti / AHA
čtenářů online:
počet přečtení:
StarDance
Podobné články
- StarDance 2015: Když se tančí waltz a jive. 3. taneční večer (rekap)
- Onder končí ve StarDance. Kdo ho nahradí?
- StarDance 2015 : Marek a Tereza se budou opět vlnit a Leoš bude u toho!
- StarDance 2015: Když hvězdy tančí sambu a tango… 1.taneční večer (rekap)
- StarDance 2015: Když hvězdy tančí paso doble a slowfox. 2. taneční večer (rekap)
Diskuze k článku
Dlouhý a Valenta, byli hodně dobří, to se musí nechat.
No a co chudá Jirka Schmitzer – na takovou hudbu by to těžko zatančil i Chlopčík
To SUNíčko: To je proto, že oba mají výborné partnerky. Paso je pro diváky hodně atraktivní a Valnetův slowfox byl skutečně dobrý i když ne tak, aby si zasloužil desítky. Na soutěži by se s takovým slowfoxem dostal do horní poloviny třídy C.
To HospodarEx: Naprostý souhlas, nechápu jak v tom Simona mohla slyšet slowfox. Jediné co ji omlouvá je fakt, že je to latinářka.
Komentář komentáře: Nesouhlasím s autorem, že PD Záruby bylo lepší než Dlouhého, z pasa Dlouhého – Gatěkové dýchl charakter tance, který je na tomto tanci to nejtěžší, vůbec se to s uťapanými větrnými mlýny Záruby nedá srovnat.
Známky: zajímalo by mne, komu by autor dal 10. Regulérnímu Áčku? Myslím, že porota vychází z toho, co předpokládá, že je netanečník v tak krátkém čase schopen se naučit a hodnotí míru spnění. V tom ohledu souhlasím se známkami pro Valentu a Dlouhému bych i trochu přidal. Navíc porota nemá „něco mezi“, může dát jen větší rozpětí známek.
Velentova koloběžka: Ještě, že to mám nahrané. Co tím autor myslel a kdy to prováděl? V prvním víření po výkrutech, nebo v té krátké příprvě na zvedačku, nebo snad v obojím?
Nemáte někdo v počítači písničku Crazy, na kterou tancoval J. Schmitzer? Nebo aspoň od které skupiny tahle písnička je, je to moje oblíbená a nikde ji nemůžu sehnat. Jestli ji někdo máte, pošlete mi ji prosím na mail kimney@atlas.cz Děkuji
kimnie, řekl bych, že ta píseň jen od skupiny Aerosmith a myslím, že je velmi lehce k sehnání na výměnných sitích apod., samozřejmě i v obchodě s CD :)
To kimnie: Píseň je od skupiny Aerosmith a pokud se podíváš do svého e-mailu, najdeš tam malé překvapení.
To rocky:
Ad Paso-Doble: Je fajn, pokud hodnotíš hodnocení z pohledu diváka, který si předváděné tance shlédl několikrát. Já jsem to viděl jen jednou a chci v tomto bodě působit jako porotce, který má jen zlomek vteřiny na to, aby postřehl chybu. Vidím, napíšu. Teprve později se mohu na tance podívat znova. je sice hezké vystihnout charakter paso-doble, ale jen na charakteru taneční projev nestojí. V tanci Michala došlo ke dvěma závažným chybám v korunách, technika kroků rovněž nebyla na kdovíjaké úrovni. Technikou neoplýval ani Robert, ale jeho paže byly pasovější než u Michala, navíc jeho koruny byly správně provedeny. Samozřejmě je to věc pohledu. Co se líbí mě, nemusí se líbit jinému. Také tyto články a hodnocení nejsou psány pro všeobecný souhlas či nesouhlas, ale jde o přiblížení divákům z dalšího možného pohledu.
Ad „Něco mezi“: Pokud bys četl pozorně, věděl bys, že málokdy zůstávám viset uprostřed známky. V naprosté většině napíšu k jaké známce bych se přiklonil.
Ad Valenta: Ve víření tuším uprostřed tance šel Aleš „koloběžkou“. Byla vidět snaha nechat vnitřní nohu na místě a druhou se odrážet.
Ad známky: Je to podobné jako od pana učitele: Na jedničku umí pánbůh, na dvojku já, na trojku pan ředitel, na čtyřku ti nejlepší z vás a ostatní jsou na pětku. Takže 10 za excelentní výkon srovnatelný s třídou B (páry tančí volné sestavy a ty jsou povoleny až od třídy B), 8-9 třída C, 6-7 na úrovni nejlepších z třídy D. Pod známkou 6 páry, které by měly problémy i ve třídě D (Na vysvětlenou pro neznalé: V tanci jsou výkonnostní třídy D, C, B, A a M. Třídy D a C jsou nejnižší a mají repertoárové omezení figur. Od třídy B se mohou tančit volné sestavy. Třída M je nejvyšší, mistrovská nebo mezinárodní. Majitelé třídy M se za splnění kvalifikačních podmínek smí zúčastnit Mistrovství republiky). Alešův slowfox bych viděl na rozhraní třídy C a B.
Zdravim opet vsechny diskutujici :)
Musim se pridat k obdivovatelum (spis obdivovatelkam) Michala a Alese. Makaji, az z nich krev strika. Skoda, ze Tatiana nevyznava stejny pristup a nechava nas sledovat svuj docela prikry sesup v kvalite tance. Na to, ze byla po prvnim veceru tipovana jako mozna finalistka, se na to, zda se mi, docela vybodla. Ale to je jen muj nazor.
A jeste dotaz: kdopak nam to cese vsechny tanecnice? Ta hrozna vlna ci bublina na spicce hlavy pusobi spolu s utazenymi bocnimi stranami velmi divne.
Jinak preji vsem divakum co nejsilnejsi zazitky :)
Tak koloběžka je špatně, prosím podívejte na http://www.youtube.com/watch?v=QmPQQt8nAsI, asi to nebude tak špatně když to tak tancuje i mistr světa. Mohl by Stardancer uvést, kdo a jak ho to učil? K pasu a korunám, viděli jste loni paso Katsevmana na MS v Ostravě? Taky je neměl nějak přesně ukončené. Pěkně maximálně 5 až 6 bodů a spíš bych se klonil k té nižší hranici:-).
To StarDancer:
Docela si u Valenty protiřečíš:
1) Má známka by za tento tanec byla 7, možná, ale opravdu možná i 8.
2) Takže 10 za excelentní výkon srovnatelný s třídou B (páry tančí volné sestavy a ty jsou povoleny až od třídy B), 8-9 třída C, 6-7 na úrovni nejlepších z třídy D. Pod známkou 6 páry, které by měly problémy i ve třídě D
3) Alešův slowfox bych viděl na rozhraní třídy C a B.
Tak co si máme vybrat?
To Lukáš: Pán se nikdy nepřepsal? Na rozhraní tříd D a C. Dobrá technika, ale ostatní mírně pokulhávalo.
To StarDancer: Tak to těch překlepů bylo víc – viz Na soutěži by se s takovým slowfoxem dostal do horní poloviny třídy C.
Nebo žebychom to teď pasovali, aby nám vyšla původní hodnota hodnocení? To snad ne.
To Lukáš: Já v tom rozpor nevidím. Jedna věc je, kam by se na soutěži dostal, jiná, jak to vidím já.
Ještě’s nereagoval na mě, ale neva:-). Časem možná zjistíš, že nic není špatně, pokud je dodržen charakter tance.
To rocky: To ale nemyslíš vážně, že ne?
Přidány nové fotografie :)
Malinko to opravím: nic není špatně, pokud je dodržen charakter tance a vypadá to dobře. A to myslím smrtelně vážně. Technika je jen prostředek k vyjádření tance a jeho hudby a ladnosti pohybu a jako taková se přes různé školy blíží optimálnímu pohybu. Samozřejmě nášlap na patu v šasé není ani v charakteru, ani hezký, a proto ani správně, přesto se toho dopouští i M-ka a prochází jim to a porazili by „správně“ tancující B-čka. Viděl jsem na openech vítězit páry s flekem na vysokých špičkách, atd… . Existuje mnoho škol, ale vše se blíží z různých stran ideálnímu pohybu – který je zároveň SPRÁVNĚ. A proto se techniku učme, ale neberme ji jako konečnou metu. A proto se jdu učit koloběžku, vypadá dobře a neruší charakter.
To rocky: Jsem rád, že ses trochu opravil. Já jen dodám, že může být dodržen charakter, může to i hezky vypadat a přesto to může být špatně. Tebou zmiňovaný nášlap na patu v postupovém kroku (doba 3 ve waltzu) je technická vražda, přesto to může pár zakamuflovat hezkým držením těla i dodržením charakteru tance (waltzová vlna, třídobý tanec atd.)
Technika je zákad všeho, od toho se odvíjí vše další a až teprve úplně na vrcholku dokresluje pár vznosné držení a odklon partnerky pocit (a nejen pocit) rozvinutí páru do prostoru. O tom, co prochází párům u porotců a jak mají protoci páry zaškatulkované a podle škatulky hodnotí bez ohledu na předvedený výkon snad netřeba mluvit, protože jak se zdá, máme oba bohaté zkušenosti.
Nesouhlasím. Technika je prostředek k dosažení cíle. Nesoutěžíme v technice, ale v předvedení tance. Technika je jak manuál od pračky, naučí tě prát, ale prádlo ti nevypere. Kdybys vzal hodně nadaného člověka a dobře mu vysvětlil průběh pohybu, tak bude mít footwork dobře, aniž by ho znal, nebo na něj myslel.
Jako taková technika často ustupuje zamýšlenému cíli. Co bys říkal na nášlap na 1. dobu ve waltzu vpřed na špičku, vzad v tangu na hrot, atd…? Zjisti si popis nášlapů ve třech followayích a budeš dost překvapen.
Proto si myslím, že by ti v hodnocení techniky trochu víc pokory neškodilo.
Nehledě na to, že z pozice odborného komentáře (a tu na internetu máš) vytýkat párům chyby, které vlastně ani chybami nejsou, není moc košér a zavání pomluvou.
P.S. Vážně, kdo tě učil, že ve víření musí oba okolo sebe běžet?
P.P.S. Pata v přeměně z PP, či v přeměně vpravo je vážně technická vražda, a když bude chtít kvůli tomu Lansfeld někoho prásknout tabulkami, tak mu ho rád přidržím:-).
To rocky: říkáme v podstatě oba totéž jen jinými slovy. Bez techniky to prostě nejde a pokud se vynechá technika, pár může vypadat hezky, ale celé tančení je na dvě věci. Nezlob se, ale sebenadanější člověk neudělá sám od sebe správnou techniku nášlapů. Neví v který okamžik má mít nášlap pata-špička nebo špička-pata. A to ani nemluvím o technice nášlapů do sambového botafoga.
Ano fallaway je na techniku obtížná figura a na soutěžích často vidím hrůzy. Bohužel, velký problém je v porotcích a trenérech, kteří na techniku vůbec nehledí a pak to takhle dopadá.
P.S. A že to Zdeněk umí, že? Já bych mu viníka technické vraždy klidně i přivedl na dosah :)
Neříkáme totéž, přílišné lpění na technice může škodit. Jeden z mnoha příkladů: normální followay s vkluznou pivotou – 3 krok partner Šp,Pa. Minimálně ve waltzu to tak skoro nikdo netancuje, protože tento popis je pro slowfox a jde se v něm ve 3.kroku shora dolu do snížení ve kterém je točena vkluzná pivota. U waltzu by byl tento průběh pohybu proti charakteru (i když ne špatně) a tancuje se jen Šp.
to rocky a Stardancer: pánové, to je jak u mě s hudbou a vínem…hudbě docela rozumím a chybičku slyším hned a u různých interpretací se hroutím nebo si je naopak užívám…u vína poznám, že je červené a bílé a samozřejmě poznám, kdy mi chutná a kdy je třeba jej vylít…
Jinými slovy…chci poděkovat Stardancerovi za odbornější okomentování tanců a přiblížení nám laikům. Zároveň rozumím rockymu, že nakonec je to o tom, jestli se tanec líbí nebo ne…
Jednu dimenzi naší diskuze jste pochopila úžasně. Její počátek ale zároveň tkví v tom, že komentář je sice nejodbornější na internetu, ale nemusí být odborný dost a může lidi mást, obvzlášť s ohledem na svůj punc odbornosti. Architektovi spíš uvěřím, že na střechu domu je nejlepší papír, než mé učitelce češtiny i když je to nesmysl.
To rocky: Já si myslím, že máme v mnohém pravdu oba. Je to věc pohledu a preferencí daného tanečníka, čemu dává přednost. JoJa mě předběhla s tím, že naše debata je sice přínosem pro nás dva, ale čtenářům toho řekne pramálo, protože jí jednoduše nerozumí. My dva bychom se klidně mohli dohadovat a přesvědčovat jeden druhého hodiny, rozebírat, které hledisko je správné a co je či není odbornější, ale čtenářům to může být pochopitelně protivné. Navrhuji tedy náš žabomyší spor či spíše odbornou debatu ukončit, ať mají čtenáři prostor vyjádřit svůj názor na to, co se jim líbí nebo ne. Pro ně je to koneckonců psasné.