Vyvolení 2013: Co to máme za sběř ve Vile?
[singlepic id=6876 w=420]
Tohle je s přehledem ten nejpřepisovanější článek v celé mé pisálkovské historii. Takové veletoče, jaké se ve Vile VyVolených odehrály během pouhého jednoho týdne šokovaly i mě – a to jsem, myslím, relativně ostřílený divák. Ale tak to zkrátka v takových show chodí. Názory diváků na soutěžící se neustále posouvají, někdy prudce, někdy pozvolna. Někomu jeho exces neodpustíme, jiného litujeme a doufáme, že se ze své akce “vykoupí”. Někdo je tajemný a jeho hru rozkryjeme až za delší čas, někdo je jednoduchý a odhalili jsme ho druhý den. A teď už máme Vilu plnou nejrůznějších charakterů i bezcharakterů, takže můžeme začít hodnotit a samozřejmě i spekulovat. Jak tedy vidím tu žoužel, co momentálně obývá Vilu?
Thomas
[singlepic id=6872 w=420]
Nejjednodušší hráč ve všech významech slova “nejjednodušší”. Thomas není žádný myslitel a jeho životní strategií je póza siláka a vůdce. Masivnější muskulatura (byť na hodně místech řádně tučná), velké ego a sebevědomé chování mu v “civilu” přináší řadu výhod. Jednodušší lidé v takových lidech vidí vůdce a ochranu. Takhle funguje lidské podvědomí už od pravěku a ten wetware v našich hlavách se hned tak nepředělá, i když už na nás neskáčou mamuti a šavlozubí tygři. Dalo se očekávat, že se kolem něj vytvoří skupinka lidí, kteří se s ním budou chtít svézt. Na začátku nikdo netuší, jaký kdo doopravdy je, takže se leckdo dá obalamutit fyzickým vzhledem a přimkne se k podobným typům.
Jenže póza, která se dá udržovat “venku”, když se s takovým člověkem vidíte jen pár hodin denně, se nedá udržet ve Vile. Brzy vyplavou na povrch různé nectnosti a osobnostní problémy. Thomas se odhalil jako zapřísáhlý homofob, který až chorobně často poukazuje na homosexualitu ostatních a na to, že “on je normální”. A do této hry se snaží zatáhnout i ostatní, aby mu pomohli vytvořit “partu normálních” proti těm ostatním. Jenže ani tahle strategie mu nevychází. Nově příchozí mu dávají jasně najevo, že mu jeho hru nežerou, takže Thomas začíná tušit, že jeho pozice není tak silná, jak myslel. Navíc se od něj určítým způsobem odvracejí jeho prvotní ovečky. Sice se s ním dále druží, ale nemají problém družit se i s Vladkem, Thomasovým úhlavním vilovým nepřítelem.
Ale jak jsme si řekli, Thomas je jednoduchý. Nedokáže překročit vlastní ego, přehodnotit situaci a zvolit jinou taktiku. Uchyluje se jen k zesměšňování ostatních a k pomlouvání za zády, otevřeně ryje jen do Vladka, protože ho vydráždí a pak se snaží ostentativně dávat najevo, že ten špatný je Vladko a dobrý Thomas. Zároveň vidí, jak se mu rozpadá to, co od začátku budoval. Je nejistý, protože měl plány a ty zjevně nevycházejí. Nerozumí tomu, co se kolem něj děje. Ze své pozice nedokáže pochopit, že ho ostatní už přečetli a hrajou svoji hru, ne jeho. Myslel si, že minimálně Martina a Zdeňku má na své straně, doufal i v získání Mirka a El Nina, ale nikoho z nich nemá jistého. Jeho podpora ve Vile je minimální, jeho obliba mimo Vilu taktéž. Pokud by se dostal do prvního Duelu, s většinou lidí by vypadl, případně by se vrátil s velmi malým náskokem. Jeho jedinou šancí je, že VyVolení vypalcují někoho nesnesitelného, který si do Duelu vezme zdánlivě slabého soupeře. Ale i tak by Thomas musel zapracovat na své hře a do dalšího Zúčtování zcela změnit svůj přístup. A v to nevěřím.
Martin
[singlepic id=6869 w=420]
Velmi záhadný hráč. První 2-3 dny se nedal rozklíčovat vůbec. Přimknul k Thomasovi a tak byl často hodnocen podobným metrem. Mnohem méně se ale projevoval, jen se díval a mlčel. Při Nikolině extempore se nechoval moc hezky, vedl oplzlé řeči a docela si zkazil pověst u sledovačů online přenosů (ovšem u televizních diváků to může být jiné, protože to, o čem onlinisté debatovali celé hodiny, viděli televizní diváci v několikavteřinovém šotu a bez dalšího rozebírání ani nemuseli postřehnout závažnost a důležitost toho okamžiku). Postupem času se začal projevovat trochu více (a trochu více jako prase), ale k Thomasově nelibosti neměl problém v komunikaci s Vladkem či Láďou.
Zatímco zpočátku byl Martin Thomasovým ocáskem, ke konci prvního týdne už měl na kontě mnohem více samostatných akcí a je tu patrný odklon. Možná za to mohou i nějaké informace zvenku, protože nově příchozí se nežinýrovali a vyprávěli o tom, co vše viděli v televizi i v online přenosech. Pokud byl tedy Martin zpraven o tom, jak je negativně hodnocen kvůli Thomasovi, je ten odklon logický a bude zajímavé sledovat oba protagonisty, jakou zvolí další taktiku. Martin se snaží být víc zadobře s ostatními starousedlíky (těmi, kteří šli do Vily před Vladkem) a samozřejmě i s Vladkem, z nově příchozích se snaží vyzjistit informace a využít je ve svůj prospěch.
Martin je i přes řadu svých negativních vlastností poměrně inteligentní a pokud dokáže před ostatními odložit svoji masku tajemnosti, mohl by uspět mnohem víc než Thomas. Lidé ve Vile nemají mnoho důvodů k vypalcování. Dříve se ho chtěli zbavit pro jeho tajemnost, ale tu už zčásti zrušil a myslím, že ve Vile jsou jiní lidé, kteří obyvatelům pijí krev a které čeká první pochod do Duelu.
Vladko
[singlepic id=6790 w=420]
To, že Vladko kývnul na účast, je pro Primu požehnáním. Sledovanost pořadu je podstatně nižší, než by si show zasloužila, ale nebýt tam Vladko, byla by to doslova tragédie. On je prostě fenomén, on je pro VyVolené totéž, co pro bulvár Iveta Bartošová. Plný problémů, ale lidé se o něj stále zajímají a fandí mu. Za osm let se moc nezměnil. Je vzdělanější, sečtělejší, výrazně vzrostla jeho snaha o sebezdokonalování. Ale povaha, hysteričnost a choleričnost zůstaly stejné. Naštěstí. Bez nich by celá show byla poloviční.
Dalo se čekat, že Vladko, který obdivuje vzdělané a inteligentní lidi, primárně přilne k takovým soutěžícím. Proto si rozumí s Luckou a Láďou, s Nikol, a myslím, že by si mohl rozumět i s Mirkou a El Ninem, kteří také vypadají na přemýšlivé jedince. Jeho herní strategie zůstala stejná – chovat se pokud možno slušně až do konce hry. Což Vladko dělá. Sice se hádá, dost často vybuchne i bezdůvodně, ale pořád zůstává neuvěřitelně slušným člověkem. Což se nejčastěji ukazuje ve chvíli, kdy má někdo problém. Co dělal Thomas, když se opila Nikol? Naléval ji další sklenky, vedl nad ní oplzlé řeči, když usínala v posteli, posmíval se jí za jejími zády za její noční nehodu. Co dělal Vladko? Odvedl ji do postele, pomohl jí převléknout se, uložil ji a přikryl. A neměl u toho tisíc zbytečných kydů o gentlemanství. Prostě šel a udělal to. Totéž dělá, když má někdo ve Vile smutnou chvilku. Přijde za ním, zeptá se, jestli nepřekáží a pak člověka povzbudí. A to není jeho strategie, takový prostě je a proto má u diváků tak velkou podporu, navzdory těm jeho občasným scénám.
A to jeho neustálé odcházení a prosby štábu, ať ho pustěj domů? To je nemlich to samý, jako když některé ženské neustále fňukají, že jsou tlusté nebo ošklivé a vynucují si, aby jim okolí říkalo “ne, nejsi tlustá, nejsi ošklivá, sluší ti to”. Vladko vybuchne a pak potřebuje od štábu a od ostatních hráčů slyšet, že “není tlustý a ošklivý” a vzápětí se vrátí do hry.
Do prvních Duelů nepůjde, tam by si ho vzal jen vilový sebevrah. Kór jestli nově příchozí prozradili, s jakým drtivým náskokem porazil Emila a Petra ve Volbě. Tipuju, že až se někdo, kdo Vladka moc nemusí, zúčastní Duelu, ve kterém drtivě zvítězí nad soupeřem, mohlo by mu to dodat sebevědomí (“lidé mě podporují a milují”) a mohl by si troufnout Vladka vyzvat. Uvidíme.
Lucie
[singlepic id=6875 w=420]
Lucka je (pro znalce díla Járy Cimrmana) takový Hugo Myslík. Prolezlá snad všemi nemocemi a fóbiemi včetně anaserpentní spinózy. Na jednu stranu velmi empatická, velmi inteligentní, velmi přemýšlivá, na druhou stranu pak přijde s nějakou šílenou fóbií, kterou by člověk čekal u lidí posedlých všelijakými pavědami. Je otázka, co s diváky dělá její vzhled, protože její horní jedničky rozdělují diváky na ty, kteří se “na tu pizizubku nemůžou dívat” a na ty, kterým její zoubky přijdou roztomilé.
Ve Vile se zatím moc neprojevuje, je spíš opatrnější, snaží se nevynikat, ale ani nebýt neoblíbená. Prostě zlatý střed, kterému se Duely vyhýbají nejdéle. Přitom ale není úplně bezkonfliktní, viz její chrstnutí vody do obličeje Romany nebo otevřené výtky vůči Martinovi a Thomasovi.
U Lucky je lehký problém v tom, že je trochu nevyzpytatelná a že moc nevidíme do jejího uvažování a hry. Rozhodně se postavila na stranu slušnějších hráčů, nechce bojovat pomocí negativních technik, podrazů a zrad. Ale je samozřejmě otázka, jak dlouho jí to vydrží.
Ladislav
[singlepic id=6839 w=420]
Další záhada ve Vile. Je inteligentní, nebo jen využil toho, že se to o podobných lidech říká? Skutečně rodiče nevěděli o jeho homosexualitě, nebo je na to připravil a ve Vile to prozradil, aby nabral body? Je opravdu takový ňunínek, nebo si takovou image pěstuje, protože spoléhá na to, že jeho slušní přátelé si ho do Duelu nevezmou kvůli přátelství a jeho nepřátelé zase proto, že by to “byla vostuda prohrát s takovým ňoumou… a ostatně i vyhrát nad takovým ňoumou”?
Otázky, samé otázky. Osobně si myslím, že v Láďovi se skrývá víc, než ukazuje a teď jde o to, jestli dokáže správně povolit ten ventil a vypouštět toho postupně víc a víc. Protože nemá feedback zvenku, netuší, jak si na tom stojí u diváků. Přílišná pasivita by se mu mohla vymstít.
Ládík přimknul ke koalici Vladka, Lucky a Nikol, což se dalo čekat, protože Thomas s Martinem původně rozjeli svoji homofobní kampaň, kterou už teď udržuje jen Thomas sám. Ta koalice by mu mohla pomoci, protože diváci, kteří mají rádi Vladka, mají sympatie i k lidem, kteří jsou sympatičtí Vladkovi. V jeho stínu se tak může velmi dobře vézt. Ostatně, pamatujete si, jak daleko se ve VV1 dostal Michal Fraš?
Zdeňka
[singlepic id=6831 w=420]
Znáte Asimovovu povídku Dvěstěletý člověk? Nebo alespoň ten film, co podle ní byl natočený (Andrew, člen naší rodiny)? Tak Zdeňka dělá přesně opačnou věc než ten robot, který se postupnými úpravami a opravami měnil v člověka. Ona na sobě upravuje a opravuje jednu věc za druhou a děsím se toho, co by ze sebe udělala, kdyby vyhrála pět mega. Obávám se, že druhou Jocelyn Wildenstein.
Zdeňka je taky hodně záhadný hráč, u kterého se těžko odhaduje další vývoj, ale jedno je jasné. Hraje bez skrupulí. Zatímco Martin je spíš opatrný a když zjistí, že je na špatné straně, odpoutává se pozvolna a tak, aby pouto zcela nepřerušil, Zdeňka nemá problém udělat razantní akci a jasně deklarovat svůj aktuální postoj ke komukoli. I když ho třeba časem změní.
Nerozumím moc její účelové alianci s Thomasem, kterého si omotala kolem prs(t)u a se kterým si neuvěřitelně pohrává. Netuším, zda to všechno dělá proto, aby se ho později krutě zbavila, nebo zda stále doufá, že být na jeho straně je dobré. Je taky možné, že doufá, že její a Thomasovy společné kroky povedou k tomu, že se ostatní zbaví Thomase a ona zůstane v bezpečí a rychle pak změní taktiku. No a vyloučit se nedá ani účelové přátelství pro potřeby doby “po VyVolených” – když Zdeňka vypadne, bude potřebovat bydlení a zázemí a kamarád Thomas by se jí mohl hodit. Nebo možná i budoucí přítel Thomas, co my víme?
Nevím. Doufám, že Zdeňka ve hře nějakou dobu vydrží, protože motivaci jejích kroků ve Vile bych rád rozkryl.
Nikol
[singlepic id=6827 w=420]
Podotýkám, že její účast v jiných reality show jsem neviděl, protože Hotel Paradise byl jednou z mála show, ze kterých jsem neviděl jediný díl. Takže pro mě byla zcela neznámá a tabula rasa. Bohužel si svůj list popsala dost záhy tou nešťastnou noční akcí. Hodně tu holku lituju, protože tohle se s ní potáhne dlouho, vždy se najde dobrák, který to zas a znovu vytáhne, no a samozřejmě jakmile vypadne z VyVolených (ať během hry, nebo jako vítěz), tak bulvár celou kauzu znovu protočí.
Přitom i Nikol je inteligentní, velmi vnímavá, sympatická a vlastně asi nejnormálnější obyvatelka Vily. Skutečně jí ublížila jen scénka s alkoholem a když jí Tereza přes obrazovku dávala varování “Nepij!”, uvědomil jsem si, že nemyslí jen tu příhodu, ale také její opilecké přemoudřelé “moderování” v průběhu toho večera. Opilá Nikol byla nesnesitelná a pokud nemá záklopku, opravdu by se ve svém vlastním zájmu měla alkoholu už trvale vyhýbat. Protože bez něj je to úplně jiná osobnost.
Její taktika také zatím není nijak zjevná. Thomase prokoukla, Lucku, Láďu a Vladka si oblíbila, teď záleží na tom, jaké vztahy si udělá s druhou polovinou příchozích. Do konfliktů moc nejde, snaží se být v pozadí a “dopředu” leze jen ve chvíli, kdy se dělá zábava. Momentálně je to pro mě jedna z favoritek a v žebříčku ji mám velmi vysoko. A taky se těším, až z její strategie poznám víc.
Romana
[singlepic id=6867 w=420]
Naprostý omyl. Strhaná ženská plná komplexů a osobních problémů, která se ochotně vrhá do libovolné závislosti (gamblerství, alkohol, drogy), která má těžkou krizi středního věku. A tohle všechno si přišla léčit do Vily. Neustále tvrdí, jak ji venku všichni mají rádi, ale obávám se, že je to jen další ze sebelží a sebeklamů, kterými se Romana udržuje ve svém světě. Venku pak jen mele a mele a prokazuje platnost přísloví “prázdný sud nejvíc duní” a vše skrývá za hysterický smích, který už je u ní automatickou reakcí, protože ho sází i za smrtelně vážné věty ve smrtelně vážné debatě.
Nevím, jestli venkovní svět Romaně sdělil, jak nesnesitelná je (a ona to nepochopila nebo nechtěla slyšet), nebo jestli jsou na ni všichni milosrdní, ale ve Vile ji z toho omylu rozhodně dostanou. A už dostávají. Romana nevychází z údivu, jaktože ji tady nemilujou tak, jako venku.
K tomu je vidět, že bez tabáku a alkoholu nedá Romana ani ránu a dost možná máme tu čest s těžkou alkoholičkou, která si svůj alkoholismus nepřiznává ani před sebou. Tu se trošku napije, tam se trošku napije, udržuje hladinku, ale nepřekročí určitou laťku, takže se domnívá, že má alkoholismus pod kontrolou. Ve Vile ale nastávají přesně ty situace, kvůli kterým alkoholici pijí (různé stresy, hádky, konflikty) a přitom dost často nebude žádný alkohol řadu dní k dispozici. Nevím, co si Romana od pobytu ve Vile slibovala, ale myslím, že musí být zklamaná. Stejně jako jsem zklamaný já, protože mám raději hráče se strategií než jen se silnými hlasivkami.
Mirek
[singlepic id=6871 w=420]
Intelektově jednodušší člověk, ale oproti Thomasovi nevypadá křivě. Do Vily šel jako šoumen, ale je samozřejmě rozdíl dělat zábavu pro kámoše na stejné vlně a ve Vile, kde jsou lidé na různých úrovních. Kladné body nasbíral při vaření, záporné při mluvení, protože dlaždič je jeho slušnější kolega. Ale Mirek má v tomhle směru štěstí – jako kanál tam mluví dobrá třetina soutěžících.
Od Mirka nečekám nějakou promyšlenou taktiku. On prostě “povalí bomby” a bude svůj a bude doufat, že to stačí. A pokud se mu podaří být alespoň trochu zábavný, mohl by ve hře nějakou dobu vydržet. Přinejmenším ostatním VyVoleným nevadí a to je v prvních týdnech hodně cenné.
Thomas se ho snažil dostat do své party (opět přes svoji oblíbenou homofobii), ale Mirek není slepý, viděl začátek show a na Thomasovu hru nepřistoupil. Ne že by ho vyloženě odmítnul, ale kamarádí i s ostatními a nedrží Thomasem nastavenou linii nenávisti vůči všemu teplému a dobrovodskému.
Poslední čtyři lidé jsou příliš čerství na definitivní zhodnocení, proto jen krátce můj dojem z nich.
Eva
[singlepic id=6870 w=420]
Bulvární profláklina, pártygirl, zlatokopka a žena, kterou pohání chtíč po slávě. Obávám se, že tohle je přesně ten prototyp soutěžící, o které diváci nestáli (když bylo prezentováno, že budou ve Vile “normální lidé”). Samozřejmě ve Volbě a v medailonku to člověk nepozná. Takže doufám, že se Eva alespoň pořádně odkope, že místo světské slávy dojde pořádné ostudy a že vytočí Romanu tak, až si dotyčná vyřve hlasivky a my, diváci online kamer, pocítíme audiální úlevu.
Pavlína
[singlepic id=6874 w=420]
Zde mi nesedí diametrální rozdíl mezi Pavlínou ve Volbě a v medailonku a Pavlínou ve Vile. Sprostá jak parta dlaždičů a nějak nemám pocit, že by to byla dobrá volba. Otázkou je samozřejmě její vztah s Mirkou, o kterém se spekuluje, že je více než přátelský. Na to ale budeme potřebovat více dní.
Mirka
[singlepic id=6873 w=420]
Mohla by být protiváhou k těm intelektově méně obdařeným, ale i u ní si budu muset pár dní počkat na to, jak se předvede. Její přivítání ve Vile bylo opravdu divné, objetí a pláč Pavlíny bych čekal po několikatýdenním odloučení, ne po pár dnech. Pavlína navíc byla ve Vile pouhých 24 hodin, takže ještě ani nemohla být vydeptaná. Mirka s Pavlínou jsou zkrátka záhada a kromě jejich tajemství bychom měli rozkrýt (resp. Prima by měla rozkrýt), jestli byl jejich společný vstup do Vily plánovaný, jestli o tom, že se znají, produkce věděla a pokud ano a o jejich společný pobyt stála, tak zda by tam některou z nich dostali i žolíkem, kdyby nepostoupila normálně…
El Nino
[singlepic id=6866 w=420]
Velmi klame tělem. Zařadil bych ho normálně někam k Thomasovi, ale opak je pravdou. El Nino je zjevně přemýšlivý týpek, který to má v hlavě srovnané a jde si cílevědomě za svým. Dělá sice muziku, kterou nepovažuju za muziku, ale za poezii s hudebním podkresem, ale to je ve VyVolených irelevantní. Je to trochu machistický týpek, ale určitě nebude ve společné alianci s Thomasem. Spíše se přikloní k Vladkovi.
Co dál?
Na vývoj následujících dní jsem zvědavý. Budu bedlivě sledovat, jestli se Thomas pokusí obnovit svoji skupinku věrných v boji proti Vladkovi, jestli se pokusí vytěžit víc ze Zdeňky a jestli si udrží image i večer a dá palec Vladkovi. Budu sledovat, jak si u VyVolených stojí Romana, která patří k nejnesnesitelnějším osobám ve Vile. Budu se dívat na to, co se vyklube z Mirky, Pavlíny, Evy a El Nina. V úterý se totiž koná první Zúčtování a tak si v úterním článku zanalyzuju dosavadní proběhlé situace a zkusím si tipnout, jak by to večer mohlo dopadnout.
VyVolení
Podobné články
- VyVolení 2: Pluto a Marie – sex v sauně (video 18+)
- VyVolení 2013 (19.10.) online kamery, sledujte, debatujte, informujte
- VyVolení 2013 (20.10.) online kamery, sledujte, debatujte, informujte
- VyVolení 2013 online kamery (17.9.), sledujte, debatujte, informujte
- VyVolení 2013 online kamery (13.9.), sledujte, debatujte, informujte
Diskuze k článku
zbytečný článek.. tohle čtu z rekapu neustále.
Thybaumont (1) z jakého rekapu? :) Jinak za mě dobré shrnutí vývoje jednotlivých postav ve hře. Uvidí se, jak bude podobný článek vypadat za týden, dva.
vybornej clanek, skvele sepsane a rozebrane
2 sorry, z diskuze.. jen mi přišlo, že tohle vidí i průměrnej šimpanz. od kalibru Scalexe jsem čekal jenom víc.. nic za tím nehledej
Výborný rozbor. Děkuji. Jen k tomu Ládíkovi bych dodal to,že podle mě přecenil síly. Internetový nerd se závislostí na Survivoru, který se díky svému zjevu rychle vžil do role Fabia+Cochrana ze Survivoru. Podle mě mu chybí dostatek sociální inteligence a zkušenosti s lidmi v kolektivu. Svou strategii vymyslel před soutěží a teď podle mě začíná tušit,že to bude složitější než myslel. Lehko na cvičišti, těžko na bojišti :-) Očekávám jeho postupný přerod v zábavného, sebevědomého kluka-čeká že ho za to diváci ocení, protože mají rádi outsidery co mají cíl .
Pierre (5) nebo zůstane plachý a tichý až do konce VyVolených :)
Lucie
– To bych ze svého hlediska poopravil. Její stomatologie je mi srdečně fuk, ale jak se zachovala k vosám, mi vadilo, zvlášť a právě proto, že narozdíl od Ládi a Nikoly má evidentně zvířata ráda poněkud více, než je běžné, a trápit i „vosy“ je pod její úroveň (resp. není, jak jsme se dozvěděli).
Někdo by i mohl nadhodit její sexuální nevěry a „lentilkování“, a hulení jak fabrika, ale to mě také nechává klidným (pokud nejsem její přítel nebo s ní pasivně neobývám hulící kadibudku).
Láďa
– Nesrovnával bych s Michalem, ale s Katkou nebo Jindřichem. Oba se dostali do finále, to sice ano, ale tam pohořeli, a Jinřichovy hlasy navíc byly povětšinou spíš „antivladko“ hlasy (část homofobie a část prostě „jindříška miluju“). Paradoxně možná Katka to z mého hlediska upřestřed soutěže rozjela trochu víc než Jindra, a skončila stejně až třetí.
Nebo-li, Láďa OK, klidně postupně, ale nesmí to být „postupně“ zase moc, protože ostatní mohou být už taky vepředu. Pokud se ale nestane něco se spektrem diváků, tak ani tak příliš šancí mít nebude, rozhodně to nevypadá ani, že by to byl Milan 2.
*“jen“ vosy
Scalexi, dle mého opravdu dobrý rozbor milovníka a přeborníka RS. Víceméně se shoduji s tvým názorem. Pro mne je zatím velkou neznámou Nino, nicméně si nemyslím, že by byl schopen Vladka porazit. Ale to vše samozřejmě ukáže čas, hrůza je Romana. Nechápu, jak někdo – evidentně závislá alkoholička – leze do televize. Tam vždycky lituju rodinu, v tomto případě její dceru. Obávám se, že ve 12 letech se děti dívají a na tuhle sprostou a nechutnou ženskou její dcera fakt nemůže být hrdá. BTW myslela jsem, že je jí tak 45 let …
Tomáš – to je přesně jak píšeš, jednoduchý namakaný blb, dluhů jako kvítí, ale o peníze mu nejde. I mne těší, že se mu rozpadá jeho skupina věrných, jen ať s ním zůstane Zdena, protože je nejenom hloupá, ale mít jako životní cíl další a další plastické operace, no fuj.
Vyborny clanek, diky!!!
Ve vetsine bodu shoda, jen 3 male dodatky:
1) Vladka by si mela Prima vyvazit zlatem, odvadi spoustu prace smerem ven i dovnitr; myslim ze i diky nemu se show tak rychle rozjela, protoze urcite veci ve Vile strukturuje, myslim ze se od VV1 dost posunul, tak jsem hodne zvedava, jak se dal vyvine jeho hra. A jo, patrim k jeho fan klubu – je muj fanousek :-)
2) Ad Nikol: jeji taktika v HP spocivala zhruba v tom: byt nenapadna a mila – utvorit spojenectvi se silnou (nejsilnejsi?) osobnosti, a to ve chvili, kdy ta je oslabena, takze je za podporu o to vdecnejsi – v pravou chvili „kamaradce“ podrazit nohy …
No kazdopadne ma Nikca slusny potencial pro veci pristi.
3) Nelibi se mi, jak (zatim?) zapadlo extempore Thomas/Martin nad opilou Nikolou; plus jeste den predtim mel -strizlivy!- Thomas velmi podivnou scenku s Niki v loznici, kam ji odnesl a jako v zertu „dusil“ polstarem, nikdo z ostatnich tam nebyl a nevidel to, pritom vypadal, ze ho to cele vzrusuje na hranici ztraty kontroly. Tak jsem si rikala, byt s timhle typem v jedne loznici, no potes! Ale treba mu to stab pripomene.
Scalexi, diky za shrnuti.
Bohuzel si se svymi dojmy ze soutezicich nemohu moc popovidat doma (polovicka nechape, proc na ty tupce koukam, ja to ale beru spise jako takovou psychologickou hru).
Skoda, ze tu nejsou byt jen kratke shrnuti o dennich rekapech. Nemam tv a na webu Primy se objevuji az dlooooouho po odvysilani :-(
1 – Thybaumont: Já se právě pokusil to podstatné shrnout pro lidi, kteří nemají čas nebo chuť číst několik diskusí, kde každá má 1500-2000 komentářů. A pro lidi, kteří se teď vrátili z dovolené a chtějí se vnořit do světa VyVolených.
Samozřejmě že pro toho, kdo dění sleduje, má přehled a čte diskuse, tam nic nového není. Vidím to samé, co všichni ostatní a tenhle článek jsem sepsal proto, abych měl jakýsi výchozí bod k dalším článkům. Tj. abych viděl, jak jsem se trefil nebo netrefil v odhadech, případně abych na to čtenáře odkázal… „Hele, jak to bylo první týden a hele, jak je to teď.“
Dobrý článek… ale moc dlouhý takže jsem si jenom přečetl své favority a ty co úplně nenávidím (to je jen Thomas)
12.. máš pravdu, beru zpět, promin.
Co, prosím, provedla ta Nikol? Zapla jsem si to teprve předevčírem a zrovna ona na mě působí relativně normálně.
lili 10 – Někdo tady tu Nikolinu taktiku „přilepení se na nejsilnějšího hráče“ výstižně nazval Trojanovským zahájením. Co se týká pissingu na koberec, tak to ještě může být rozebráno zítra v nočce, uvidíme.
fsidb (15) opilá se v noci vyčůrala v ložnici na koberec.
Já jen doufám, že to nevyhraje Vladko. Ještě větší katastrofa by byl Thomas, ale to imho nehrozí. Naprosto nechápu, jak může být tolika lidem sympatický neskutečně arogantní a na buhvíco nafoukaný Vlado. Nesnesitelně do sebe zahleděný, hysterický, zakomplexovaný… Snaží se prezentovat jako vzdělaný inteligent, ale opak je podle mě pravdou.
Ještě bych neodsuzoval Romanu. Podle mě je to v podstatě hodná a trochu nešťastná ženská, která ale nikomu vědomě neubližuje.
Dále mi přijde totálně arogantní Eva…
Díval jsem se do programu a zítra nedávají na Love denní rekapitulaci! To se jako o sobotách ve vile nic neděje? To nechápu, prima na ty VV docela kašle.
Ještě k té Nicol. Je mi také sympatická, kromě momentu, kdy vyčítala Martinovi taktizování. Nechápu ale, proč produkce z té piss scénky nevytěžila daleko, ale daleko víc. Tam byly neskutečné emoce, mělo to velký mediální potenciál, tady se mi zdá, že někdo zaspal a nejvýraznější moment dosavadního průběhu vůbec, ale vůbec nevytěžil…
20 – Podle me je to ucel. Nika je z meho pohledu produkci predurcena k vitezstvi (podobne jako Tony v druhe rade) a nechteji ji prilis kazit povest timto uletem. Vsichni vime, ze obecne tyhle opilecke sceny u divaku neboduji. Kdyby se jednalo o nekoho jineho, nez je Nikol, byl by to ze strany produkce mnohem vetsi trhak.
Jeste bych mela otazku na Scalexe, ktere se asi zamerne v clanku vyhnul:-)))) Zajimal by me jeho osobni nazor na ucast Vlada ve VV, zda-li je regulernim hracem s moznosti vyhry nebo jen nastrcenym rozehravacem.
21 – nemyslím si, že by štáb tlačil Niky k vítězství… Protože proč by to dělali? Spíš jen neměli „koule“ vytěžit ze skutečně kontroverzního momentu maximum? To mohlo zamíchat i vztahy. Mě by třeba zaujalo, kdyby to pustili soutěžícím a ti poté jednotlivě chodily k Nikol a mohli jí udělit 1-10 džambulek (nebo něčeho podobného) z toho hlediska, za jak nechutný ten čin považují a proč… To by emoce stříkaly a na vztahy by to mělo velký katalyzační efekt…
SUNíčko (17) – Jaj, chuděra. Díky za uvedení do obrazu.
22 – Je tam regulérně, dneska to potvrdili i ve speciálu
Srandovní, jak jsem na ty Luciiny zuby úplně zapomněla a oko začalo v tomto místě trpět slepotou. A přitom mi na začátku přitahovaly oči jako magnet ;-)
20 – čím víc se hovno rozmazává, tím víc smrdí. Platí to i o moči a protože bulvár se na tom povozil dostatečně, Prima se zachovala jako slušňák a neřešila to víc, než bylo nezbytně nutné. Za což nasbírala u diváků kladné body. Není třeba se podbízet takovýmito podúrovňovými věcmi. Ta holka je chudák, jednou se jí stane taková věc a zrovna v televizním pořadu. Ještě v tom bude jednou pořádně vykoupaná, až vyleze ze soutěže. Není třeba ještě víc zvyšovat trapnost celé situace a neustále to opakovat. Proto jsem to i já ve svém článku přecházel bez explicitního popisování.
22 – nezmínil jsem se proto, že jsem ani na okamžik nepochyboval o tom, že je skutečným hráčem. Čím déle ve hře bude, tím pro sledovanost lépe, takže dát ho tam na týden-14 dní by bylo riziko a mohlo by to znamenat, že pak sledovanost prudce klesne.
Díky za výstižné shrnutí!
27 – bulvár to pokryl, ale nic se z toho nevytěžilo pro emoce ve vile. Prima se sice zachovala shovívavě, ale v kontejnerové RS bych očekával, že půjdou mnohem víc na hranu…
Tak Nika neni chudak, marja, co si kdo navari, to si ma taky snist. Je to soutez o pet mega, nejake litosti a ulehcovani sem rozhodne nepatri. Nechala bych ji v tom poradne vykoupat, Kaliny napad mi prijde dobrej.
Tak tyden 14 dni je opravdu malo, ale mesic uz by stacil. Pokud to nekdo bedlive sleduje celej mesic kvuli Vladkovi, zazere se natolik do deje, ze je tezke to po mesici opustit. Ja to pozoruju na sobe, zacala jsem to sledovat jen kvuli nemu a nejsem si jista, ze bych to dokazala po mesici jen tak utnout.
30 – souhlas s Monikou, měli by jim to ztěžovat, ne ulehčovat. Nikomu… Měli ji třeba poslat nějaký odsuzující videopozdrav od někoho z rodiny. Nebo titulní stranu z Aha…
30 – ta je v tom vykoupaná až hanba a jak píšu, druhé kolo přijde ve chvíli, kdy opustí Vilu. Jsem si stoprocentně jistý, že bulvár to všechno protočí znovu. Větší ostudu si zatím v žádné české reality show nikdo neudělal, takže z mého pohledu je dobře, že televize nechala, ať si to užije bulvoš, ale sama se na tom moc nevozila. Ano, mohla se vozit, mohla to denně vysílat ve všech zprávách, určitě by nahnala sledovanost. Ale to, že i u šmírovacího programu se prokáže určitá úroveň a neponíží se člověk na úplné dno, je ukázkou trochu jiného přístupu a já osobně to oceňuju.
Kdyby to byla nějaká akce, která se upeče a sní ve vile, tak by to bylo něco jiného. Ale deptat tu holku ve Vile, když je jasné, že další vlna deptání ještě proběhne? Proč? Ta holka vyleze z Vily, bude ji čekat kolečko po bulvárních redakcích a všude na ni vytáhnou fotky, videa a budou se na to ptát. Ta si s tím ještě užije, že by ji za to ani těch pět mega nestálo.
Přitom o co jde? Opilá se počůrala v neznámém prostředí. Nezapomínejme, že my sledujeme záznam z infrakamer, takže ji vedle postele dobře vidíme, ale ona je v naprosté neproniknutelné tmě. Druhý nebo třetí den ve Vile, kdy ještě není zvyklá na rozestavění nábytku a na dispozici vily. I střízlivý bych na ten záchod pěkně klopýtal, natož když se někdo pěkně nametelí. Ta holka není prase, byla to nešťastná shoda okolností. A myslím, že si od této chvíle dá na alkohol setsakra pozor.
31 – tyhle prvoplánové manipulace jsou k ničemu. Takhle se to v reality show dělalo před desiti lety. Dnes jsme trochu dál a víme, že lehký a nenápadný psychologický úkol tam v konečném důsledku způsobí mnohem větší poprask.
Co by se dokázalo tím, že by se holka vydeptala? Požádala by o ukončení účasti a odešla, nebo by celou doby byla jak přichcíplej neustále brečící robot. Možná by tě to bavilo. Mě ne. Já se raději kouknu na holku, co to trable pustila z hlavy a zapojila se do dění a do intrik ve vile.
33 – mě šlo hlavně o to, že to byla příležitost k ohromným emocím, ať už jakýmkoli. A nelíbí se mi a priori přístup, aby štáb někoho šetřil. Všichni šli hrát o 5 mega, proto by měli počítat s tím nejhorším. Prostě to není pionýrský tábor, je to zcela nemilosrdným bulvárem sledovaná RS, kde se čeká klidně i na zhroucení soutěžícího, viz. Vlado… Kde jsou nejsledovanější momenty takové, kdy má někdo opravdovou krizi – Vlado, Regina, i další. Jinak já si nemyslím, že Niki udělala něco tak hrozného, to se prostě může stát. Každý jsme už v opilosti provedli různé kousky… MYslím, že obecně je štáb na RS soutěžící příliš hodný. Chtěl bych prostě vidět jednu RS, jak by to vypadalo, kdyby to bylo fakt natvrdo. Už pro zajímavost a pro srovnání. Stále to máme jako pionýrský tábor, tak by srovnání s drsnější verzí neškodilo… A navíc nemám pocit, že by mohl někdo odejít sám o sobě bez tučné pokuty.
31) tzv. JUDr. Kalina je známou figurkou z dob VV1, který nesnáší Vladka (ač sám – jak sám tvrdí – též gay), zřejmě si proto píše titul, protože by ho rád měl, vyčítá Vladkovi nízkou inteligenci, ačkoliv jeho posun ve vzdělání je naprosto jasný. Takže Kalino, uč se, vzdělávej se, pak si nebudeš muset psát vymyšlený titul …
34 – Naprosty souhlas, to co se deje v ceskych VV je prochazka ruzovym sadem a penize zadarmo. Ve vile nemaji zadne poradne ukoly, polovinu casu prochrapou a zbytek stravi na terase s dostatecnym prisunem cigaret. Je mi k smichu i ten stesk po rodine, fotky, placky soutezicich, vzdyt jde o pouhe ctyri mesice, kdo z nas nebyl tak kratkou dobu mimo domov s minimalnim nebo zadnym stykem s rodinou…
Růžový sad na cca 200 m2 s Růžou?
37 – Za pet milionu??? Proc ne!!!
35 – a když jsem gay, tak musím mít rád arogantního sebestředného hysterika, který se neumí chovat??? Posun ve vzdělání jsem opravdu nezaznamenal… Jak se měl projevit?
37 – mně osobně by Růžena moc nevadila, na rozdíl od Thomasy, Vlada nebo Evy…
35 – podle mě je Kalina homofob a ne gay, to by nemohl pořád psát proti Vladkovi.
34 – Bylo zmíněno (když je štáb měkkej na tresty, tak to tu klidně hodim), že se patrně jedná ve smlouvách o 100.000 Kč. Nebudu řikat, kdo kdy kde to řek, ale zmíněno to bylo (jestli je to správně, a nebo kec, si každej musí rozhodnout sám). Takže v rámci 5 míčů to je asi málo, ale i Vladko říkal, že jedině bez postihu, takže tak…
A souhlasím jedině s tim, že štáb je měkkej, to rozhodně, a taky se mi to nelíbí. Noční věci bych ale nerozmazával, a tentokrát mi i vadilo, jak se k tomu postavila Tereza (resp. režisér přímáku).
Naopak, velmi mile jsem byl překvapen, jak byla při volbě hned na začátku tvrdá jak břitva, když se zmiňovala právě o tom, že tam šli hrát o 5 míčů, a že pravidla tam nejsou pro srandu. Jenomže k čemu to je, když štáb i po tomto je měkkej jak čajíček, nevim, nerozumim. Šetření si jak „lepších“ úkolů, tak pořádných trestů, na pozdější dobu, se může vymstít. A jak už jsem psal několikrát, především pouštění informací zvenku je prostě extra závažný porušení pravidel, protože je to nespravedlivý vůči ostatním. A kromě toho, těm, co tam přišli poslední, a měli možnost sniffovat jak weby, tak kamery, hlasy posílat nehodlám už z toho důvodu, že mají prostě možnost se dle toho zařizovat…
42 – Stab nebude tvrdej ani pozdeji, zkusenosti z predchozich rad:-))) Je to jen slabej odvar, takova dovolena, v porovnani s tim co se deje v zahranicnich verzich. S tim unikem informaci zvenku je to tragedie, neni dne, aby se tam tohle tema neprobiralo a stab mlci, maximalne napomene. Okamzite bych vyhodila souteziciho, ktery by toto pravidlo porusil, potom by si to ostatni sakramentsky rozmysleli a melo by to i vetsi grady. Takhle je stab spise pro smich, absolutne bez respektu a soutezici si z toho ani moc nedelaji, proc taky, kdyz jim hrozi trest v podobe mlcenlivosti par hodin ci uklidu:-)))
@Scalex
Výborná analýza. Hlavně u Romany – totální absence sebereflexe. U Martina bych trochu přitvrdila – jeho vyjadřovací erudice je šílená. To i Thomas má lepší projev, i když obsahově často netuší, o čem mluví (suverénně podaná definice schizofrenie). Nikol také hodnotím vysoko. Ovšem až po Vladkovi ;)
Ja si take myslim, ze hra o pet mega by mela byt trosku tvrdsi – hlavne v trestech.
Od Terezy, ktera ve vstupu kritizovala VV ze porusili trest mi to prislo trosku vtipne. Myslim, ze stab i divaci vylozene cekaji na poruseni pravidel a jaky bude trest. Jenze to je vzdycky jen male bububu.
Osobne bych vzala hned na zacatku vsem cigarety a proste bych jim je nedala. Ani po tydnu, ani po mesici. Pekne bych se divala na ty abstaky a mozna by to pritahlo k obrazovkam skodolibe kuraky a vlastne i nekuraky :-)))
Mozna by pak mohla byt odmena, ze jenom jeden VV za tyden dostane krabku. To by ostatni menili a zebrali jak v krimu :-)
Já bych povolil cigára třeba jen půlce kuřáků, aby vznikla další závist a rozbroje…
41 – LOL
Lucka – dcera Gotta a Petry Janů zřejmě
Haha uz vidim jak pulka kuraku kouri a druha stoji u nich a rukou si nahani dym do nosu :-))
49 – no přesně, jen více nesvárů mezi ně…
41 Lenka – nechápu tu logiku, proč by měl každý gay mít rád Dobrovodského. Co to jako je? A když někdo nemá rád Dobrovodského, tak není gay, ale homofob? Sorry, ale to je úvaha … hodně jednoduchá.
Milá Lenko, věř si tomu nebo ne, ale hodně gayů se za Vlada stydí.
51 – Ano, to už bylo řečeno několikrát už tenkrát. Ale znamená to asi to, jako kdybych řekl, že se jako heterosexuál stydím za Tomáše. Tedy, neznamená to nic :-)
52 – ne, to byla reakce na logiku: nemá rád Vladka = není day.
A opačně to také nefunguje, jak píšeš, ne každý hetero je jako Thomas a ne každý gay je jako Dobrovodský, ale zdá se, že ne všem je to jasné.
51 – ahoj, myslím, že jsi to vystihl. Pro mě jako gaye je Vlado ostudnější reprezentant, než Martin Hranáč. Ten si aspoň nehrál na intelektuála a nepovyšoval se nad ostatní… Já hlavně nechápu, kde se pro tak sebestředného negativistického člověka s chováním řeznického psa, bere ta podpora. Já ho tam chci jen jako šaška, ale proč mu tolik lidí fandí, to si neumím vysvětlit.
54 ahoj, to jsme na tom stejně. Tu podporu nechápu taky. Jen máloco je tak odporné, jako hysterický chlap. Na pobavení ok (myslím koukat se na něj ve vile), ale všem jeho obdivovatelům bych přál s ním chvíli být, změnili by názor.
56 – pro mě je ta hysterie to druhé nejhorší. Ještě horší je imho ta arogance a sebestřednost…
56 – jo, máš pravdu, ono to u něj jde ruku v ruce
55 – Pak jsi patrně nepochopil plusy popsané Scalexem, a především tedy i srovnání s jiným osazenstvem. Někteří za to nemohou, že ostatní je zatím zklamávají, takže Vladko by už neměl tolik podporu, kdyby se ostatní nechovali, jak se chovají.
A ano, nikdo z nás tam není. Ale ne, ty ostatní tam nejsou zavřeni v roce 1950, ale v roce 2013, a to zcela dobrovolně, a na jednoho z nich čeká 5 milionů, tj. 50000 za den, tj. 2000 za hodinu. Někteří tam šli pro zviditelnění se, někteří pro to a ano, ale všichni tam šli už jen pro tu možnost 5 milionů, a to v poměru 1:12, to každopádně.
A já náhodou chápu, proč má Vlado takovou podporu, a vůbec si nemyslím, že to souvisí s jeho orientací. A co se týče Nikol, tak souhlasím se Scalexem, tohle se nemuselo rozmazávat. Holka je chudák, spoustě lidem se v opilosti povedly daleko horší věci, akorát měli štěstí, že je nesnímala kamera dostupná celé ČR.
Pěkně napsáno Scalexi, díky za souhrn, rozhodně nesouhlasím s hlasy, že „to samé se dá najít v diskusích“. Ne každý má čas a nervy diskuse projíždět a letos poprvé mám dost kompetentní internetové připojení na to, abych se čas od času podíval na online kamery a viděl zásadní rozdíl mezi sestřihy a kontinuálním děním ve vile. Ono je zkrátka logické, že do hodinových sestřihů jde z celodenního konání třináctky lidí uvést jen útržky a kupříkladu z kontinuální půlhodinové konverzace (která je přes veškerou svou zajímavost pro denní sestříhanou rekapitulaci z podstaty nepoužitelná) se člověk často o soutěžících dozví daleko víc než z přiblblých šarádiček, které zadává štáb v dopisech a dostanou se do sestřihů.
Jinak co se týče soutěžících, musím se pozastavit nad používáním slůvka „inteligentní“. Máš namysli inteligentní na poměry VyVolených 4 nebo je zkreslená má představa o inteligentním člověku? Vnímáš jako „inteligenci“ IQ/sociální/emocionální inteligenci a já si podvědomě představím spíše vzdělanost, kultivovanost, schopnost reflektovat sám sebe? Protože „na první dobrou“ bych asi jakožto inteligentního člověka neoznačil z vily vůbec nikoho. Sem tam na mě někdo působí jako člověk, co se „snaží přemýšlet“, ale jinak si nemůžu pomoct a současné VyVolené zkrátka vnímám jako bandu větší či menších prosťáčků. (Což je možná logické, většina – v mých očích – inteligentních lidí, kteří by o soutěžení stáli, je pravděpodobně uvázána k nějaké profesní kariéře, kterou by kvůli účasti v soutěži nebyli ochotni dočasně opustit / do budoucna ohrozit. Nebo jde spíš o to, že štáb o bystré soutěžící nemá zájem?).
Netvrdím, že jsou to kvůli tomu špatní lidé – u řady z nich se pod povrchní maskou rozjuchaného pitomečka vyloupli v jádru sympatické, přátelské či alespoň zajímavé osobnosti, ale pořád mi ve vile chybí někdo skutečně normální, někdo kdo má alespoň základní kulturně-společenský přehled a přitom není už na první pohled psychicky labilní. Někdo, koho člověk potkává v běžném životě. S několika z nich by se asi dalo jít na pivo a mohlo by to být zajímavé, ale chybí člověk, u kterého bych si dovedl představit, že se s ním přátelím, se kterým bych se dovedl ztotožnit.
S tím také vzdáleně souvisí fakt, že zatím nedovedu nikomu fandit, což je pro mě osobně při sledování reality-show celkem problém. Můžete mít vilu plnou šedých, nudných oveček, ale jakmile tam bude nějaký jeden můj osobní favorit, vše je zachráněno. Takhle pořád váhám a přemýšlím, co si o čtvrté řadě myslet (kdo ví, třeba se některé osobnosti ještě vybarví). Jinak ano, Vlado chvílemi táhne, ale taky se dost často projevuje jako otravná, sebestředná primadona a ta jeho emocionální houpačka plná hysterických výlevů už je dost ohraná.
Nakonec dodám, že mi letos ve vile chybí rozmanitost. Dovnitř se (na první pohled) dostala poměrně unifikovaná parta povrchní party boys / party girls. Vždyť kdyby do vily nepřišel Vlado, tak kromě Ládíka (který teda těžce zklamal – doufal jsem v lehce nesmělého geeka a on je to vlastně jenom jouda – takový ten uťáplý spolužák, kterého půlka třídy šikanuje, ale vám ho nějak nemůže být líto, protože vidíte, že na meč nabíhá sám a dobrovolně) bychom měli ve vile čtyři tetované holohlavce z posilovny, kteří mají sklony k problémům se zákonem! U holek je to s rozmanitostí lepší, ale zase většinu z nich spojuje poměrně vysoká míra otravnosti.
Je mi jasné, že tu omílám něco, co už bylo jistě x-krát řečeno a omlouvám se za délku svého výlevu, avšak k VyVoleným se dostávám letos jen občasně, nikdo v mém okolí je nemá zájem sledovat, letos nepíšu rekapy…a tak se to ve mě všechno zkrátka nahromadilo a muselo to ven. Díky všem, kteří dočetli až sem ;-)
Mimochodem – proč tu tolika diskutujícím vadí „porušování pravidel“ a donášení informací z venčí? Určitá míra anarchie mě osobně celkem baví (celkem mi stačí, aby měli všichni v pořádku porty a nebránili kamerám, jinak ať se třeba staví na hlavu ;-) ), i když nezlobil bych se ani za brutální teror – zkrátka ať to není suchopárná školka a je na co koukat. Ale co ty informace z venčí? Já je vnímám jako posilující prvek taktické části hry. Jen ať informace proudí, obchoduje se s nimi, manipuluje se, lže se, přehání a tají. Že to není fér k těm, kteří vstoupili do hry před ostatními? Není. Ale to je jedno, žádná reality show z principu není fér, nikdy nebyla a nebude. Je to zábava pro diváky, nikoliv skutečné soutěžní klání.
61 – Ja si myslim, ze to je fer, neco za neco. Ti, co prisli pozdeji, sice znaji info zvenci, ale na druhou stranu je pro ne mnohem obtiznejsi zapadnout do te party lidi a zaujmout divaky, kteri uz maji sve favority a antifavority predevsim mezi prvnimi soutezicimi. Zatim, vsichni, co prisli pozdeji jsou de facto jen do poctu a maloktery diskuter je resi.
Scalexi, dík za skvělý rozbor. Je zajímavé jak jsem před těmi osmi lety Vladka nemusela, a teď je pro mě jednoznačnou jedničkou. Proč?
– je to po čertech pěkný chlap, s obrovskou jiskrou a charizmatem, a zvlášť v té sbírce buldoků to výrazně vyniká
– je přirozeně inteligentní a pracuje na sobě
– Jindříšek ho kdysi přesně vystihl-ano, je to ganz tragéd :) – jenže Vlado udělal tu nejlepší věc co s tou svojí hysterií a emotivností může – studuje herectví. A věřte tomu, že mnoho našich špičkových herců se v reálu chová podobně jako Vladko (právě proto jsou tak skvělí herci, i když problematičtí partneři)
58 jenže já jsem nereagoval na Scalexe, ale původně na něco (někoho) jiného. A kde je napsáno, že v názoru na Dobrovodského se se Scalexem musím shodnout?
Scalex – hezky jsi je rozebral.
Koukám že Kalina je úplně stejnej jako byl už od první řady VV. Judr z Plzně.
Scalex – Dnes (vlastně včera) odpoledne přišel do ložnice za Zdenou a za Nikolou celý rozzářený Thomas s tím, že se právě na terase domluvili s Mirkem a s Martinem a s Ninem na tom, že se Nino chce nechat vypalcovat a pak si ve Výzvě vzít Vladka. že to v tom stísněném prostoru nedává a že raději vypadnout s nejsilnějším hned anebo ho vyřadit.
Nikola odmítla a logicky podotkla, že je to hloupost… že by Nino měl hctít ve vile zlstat co možná nejdéle i kvůli nárůstu fanoušků jeho muziky.
Vrtá mi to hlavou… Nechce třeba Nino se nechat vypalcovat a pak si překvapivě vzít ve Výzvě Thomase? Co si myslíš o tom, Scalexi?
Také vzdavám obdiv zdejší analýze a ráda bych doplnila svůj prvotní dojem ohledně Evy. Již ve volbě mi přišla falšná, přihrávala nějaké emoce, a to že se vile prozatím nejvíce spřátelila s Láďou, Vladem a Luckou to mi přijde opravdu tuze podezřelé. Domnívám se, že právě ona je mazaný typ, který nejlépe (i když pro mě okatě) využil pozdějšího nástupu do vily a cíleně si vybrala lidi, kteří jsou jí jako sympatičtí a kteří ne.
Zdeňka: se veřejně přiznávám k sympatiím k týhle soutěžící, i když ten chemlon je fakt neomluvitelná záležitost. prostě je mi blízká chováním, reakcemi, dost chytrá, jede si tu svojí kolej a o Thomasovi si podle mě taky nědělá žádný iluze. její spojenectví nemusí být vyloženě účelový ve smyslu taktiky, prostě si třeba jen sedli. Něco jako: jo, seš šovinistický hovado, egáč jak prase, lituju tu, která si tě pořídí domů, ale na pivo si s tebou ráda zajdu, páč mam pak celej večer o zábavu postaráno. Pro mě favoritka, bohužel celkově to nevidím ani na postup do semifinále.
Nikola: super… milá, příjemná, inteligentní holka… ve Vile. Neznat jí z HáPéčka coby supermegamanipulátorku, tak jí na to i skočim.
Lucka: z jejího slovního projevu skáču z kožešiny.. ale jo, pomocí své poměrně často používaný mantry: „…ale jinak je to hodná holka“ – bych si časem i zvykla. Sere mě neskutečně, ale výhru bych jí fakt přála.
Romana: tak tady bych svou mantru musela jet non-stop. vona jako hodná asi bude, ale tý volééé, tenhle megafon do palice ještě před prvním ranním kafem a cigárem, hodná – nehodná, je po ní.
Ach jaj… Komu se dá v tomhle panoptiku vůbec fandit???
Pavle Peláne, vrať se! :D
No a Vladko – Nezvladko… u scénky: „Pusťte mě ven bez finančních následků!“ jsem nepokrytě fandila Thomasovi. Nebejt tam Romana, tak je jasnej vítěz titulu „Otrava roku“.
60 Anarvin – ano, slovo „inteligentní“ je občas v rámci reality show potřeba degradovat na význam „ne úplně tupý“. 8^) Taky mi tam schází echt inteligent, člověk se skutečně vysokým IQ, který by měl široký obecný přehled. Občas když slyším ty debaty a vidím tu neznalost naprosto základních věcí, tak se mi chce tlouct hlavou do zdi. Jejich hlavou, ne tou mojí. 8^)
Ale asi to opravdu souvisí s tím, že vzdělaný a přemýšlivý člověk tíhne k jiným zábavám a nebo si nemůže dovolit na 3-4 měsíce odejít ze svého zaměstnání kvůli nejisté výhře. Takový člověk si umí spočítat tu pravděpodobnost výhry, ve které se uplatňuje spousta faktorů. A do tak nejistého podniku nechce jít. Ten člověk si i umí lépe představit budoucí vývoj. Nepřehlíží negativa. Nevidí jen pozlátko s nápisem 5 milionů, ale uvědomuje si cenu, jakou bude muset zaplatit za nejistou možnost výhry. Ztrátu soukromí. Možná i ztrátu pověsti, protože bulvár o něm může psát tuny lží a ten člověk se to ani nedozví a nebude se moci bránit. Čtyřměsíční pobyt mezi burany a podrazáky, s nejistou šancí na to, že tam bude alespoň jeden člověk na jakés takés úrovni, aby se s ním dalo o něčem debatovat. A tak dále.
Většina lidí, kteří se do Vily dostali, velice brzo ztratila iluze a pochopila to. Ovšem až ve chvíli, kdy to bylo pozdě. Hrou se pak dobře šlo především flegmatikům (Jindříšek, Milan) a nebo jednodušším lidem, kteří si problémy nepřipouštěli a brali to jako dovolenou. Divnou, ale dovolenou (Pavel z Hrotovic).
Takže zpět k tomu, jak slovo „inteligentní“ používám já ve svých článcích – popisuju tak hráče, který není úplně blbý, je schopen taktizovat, je schopen hodnotit ostatní hráče, rozpoznat jejich taktiku a přizpůsobovat se. Když má ten člověk i něco v kebuli a není to člověk typu „jéžiš, já už nevím, já už jsem dva roky ze školy, kdo si to má pamatovat“, tím lépe.
66 – u téhle akce jsem na vážkách. Záleží na tom, zda opravdu má El Nino problém s klaustrofobií, nebo jestli to je součást jeho plánu stát se prvním vypalcovaným, vzít si Thomase, vyšoupnout ho z Vily a mít další týden jistý díky imunitě.
Protože i ta cesta „vezmu si Vladka, je to v tuhle chvíli nejjistější cesta ven“ zní logicky a potvrzuje to moje vnímání El Nina jako přemýšlejícího a taktizujícího hráče.
Uvidíme, jestli se El Nino během neděle a pondělí alespoň trošku odkope.
Ale pokud by to opravdu byl plán proti Thomasovi a podařilo by se to El Ninovi do poslední chvíle tajit (tj. ještě ve čtvrtek večer by Thomas žil v domnění, že vyzvaným duelantem má být Vladko), pak bych se HODNĚ těšil na záběry Thomase bezprostředně po Výzvě. 8^) Ano, jsem škodolibý. 8^)
61 – protože krása té hry do značné míry spočívá v tom, že lidé netuší, jak na tom venku jsou. Že nevědí, kdo je oblíbený a kdo neoblíbený. Že třeba dva měsíce kují pikle a pak se těší na Duel, přesvědčeni o své neodolatelnosti, a tam dostanou neskutečně na frak.
Ad porušování pravidel – samozřejmě, že štáb počítá s tím, že pravidla budou porušována, protože řada soutěžících jsou přirození rebelové. Něco jim zakaž a just to udělají. A tresty jsou pak atraktivní pro diváky. Takže je v pořádku trestat je za všeliké prkotiny. Osobně mám trochu problém s kolektivními tresty za provinění jednotlivce, ale to k této hře holt patří. V reálu ale něco takového absolutně nesnáším.
73 – V reálu jsou kolektivní tresty peklo, to souhlas, tady mi nevadí, přináší to prostor ke konfrontacím, které sleduju se zaujetí ;-)
Co se toho mlčení týče – já asi pořád mám podvědomě chuť na opravdu vysoce taktickou hru (čehož se ve VyVolených dočkám asi jen těžko, vzhledem k tomu, nakolik rozhodují diváci, o kterých má vilan jen mlhavé tušení na základě duelů) a u té jsou informace potřeba a schopný člověk je dovede využít.
71 – To je třeba ten důvod, proč bych se nehlásil já (pokud by nějakým zázrakem bylo reálné všeho nechat a a čtvrt roku vystoupit z povinností života). Na jednou stranu mám reality shows opravdu rád a svým způsobem by mě lákalo si to zkusit, přesvědčit se na vlastní kůži, zda jde čistě silou vlastní vůle ovlivňovat vývoj hry ve svůj prospěch, nebo je to v případě VV iluze. Asi bych neměl problémy s tím, že někdo zkoumá, zda mi náhodou nevykouknul ve sprše zadek, nebo že se mi známí budou posmívat, ale vadila by mi právě ta nekontrolovatelnost situace, „narativu“. Že to může dlouhodobě negativně ovlivnit můj život a nic s tím nezmůžu.
(A možná bych měl taky trochu strach, že bych dostal od vilových svalovců po papuli :D)
Mimochodem – jak vůbec vnímáte „VIP“ ložnici? Přijde mi taková nevyužitá. Nepřipadá mi nějak viditelně zvýhodněná, oproti té klasické (vilani akorát zmiňují, že je „hezká“).
Nebyla nijak za odměnu, prostě se otevřela, když bylo v domě už moc lidí. Nemám zatím pocit, že by ji vyvolení záviděli nebo se z ní tvořilo nějaké doupě lásky.
Jediný efekt, který zatím vnímám, je ten, že její obyvatelé jsou malinko odstrčení a trochu se řeší, kdo všechno tam nechce. Soutěžící co bydlí tam, jako by nepatřili do „skutečné hry“ – jsou to takoví náhradníci, které tak nějak odkýváme, než se příběh vrátí k hlavním hrdinům v první ložnici.
Jak to vnímáte vy?
75 – s VIP ložnicí má štáb nepochybně plány. Nejdřív zkusil, jestli budou starousedlíci nově příchozím tu ložnici závidět. Teď tam nechává volnost, aby si na to lidé zvykli. A pak jim ji může sebrat, nebo – což by při skoro plném obsazení Vily bylo hodně vtipné – zamknout velkou ložnici a nechat jim k dispozici jen tu malou. S tím, že by si ostatní mohli bosse třeba 2x za den poslat do velké ložnice pro věci (sepsali by mu seznam).
Jinak mysleme na to, že právě uplynul jeden týden ve Vile a čeká nás ještě tři a půl měsíce. Takže je zbytečné štábu vyčítat, že něco neudělal nebo nevyužil a tak. Nemůže udělat úplně všechno v prvním týdnu. Ve scénáři hry jsou krátkodobé záležitosti, ale pak i dlouhodobé, plánované, které budou nasazeny, když nastane ten správný čas. Dvě ložnice určitě budou mít nějakou další roli.
Chtěl bych doplnit hodnocení dvou lidí o svůj názor.
Thomas:
1. Velmi nepřijatelný žebříček hodnot. Doslova kriminálnické uvažování. Viz výroky jak si užil vězení, vila je jako vězení, relativizace jeho „dluhů“, které nejsou zjevně ničím jiným, než podvodem a zlodějinou. Historka o únosu člověka, zavřeného do sklepa, což je pro Thomase něčím, čím se chlubí !? Z toho plyne i kriminálnický humor ( Niky zalehne 100kg váhy a ještě jí dusí polštářem, když někdo vybuchne, má z toho jen legraci = nulová empatie a porozumění).
2. Notorický lhář. Ve snaze udržet pozornost ke své osobě žvaní jako opilec, se kterým se nechce už nikdo bavit a nikdo poslouchat. To vede k nutnosti vymýšlet si historky a lži. Některé body jeho vyprávění o Americe byly prostě groteskní.
Niky.
Vzhledem k tomu, že autor nesledoval Hotel Paradise, je pochopitelné, že Niky značně podceňuje. Takže doplňuji. Niky je velice chytrá dívka, která má ve vztahu k lidem velice pragmatický přístup. Snaží si najít silné spojence a vytvořit si superiorní postavení u mužů. Je obdařena neobvyklou schopností empatie a odhadem toho, co člověk cítí a chce na základě toho udělat. V HP si velice rychle vybudovala silné postavení a prakticky rozhodovala o ději (výměny partnerů, vyřazování soutěžících, názory na soutěžící a hodnocení děje). Dokáže vymyslet a zrealizovat z herního hlediska zajímavé kombinace.
Ve vile sice začala nešťastně, ale to nebude hrát roli. Očekávám, že bude postupně posilovat svoji pozici a pokládám jí za favorita soutěže podobně, jako Vladka.
Její výhodou je určitý moment překvapení protože soutěžící ve vile ji zjevně podceňují také a budou se ještě divit.
69 – ahoj Pimpo, to prosím neee…. :-)))
JInak k úvaze, že by si El Nino vzal Vlada, to by nebylo špatné. Jako jeden z mála by s ním hned na začátku měl šanci vyhrát.
Ireno, jak se projevuje na Vladově chování, že na sobě pracuje? Především by na sobě měl pracovat s psychologem, či spíše s psychiatrem. A v tomto ohledu jsme sebemenší sebereflexi, neřku-li pokrok, nezaznamenali… Pokud se ovšem někomu primitivní řvaní kdykoli se Vladouškovi něco nelíbí líbí, tak de gustibus non est disputandum… Jinak je tady vidět, jak relativní je vnímání krásy. Mně přijde vizuálně zcela odpudivý. A vůbec mi v této řadě schází hezký kluk, něco jako byly MIchal Fraš, Rosťa a hlavně Juli…
Vlado má kupu negativních vlastností, ale na druhou stranu má zase kupu pozitivních. Je ale těžké je vidět pro někoho, kdo je vlastně ani vidět nechce.
80 – já neříkám, že nemá žádné kladné vlastnosti. Jen ty záporné jsou pro mě tak osobně nesnesitelné a projevující se v takové míře, že mi prostě nad těmi kladnými vysoce převažují. To je celé…
79 – Ale Vladko říkal, že po VV chodil k psychologovi, takže na sobě pracuje i v tomhle směru.
Doplnil bych Prochora (71)
Hotel Paradise jsem někde od 1/3 docela sledoval na vymývání mozku mezi prací na doraz, fungovalo to. I když jsem toho dost únavou prospal, snad jsem nějaký přehledm měl. Niky tam fungovala jako dobrá duše a tmelič kolektivu, pokud něco takového může v soutěži jednotlivců vzniknout … Neviděl jsem ten začátek, ale nepřišlo mi, že by se na Nelu přilepila. Spíš si holky sedly a cítily, že tak spíš odolají nováčkům s imunitou a možností vyhodit první týden kohokoliv (to tam byl drsný prvek). Když začalo být jasné, že se bude lámat chleba, zbavila se kámoše Nika, otázkou je, jestli to fakt chtěla. Čím to šlo dále, tím víc jsem nabval dojmu, že se nekoukám na reality show, ale na seriál … Těžko mě někdo zbaví toho dojmu. Přišlo mi prostě, že přibývá vykonstruovaných scén a hraní na kameru až už jsem v tom necítil téměř žádnou spontánnost. Takže jak to probíhalo ke konci a jak to dopadlo to klidně mohla být režie podle scénáře. Taky půlka osazenstva vypadala nebo byla jako herci nebo pornoherci nebo ex…dtto. Někdo tu napsal, že tam každý souližil s každým, tož jestli ano, tak to netočili … Že se míchaly páry bylo dáno pravidly. Niky se z toho dění profilovala jako přátelská, spíše otevřená a upřimná duše, empatická, žádný Einstein, ale z toho, co tam bylo, organizační typ schopný i nějaké taktiky. Jestli to ovšem byla její přirozenost nebo jela podle scénáře pro ni napsaného, fakt netuším …
Jako animátorka mi teda přijde na baterky, to bych to tam já bez vzdělání rozhýbal víc a to jsem před kolektivem stydlivka, dokud se nerozjedu, ale možná i proto se tím neživí. Resp. stádo skopčáků na hotelu se asi rozhýbává snáz … Ale čekal jsem že ji v castingu vybrali i kvůli tomu, aby tam s lidmi trochu zablbnula.
Tady jí fandím rozhodně nejvíc ze všech (a to extempore teda zamrzí, ale i v HP se párkrát picla a dělala kraviny, že se nepoučila mě překvapilo a hodně rozladilo). No, s ohledem na to, že HP byl jen stříhaný a tady je to na kamerách live (natuti, kontroloval jsem si to i podle deště a přeletů letadel (:-))))))) na přistání na Ruzyni na 12/30), bude víc vidět, jestli taková je nebo ji takovou v HP „stvořili“.
82 – bohužel se to neprojevilo v tom směru, že by se snad snažil ovládat a nevztekat se jako malé dítě, kdykoli se mu něco nelíbí…
re 77 velice výstižně napsaná charakteristika Nika v HP.
Uvědomila jsem si, že v HP neskutečně zdokonalila svůj talent k nenápadnému ovlivňování spoluhráčů – prostě si s nimi tak nějak mile a empaticky povídá a přitom podsune myšlenku na spojenectví/nepřátelství a je tak nenápadná, že dotyčný by přísahal na smrt vlastní babičky, že to byl jeho/její nápad … Nemám teď bohužel přístup k rychému netu, ale příští týden zkusím na kamerách sledovat, jestli tuto úspěšnou metodu praktikuje ve vile – divila bych se, kdyby ne.
Ruza je divna :(
79-doktore, já jsem teď nemyslela že by na sobě pracoval ve smyslu změny své osobnosti, ale spíš co se týká vzdělání a všeobecného rozhledu. Pokud ho chvíli posloucháš online a porovnáš to s ostatním materiálem co tam je, je to opravdu nebetyčný rozdíl. Já prostě nemám ráda hloupé lidi (vím, někdo za to nemůže). Vladko má své cíle, studuje a předpokládám že ještě bude studovat to své herectví. A pokud svoji přehnanou emotivnost vrhne tímto směrem, je to podle mě lepší terapie než několik psychologů a psychiatrů dohromady. Svět by měl být pestrobarevný a Vladko k té pestrobarevnosti značně přispívá.
87 Já taky nemám ráda hloupé lidi, ale pakliže je Vladko tím nejlepším, co v tomto směru ve vile je, tak nás tedy potěš pámbu… Stále mi jeho znalosti, které ovšem velmi sebevědomě prezentuje a dává soupeřům patřičně znát, jaký jsou duševné póvl, připadají tak na úrovni sedmé třídy.
Jistě má nějaké klady, ale ty zápory pro mě v jeho případě všechno přehluší – kdo a co mu dává právo na každého řvát, okřikovat ho, rozhodovat o tom, kdo kdy smí či nesmí mluvit? Takovéhle lidi v reálu úplně nesnáším a být s Vladem někde zavřená, tak ho fakt snad zahluším! Totiž smutná pravda, že čím větší blbec, tím větší křikloun, tady funguje dokonale.
88 – Ano, opaku Tebe se říká asertivita, a i to existuje…
88 – zajímavé je, jak se totálně neshodneme nad Pelánem, tak z tohoto příspěvku bych podepsal každé slovo. Vlado prezentuje znalosti velmi sebevědomě, ale podle mě to není ani na maturitní úrovni slušné střední školy, a že by to byla nějaká moudra nabytá třeba byznys praxí nebo třeba podnikáním, o tom ani nemluvě. Vždyť většinu času v tom Španělsku myl nádobí nebo sbíral ovoce. Kdyby se opravdu chtěl kvalitně vzdělat, tak s těmi 11 mega měl tisíce možností… Nemůže být každý chytrý nebo sečtělý či vzdělaný, ale prezentace a její sebevědomí by mělo korelovat s obsahem, a to v tomto případě kulhá na obě nohy…
88 pimpa – zdravím a zcela se s Tebou shoduji, pěkně jsi to vystihla
Takže hláška supervzdělance Dobrovodského: „Já jsem nikdy Kytici od Erbena nečet´“
Vlado se nezajímá a byznys a podnikání, ale o kulturu, historii a literaturu, což je pro mě naprosto rovnocenné nebo ještě větší plus. V první řadě jsem si všímala spíš jeho záporných stránek,nebyl mým fanouškem ani náhodou, teď to vidím jinak (asi i tím že občas sleduji online). Jednoznačně souhlasím se Scalexem v tom, že oproti těm ostatním, zvlášť buldokům, je Vlado naprosto jiná liga co se týče slušnosti a empatie. Díky němu je vidět že umět poděkovat a poprosit jsou věci které pořád existují.
89 Ano, souhlasím, já tedy rozhodně asertivní v případě Vlada být neumím. :-) Tam už totiž nestačí asertivita, ale rovnou svatost.
93 Ireno, to souhlasím, já taky žádné zkušenosti v byznysu a podnikání nemám, ale ani tak mi ty Vladovy znalosti nijak zvláštní nepřijdou. Bohužel, v té vile je on zatím tím jednookým králem mezi slepými, a o to je to smutnější. Ale třeba to tím studiem ještě dožene. Jen by se opravdu neměl tak povyšovat.
90,91 Nazdar chlapi, zdravím! :-)
93 – studuje literaturu a nezná Erbenovu Kytici??? Podle mě se jen snaží budit ten dojem, ale o znalostech to podle mě opravdu není…
94 – Tam stačí antinasertivita…
Dík za článek, tuto řadu nemám čas sledovat, jen občas nakouknu do debaty.
Jinak když kouknu na fotky, tak mi chlapecký výběr také příjde na jedno brdo (v tomhle pro mě byla nejzajimavější první řada), vlastně jen Vladko se liší. Být s ním v reálu nejspíš zešílím, ale takhle mi nevadí a je to tam jedinej hezkej chlap (aspoň za mne).
Zapomněla jsem zadat jméno, nejsem anonymní ale Ludmila
Já tam tedy taky významně postrádám pěkné (a chytré) chlapy. Aspoň jednoho….tedy kromě Vladka, na toho kouknu ráda. Ale čtyři vulgární potetovaní svalovci mdlejšího rozumu je na mě moc. Michal Fraš, Jindříšek housenka, Emil….aspoň je člověk od sebe rozeznal.
Scalexi, dík. Jen malá, ale „důležitá“ poznámka: Ládík je přece celý Elton John ( opticky). Nebo si to myslím jenom já?
101 No jo, ale jak se píše v článku, chytří chlapi se do vily nehlásí… Kdyby byli aspoň normální! :-)
Každý má rád někoho a někoho méně. A já tak hrozně nemám rád Marka Kalinu a to ho znám jen z jeho textů. Tak hrozně mi vadí :)
Mimochodem, tak mě napadlo, jestli náhodou casting nevypadá tak jak vypadá proto, aby měla Prima jistotu hezkého příběhu o tom, jak osamělý hrdina Vlado opět navzdory všem předpokladům padouchy přemohl ;-)
Tez povazuji vyber chlapu za prilis jednotvarny, tady se Prima hodne sekla, ze poslala do volby a nasledne do vily ctyri prakticky totozne jedince, tvrde chlapy s vytribenym slovnikem a problemy se zakonem.
Pro me je bezkonkurenci Vlado uz od prvni rady, vynika nad zbytkem ve vsech oblastech a jen opet potvrzuje jakou je osobnosti s prirozenym respektem.
Na druhou stranu souhlasim i s Kalinou ohledne Vladovi inteligence. Nemyslim si, ze to bude v realu tak horke, jak to mozna pusobi z obrazovek. On sice mluvi o tom, jak moc cte, jak se zajima o tohle a tamto, ale ja mu to neverim. Taky by si mel zopakovat pravopis, kde ma obrovske mezery (minule se ptal, jake i/y se pise ve slove bily) a tak dale…Podobne Nika je usmevna se vzdelanim, uz nekolikrat mluvila ve vile, ze ma rok na Metropolitni univerzite:-))))))) a mluvila stylem, jako by to bylo neco vic nez ucnak za penize. Z meho pohledu ve vile neni zadny opravdovy intelektual.
71: naprostý souhlas s prvním odstavcem. Tenhle pocit mám u sledování online kamer celkem často.
Láďa na je pro mě taky velkou neznámou. A co víc, jeho výstupy v medailonku, volbě i „coming outu“ na mě působily dost hraně.
Ke kolektivním trestům. Je to zejména brzdička. Každý, kdo studoval předchozí RS ví, že – s výjimkou několika málo charismatických jedinců – největším nepřítelem hráče v duelu je, když je pokládán za nudného (což je každý, kdo nemá velké charisma, nevymýšlí neustále nějaké hovadiny, neřve jako tur a vůbec nevyvádí. Hráči, budující si své pozice nenápadnou prací, jsou v permanentním ohrožení, protože diváka tohle většinově nezajímá). Jednou z cest, jak přestat nudit, je revolta proti pravidlům. Dotyčný udělá show, dostane drakonický trest – a ještě ho diváci litují. Štáb nechce vylučovat, to je krajní řešení, a v podstatě jedinou cestou, jak pacifikovat odbojníky, kteří si takhle vytvářejí image uvnitř i venku, je kolektivní trest. Odnášejí to nevinní, provinilec riskuje jak odsouzení diváků (lidem to připadá nespravedlivé), a vyvolá nálady proti sobě i u spolubydlících (kolik hráčů se na duel opravdu těší?).
Proto také štáb některé hromadné protesty nijak extra netrestá. Když se něčeho účastní všichni, není kolektivní trest účinným, protože je i individuální. Lepší je sprdunk od Terezy v přímém přenosu a nějaká krátkodobá nepříjemnost ze strany štábu. Nakonec tyhle akce jsou prospěšné i pro akčnost RS.
Monika
Nikdy tam žádný nebude. Kromě řady důvodů jiných, je tu i ten, že kontejnerovky jsou pokládány za pořadový póvl. Kolik z nás se nebojí mluvit s kolegy o tom, že koukáme na kamery? A když, jaká je reakce kolegů?
Televize si to zavinila sama. Noční show, neustálé hry brousící do sexuální oblasti, nutnost permanentně honit sledovanost kvůli nákladům na RS a přízni sponzorů, vede k cílenému castingu na podivíny a exoty všeho druhu a vše transformuje reality show ze soutěže o výhru za extrémního psychického tlaku na cosi, co se dá těžko přesně definovat, ale přitahuje to lidi, kteří se chtějí zasmát, čekají na nějaký úlet, aby si mohli říct, zaplaťpánbů, že tohle nemám doma. Do takovéhle hry půjdou loseři, asociálové, mimoňové, exhibicionisti, ale tzv. normální člověk, a ke všemu ještě vzdělaný, se tam ani nezkusí přihlásit (pokud si opravdu nechce vyzkoušet sebe samotného, jak umí čelit psychickému tlaku) nebo je brzy vyhozen, protože je nudný. A do toho ještě manipulace štábu (zejména ve VV2), která byla naprosto očividná – což zabilo i tu soutěžní stránku.
109 – Předpokládám to v rekapu (noční show), ale pokud byla včera ta flaška tak nucená, jak to vypadá z komentářů, nikoliv často sranda, tak ja to bylo v předchozích řadách často (stačí si vzpomenout na „prasátka“ alias miss mokré tričko v plavkách ve sprše, vykládání si o tom nenuceně na terase, nebo ostatně i na Vlkadkové připomenutí včera – Pojďte, budeme si po dětském telefonu vykládat „prasečinky“), tak takovýhle tlačení na pilu, místo součásti srandy, je v tomhle tématu ubohý.
Vladka mam proste rada a fandim mu. Ano, je arogantni a sebestredny, ale to je Thomas taky – a v porovnani techto dvou je Vladko opravdu tim slusnym. Jeho cholericnost a otevrenost me bavi, vcerejsi rekap v nocni show me bavil, jeho zpev jako vystoupeni i pri uklidu baru, nebo hystericky zachvat nakazliveho smichu, to presne je Vladko. Bavi me, mam ho rada, a klidne at vyhraje znovu :)
Scalexi díky – naprosto úžasný
Všem co tvoříte stránky panáčka moc dík – jste naprosto úžasní
Všichni ti lidé mi po 3 týdnech jdou neskutečně na nervy – svým vzhledem, chováním nebo tónem svého hlasu. Ano, mohu se zasmát jejich ubohému chování, jejich výrokům, jejich hysterickým výlevům, ale to nelze 3 – 4 měsíce. To bych se zbláznila! Mám pocit, že testuji sama sebe, jak dlouho to ještě vydržím. Všichni ti lidé jsou tak hloupí, nezáživní a nudní… nechápu proč tam jsou?! Nebylo jejich úkolem BAVIT diváky? Přijde mi, že jen přežívají. Většinou jsou těžce znudění a je tam děsivá nuda…
Do 1 řady se hlásili normální lidi, kteří nevěděli do čeho jdou .. snažili se, byli nám všem sympatičtí, aspoň většina. Ve 4.řadě si každý myslí, že dostane 5 mega za nic – že se bude jen válet, spát, řvát, žrát, kouřit, pomlouvat.. a to hned v prvních týdnech soutěže. Nějaká zábava jim je ukradená. Oni vůbec nechápou, nebo jim je jedno, že rozhodujeme my, diváci. Nevidím jiného vítěze než Vlada. Možná bych mu to tak moc nepřála, kdyby tam byl někdo jiný, ale toho tam Prima evidentně zatím (nebo vůbec) dát nechce.