Výměna manželek 27.5.2007 - střet dvou kultur

Dnešní Výměna manželek chtěla ukázat střet dvou rozdílných kultur, ale nakonec ukázala, že problémy v soužití byly na obou stranách. Bez rozdílu vyznání či barvy pleti. Co že jsme to viděli? Pojďme si Výměnu projít den po dni, rodiny v Neratovicích a Brně nás zvou na 10dní do svých domovů…
V Neratovicích, v bytě 2+1 žijí manželé Ilona(33) a David(32). Jsou spolu už 15 let, vychovávají dva syny Davida(4,5) a Jakuba(2,5). David je vedoucí servisu, Ilona na rodičovské dovolené. V bytě je i pes a hlavně všude přítomní švábi. Brrrrr! Malý David jednoho zamáčkne se slovy- a mám ho hajzla! Takže rodina je s tímto stavem zřejmě smířena. Prý nic nepomáhá! A důvod výměny? Už x-krát jsme jej slyšeli, ujasnit si vztah, nerozumíme si, jsme víc kamarádi.
Brno a 3+1, jen teprve 3 dny obývaný rodinou Karimy(33) a Issy(30). Děti - 7měsíční chlapeček Abdou a tříletá holčička Rohaja(?). Issa pracuje v počítačové firmě a Karima je na rodičovské dovolené. Poznali se za jejího studijního pobytu v Senegalu, žili spolu 3 roky v Africe. Důvod výměny? Jsou muslimové, chtějí poznat život v české rodině.
Mnohé asi zarazí kojené dítě v rodině. Vysvětlení je jednoduché. První den se krmí mraženým mlékem, další dny, vždy večer přijede kurýr pro lahvičky s mlékem na další den. Jediné co zbývá, naučit miminko pít z láhve…
Manuál: V Brně se nejí vepřové maso a nic co ho obsahuje, v Neratovicích touží konečně po nových vafkách, snad to nová manželka dokáže, dosavadní to nezvládla.
A dny pomalu plynou, děti zlobí, nové maminky se diví a tatínkové žasnou. Issa je první den doma, snaží se Iloně ukázat co a jak. V Neratovicích se cestou ze školky David dožaduje bůčku a škvarků. Polívka Jakoubkovi nechutnala, musím uznat, moc vábně nevypadala.
V Brně se chystá večerní modlení, Issa seznamuje Ilonu s africkou hudbou, rytmus mají všichni v těle, holčička se kroutí úplně skvěle!
Další dny - zlobení dětí, manželům začíná vadit nepořádek v kuchyni obou domácností. Issa vaří, Ilona mu omylem vyhodila nať z mrkve. Žádný problém, v obchodě se dá utrhnout zadarmo.Davidovi oproti předchozímu dnu večeře docela chutnala.
V Neratovicích se řeší zlobení dětí. Malý David provokuje. Padají sprosté slova, Karina to řeší výplachem pusy mýdlovou vodou, ale moc to nezabírá. Davídek:”Nečum blbečku!”, to patřilo tatínkovi :o(
V Brně hlídá chůva a tak Issa bere Ilonu mezi své přátele. Předchází tomu patřičná příprava. Oblečení od manželky a hlavně namalovat. S kokosovou palmičkou na hlavě Ilony se vyráží za zábavou. Večer se povedl. Ještě jednou si to zopakují, navštíví afro-disco.
To David vezme Karimu i s dětmi ke svým rodičům a stráví spolu příjemné odpoledne. Později vyráží ještě na výlet do Mělníka. David přiznává, že na výlety jeho rodina není zvyklá.
S přibívajícími dny roste nervozita. Issa víc sleduje a kontroluje Ilonu, má pocit, že ne vše dělá správně. Správně=podle jeho představ. Něco podobného je i v Neratovicích.
Sice ženy po pěti dnech chtěly změny, ale žádné převratné. Zničit hmyz, nové kamna, kolečka k postýlce, slušné chování, nic nesplnitelného.
8.den- Nech brouka žít - myška, bleška, veška, šváb…..nastupuje deratizační četa a já jen žasnu, jak je byt tou havětí prolezlý. Nechápu, že to Ilona snesla. Dostává se nám všem ponaučení, že další 2-3dny vylezou odevšad a teprve po olízání svých nožiček vychcípají. Likvidace, hromadný hrobeček, prostě FUJ!
To Issa zvládne přidělat kolečka. Ilona už si to neužije, snad to Karima ocení.
Celou Výměnu máme možnost poslouchat stesky obou žen. Ilona je s Davidem 15 let a má pocit, že se nikdy snad ani nemilovali. Nemají společné zájmy, nic je nespojuje. Jen děti.
Karima přiznává, že by si manžela znovu nevzala. Vedle něj se ona nerozvíjí. On ji nikam samotnou nepustí, sedí oba doma, krom dětí nic, co by je spojovalo. To nechápu!
V tomhle duchu se ponese i závěrečné sezení.
Polibky na všechny strany a hurá, jede se domů.
Mezi 8 očima, aneb proč nám to neklape!
David vyčte Iloně počítač, sezení u televize, koníčky společné nemají.Ona chodí na spining, jeho to nebaví. Ona vyčítá Davidovi taky televizi, on se brání, že kouká jen půl hodiny na zprávy. Iloně chybí láska! Už nechce čekat, že se něco změní, chce rozvod.
Karima šokuje Issu. Nechce se mu ani věřit, že se po 10 dnech tak změnila.Možná mu jen konečně narovinu řekla to, co ví oba dávno. Nemají společné zájmy, cíle, diví se, že si toho Issa ještě nevšiml. Issa chce vědět, zda ho miluje či nemiluje, Karima nedokáže narovinu odpovědět, není to jednoduché.
HAPPY END?!
Po měsíci štáb navštíví rodinu v Neratovicích. Stav? Ilona podala žádost o rozvod. David přeje svému nástupci pevnou vůli se změnit a připůsobit Ilonině náročnosti. Takže pohádky je konec, ale ne zrovna šťastný…






27. 5. 2007 v 21.29
Manžel blondynky je namachrovanej zlej kluk, blondynka ho mela rada jako pubertacka v sedmnacti letech, jsem rad, ze jak dospela, tak se s nim rozesla. Hodne stesti holka … :)
Druha, zrejme dost inteligentni, mohlo by jim to chvilku vyjit … dobry par. :)
27. 5. 2007 v 21.34
Dnes to bylo mazec…Příští nedělu je poslední, že? Prý nějaká mezinárodní. Nevím na slovákách se mi ta international výměna moc nelíbila, asi záleží hlavně na páru. Tak uvidíme…
27. 5. 2007 v 21.36
frettie, tak tak a na konci ukázka uražené mužské ješitnosti, ale zase není divu, nechat si odejít takovou krásku a přitom mít 15 let na změnu.
27. 5. 2007 v 21.50
Vůbec se nedivím, že z dnešních dětí rostou grázlové pro které není nikdo autorita.Jestliže v dnešní výměně čtyřletý dítě nadává svému tátovi a on mu ani nedá přes pusu a nebo nějaký trest, pak se nedivím když takovéto děti nerespektují ani učitele a ještě si na ně dovolí.Určitě by tento tatínek běžel vynadat učiteli, že po žákovi chce nějakou povinnost.
27. 5. 2007 v 21.53
SUNíčko: jo, presne takhle se vcera vyjadroval kamos co dostal kopacky :)
15 let? oni spolu byli tak dlouho? Ta holka ma trpelivost … a peknej zadek :P :)
27. 5. 2007 v 21.57
Nevím proč ta bloncka si dávala jiné ditě k vlastnímu prsu ! Docela hnus !
Souhrnem chudáci chlapy - obě ženské sralo, že je o ně postaráno :- ) a už nevěděli co by !
27. 5. 2007 v 21.58
Takhle nějak si představuju českýho Honzu - mááámo, otevři mi hubu, chce se mi zívat :) Jen nevím, jestli to maminka dvou dětí bude mít lehké, ať už jako samoživitelka či s nevlastním otcem pro děti - to budou další problémy :(
Překvapil mě Afričan - puntíčkář :) Musím si přiznat, že bych jeho nároky asi nesplňovala :) můj manžel sice neví, jak se myjou holčiky, ani k třídění prádla nemá NAŠTĚSTÍ co říct :) občas pověsí, občas suché prádlo sundá, ale nad systémem praní nepřemýšlí :) Musím říct, že s puntíčkářem bych žít nechtěla, je to asi dost náročné na nervy :) Šváby tedy na druhou stranu taky nemusím a určitě bych nečekala až se
” Honza ” převalí z boku na bok a pozve deratizéra :) Ale pozor, někdy není chyba s brouky na straně jedné rodiny, ale celého domu či spíš jedné rodiny, kteránederatizuje a brouci se zase rozlezou !!! Na to nezapomínejme, až je budeme za tu havěť cupovat :)
Musím říct, že mě překvapila rodina Česko/Africká - sice není vybudovaná na hořící lásce až za hrob, ale obě strany jsou dost praktické a tak to vážně může klapat. Myslím, že blondýnka by neměla lpět na společných koníčcích - může mít své - to je myslím ta chyba, že koníčky nemá ani ona. Já i manžel máme naprosto, ale naprosto odlišné koníčky, velmi často se stává, že na víkend vyřážíme naprosto jiným směrem - já do zahraničí, můj manžel po českých letištích - alespoň si potom máme o čem povídat a to je důležitý ! Možná není dobré jen kníkat, ale je třeba sama pro sebe něco udělat !!
27. 5. 2007 v 23.01
Vsadím se, že si malej Abdou po natáčení od Karimy už necucnul - jak se dítě naučí z láhve, bývá to obykle konec kojení. Že se jí chtělo od kojeného miminka pryč…
27. 5. 2007 v 23.08
jj: to platí pro maličká miminka, půlroční dítě už má techniku pití z prsu zafixovanou, vždyť v tomhle věku už se mimča přikrmujou a kromě prsu dostávají i čajíky z láhve.
Celkový dojem z výměny mám dost rozpačitý, zvlášť z toho konce, možná bych to nazvala “romantici versus pragmatici”, bohužel ne spolu v párech.
27. 5. 2007 v 23.10
jo, teď na to koukám: 3 DNY OBÝVANÝ BYT??? To snad musí být omyl, ne? Za 3 dny stěží smontují nábytek, natož aby si vybalili. A ještě k tomu dítěti, napadá mne, že tam bylo vlastně vidět, že ta náhradní maminka to miminko “kojila” (podivné).
27. 5. 2007 v 23.14
Karima mě velmi překvapila. Opustit malé kojené miminko, křičet na cizí malé děti. Je to zřejmě žena velmi racionální, ale studena a nemá dostatek citového vybavení pro peči o malé děti. Proto si mohla i lépe s rozumět s manželem druhé ženy. Blondýna je velice citově založená, což ukázala i při pěči o malé miminko a věřím, že u její chladného manžela jí láska a porozuměmí chyběly. Karima občas neměla daleko k sadistce např. vymývání pusy dětí mýdlovou vodou, i opuštění 7 měsíčního miminka je velmi diskutabilní a dítě to v budoucnu poznamená. Ale zato zjistila, že svého manžela nemiluje a dostala 50.000.
27. 5. 2007 v 23.29
TO Míša: to si nemyslím, přikrmovat ano, čaj taky - ale ze lžičky. Mám to vyzkoušené, dudlíkem a flaškou jsem si druhé dítě odstavila po 8 měsících, ale je to můj názor a zkušenost
K výměně: obě ženy si stěžovaly, že nemají společné zájmy. Podle mě nemusí mít manželé společné zájmy, ale musí si umět o svých koníčcích společně pohovořit a halvně musí mít nějaké zájmy. ONA:”tak jak bylo na rybách?” ON:”jak sis zacvičila na aerobiku?” A máte náplň na večer. Společný zájem o rodinu je nutný.
Ilona a David nejspíše prochází těžkou ponorkovou nemocí - vůbec spolu nedovedli normálně mluvit, oba měli odměřený tón hlasu, spíše se napadali, než by komunikovali (u 8 očí). Taky jsme tím s manželem (nejednou) prošli, je to těžká situace,dá se zvládnout, když jeden ustoupí.
Karima vypadala chladně, výplach úst mýdlovou vodou jsem probírala s manželem - nějak tomu nemůžeme přijít na chuť. (vida, hned máme společné téma k rozhovoru..). Issy se furt smál, působil docela dobře. Jen si myslím, že míchání kultur může být někdy velký problém ….
PS: zkusím sníst nať z mrkve, zdá se, že to je dobrůtka
27. 5. 2007 v 23.34
to jj: nať doporučuji, našemu králíkovi moc chutná :o))
Dcera tvrdí, že jejich profesorka tímto výplachem mýdl.vodou za sprosté slova taky vyhrožuje.
to Míša : opravdu, v bytě prý bydlí teprve 3dny
27. 5. 2007 v 23.38
Ilona- také mi přišlo, že buď dítě kojila nebo aspoň prsem uspávala .-(.Pak mně negativně udivilo její popíchnutí s odpadky, co tím jako myslela? Je na MD a připadá mi, že je toho na ní moc, že to nějak nezvládá a že ještě cepuje manžela ať kmitá.Což chápu, manžel by měl pomoci občas v domácnosti pomoci,ale v jejím případě mi to přišlo-přišel si z práce,tak kmitej. Nepřišlo mi fér od štábu evidentní nahrávání na skrytou kameru,jak se svěřila,že vlastně nechápe, že si ho mohla vzít.
David- dost nekomunikativní, oba rodiče děti absolutně nezvládají. Co si dovolí z toho valím oči. Docela odsekával,neuměl mluvit “normálně”,ale asi je opravdu již otrávený z manželky, která je na něho asi dost náročná. Jen mně naštval, jak říkal- nemá řidičák,její problém .-(.A taky moc aktivita v domácnosti taky nebyla, a to jídlo nemusel furt kritizovat,hlavně že jeho malé děti jedí škvarky a párky.
27. 5. 2007 v 23.43
jj, myslím, že asi záleží na dítěti a možná i na druhu savičky, od svého třetího dítěte jsem musela odejít, když mu bylo půl roku, na čtrnáct dní s druhým do nemocnice - přežila na lahvi a po návratu jsme se vrátili normálně ke kojení. Ale možná je to individuální.
Ajdo, nevím, ale nepovažuji za možné se za 3 dny zařídit a vybavit v bytě, zvlášť ještě při natáčení. A ať mi nikdo netvrdí, že Nova vyřídila všechny přípravy od výběru rodiny až po jánevímco během tří dnů PŘI stěhování??
27. 5. 2007 v 23.45
Issa- docela pohodář, ale na konci se projevil,jako fakt puntičkář- takhle jí utírej,takhle třídíme prádlo… .-))).Ale bylo hezké,jak se uměl v pohodě zapojit do chodu domácnosti,jak mu nečinilo žádný problém a jak ho spíše udivovalo, že čeští muži doma nepomáhají.
Karima- pokud má její dítě atopický ekzém (nebo alergii,ted nevím už co to bylo), tak si myslím,že čím déle kojeno tím lépe, pořád lepší než dost pracně odstříkávat. A skoro mi bylo líto,jak se radovali,že už umí sát z lahve .-(.Jinak děti byly nádherné a hodňoučké. Od Karimy mi přišlo nevhodné zasahování do výchovy dětí- mytí pusinek mýdlovou vodou, já bych to prostě nechala na rodičích.A pak musela předem počítat v odlišnou kulturou, přijmout ji a ne po pár letech litovat. Docela mi bylo toho manžela líto a mají tak malé děti. Možná opravdu až teď řekla to,co chtěla říct už dávno.
27. 5. 2007 v 23.51
Míšo,no ted mně to trrrklo, ona možná jen “kojila” přes lahvičky jen těchto 10dní,aby mohla odejít od dítěte,ale v tom případě bych od něj nemohla odejít, toto není a nebyl tak závažný důvod. No a když manžel vysvětlovatl,že z lahve moc neumí…:-(, no třeba ale opravdu zas po návratu bude kojit.
A ještě u těch dětí od Ilony-jak nechtěli ani tu polívku a na dotaz co budeš jíst byla odpověď vodu .-.(.Asi si i trochu vybírají a ten 2,5letý s tím dudlíkem přes který pomalu nemohl mluvit. Na druhou stranu muslimskou holčičku museli taky dlouho “přemlouvat” ať se oblíkne .-).
28. 5. 2007 v 0.17
Mně nejvíc o vztahu Ilony a jejího manžela napovědělo už jen to chladné přivírání při setkání po deseti dnech - kamarádská pusa a vlažné podání ruky…….to je asi fakt konečná..
Africký manžel mi taky bylo líto, při rozhovoru mezi 8 očima byl evidentně v šoku z reakce manželky…Při třídění prádla si mě získal:o)Často doma hystericky řvu na manžela, jestli by aspoň to oblečení nemohl obracet na líc a netvořit z ponožek smradlavý chumel….
Jinak celkem zajímavý díl a lidi.
28. 5. 2007 v 0.34
Že byli 3 dny v novém bytě bylo také vidět z toho, jak ten byt byl takový prázdný, nezařízený. Hrozně se tam vše rozléhalo.
28. 5. 2007 v 0.57
Dano, s tím utíráním zadečku - ono opravdu vadí, když se holčičce utře zadeček zezadu dopředu, může z toho mít i gynekologické záněty - tady obdivuju tatínka, že to ví, je vidět, že asi přebaloval často :-) a odůvodnění “já nemám holčičky, tak to nevím” - proboha, a ona ta maminka sama snad není “holčička”?!
Ad Klára: ono setkání toho druhého páru taky nebylo zrovna nejvřelejší, ani rozloučení… Třeba se spolu jen nebavili už tak dlouho, že ani nevěděli, jak na sebe reagovat. Během těch 10ti dnů se mi aspoň ze strany manžela Ilony nezdálo manželství ztracené, ale Ilona zas naopak během té doby zřejmě dospěla k rozhodnutí. Jen mi přišlo, že ten její manžel se vůbec rozvádět nechce.
Ad Dana: Ale nezdálo se mi, že ten druhý pár by se chystal skončit rozvodem… Oba se ke konci vyjadřovali tak, že “nic není nemožné”, ale pochopila jsem z toho, že o lásku nešlo nikdy (před svatbou se moc neznali). S kulturou tam evidentně vůbec problém nebyl (náboženství, šaty), nezdá se mi, že by ty problémy byly kulturní.
jj: asi máš pravdu, “rozléhání” jsem nezaregistrovala. V tom případě je nastěhování a natáčení ve 3 dnech úctyhodný výkon.
28. 5. 2007 v 7.12
Podle me tento dil nebyl o vymene kultur, ale v obou pripadech o maminkach trpici “syndromem materske dovolene”. Nevim zda to nekdy nekdo odborne popsal, ale prosla jsme si tim sama a videla dost podobnych okolo sebe. Po nejake dobe na materske se muj dusevni obzor smrskl na “papat, kakat, spinkat” a obcas to “zpestrila” nejaka nemoc. Pokud sem s ditetem vyrazila ven, zas se m se potkavala hlavane s maminama na materske - lekar, doktor, aktivity pro deti. Chlap to nepochopi, pokud nebude mit nekolik dni deti uplne sam na starost. Tatinek ma cely den v praci lidi dost, doma si chce odpocinout, videt se napriklad s rodinou. Mamince naopak moc chybi kontakt s lidma, viz Ilona, ktere David vycetl dlouhe sezeni u pocitace (nejspis chatuje).
Vymyvani pusy detem mi nevadilo, naopak jsem obdivovala Karimu za elegantni reseni. Slovnik a vubec chovani obou chlapecku byla dost sila a nahradni maminka ma za ukol zkusit v rodine zmenit to, co ji vadi. Pokud sem si vsimla tak jim pouze oplachovala pusinky z venku. Prislo mi, ze chlapecci vyrustaj dle tatinkova vzoru ” ja jsem pan tvorstva”.
Odjet od kojeneho ditete, posilani mleka kuryrem…. to snad nema smysl komentovat, to byl pro me proste sok a svaby a Daviduv pristup k nim me dorazil definitivne. tento zacatek poradu sem “rozdychavala” hodne dlouho.
28. 5. 2007 v 7.16
Hezký rekap, Ajdo, dík :-)
Ehh, nevím, mně to včera přišlo jako díl o dvou škublých babách, které nevědí, co chtějí. Ilona měla třiatřicet, vypadala na třiačtyřicet a názory měla jak třináctka chvílema. A Karima - proč si Issu teda brala, když se neznali? To si ho přivezla prostě jako suvenýr z pobytu? Chvílema mluvila jakože má všechno srovnané, měla i dobrý pozorovací talent, ale sociální inteligenci zapomněla někde za rohem.
Ale Issovy děti byly nádherné, fakt! :-)
28. 5. 2007 v 7.21
Díl vcelku ze života. Spousta lidí žije jako Ilona a její manžel, jen nevím, proč si s ním pořizovala dvě děti - žili spolu 15 let a starší syn měl cca 5 (?) let. To za 9-10 let nepoznala, že “tudy cesta nevede”? Většina lidí jejich stáří se brala protože “musela” a “co by tomu řekli lidi - nemanželské dítě?” To už dneska, naštěstí, nehrozí. Jinak ji velmi slušely všechny šaty, které zkoušela ze šatníku Karimy. Ta mi chladná vůbec nepřipadala, a nápad v vymýváním pusy mýdlovou vodu vidím jako poslední možnost donutit děti, aby se chovaly slušněji. Nedovedu si představit jak mluví, když nejsou blízko kamery a cizí lidé. Jen nedovedu psi představit, že bych odjela od tak malého kojeného miminka.
28. 5. 2007 v 8.01
Já bych to mytí pusy mýdlovou vodou neviděla tak černě…pusu jim jen “omývala” nikoliv “vymývala”…naopak bych to nazvala mírnou metodou…nedovedu si představit sama sebe, mě by taková slova u dětí neskutečně rozčílila…tím spíš, když byla adresována jejich otci…a jeho reakci už vůbec nechápu!!!
Asi bych se do výměny vůbec nehlásila, kdybych věděla, že moje dětičky jsou schopné tam něco takového předvést….
28. 5. 2007 v 8.27
Vymena kultur se moc nekonala, laska chybela a kde je to bourlive louceni v slzach i vitani po tak “dlouhem odlouceni”? Ne ze by me to zvlast chybelo, ale Nova si na to tak potrpi:) Na prvni pohled bylo patrne, ze u obouch paru chybely city k tomu druhemu, jakoby nikdy nebyli zamilovani a ono to asi tak bylo. Proc se teda brali?? Po deseti letech v takovem vztahu si rodina z Neratovic poridi deti? Cekali, ze se prichodem deti zmeni jejich vztah? Co se jim neda uprit, je tolerance. Jak jinak vydrzet 15 let. Ted me napada, nebyla to vice pohodlnost??
Druhy par z Brna se nezna dlouho, nikdy se poradne nepoznali…nebyl cas? Stejna otazka, proc se teda brali??
28. 5. 2007 v 8.38
Tento díl byl v celku dobrý. Docela Iloně a jejímu manželovi rozumím - když láska vyprchá, tak to dál nemá cenu. Akorát se hádají a nikam to nevede. Nejvíce tím trpí děti a takhle když požádala o rozvod bylo asi nejlepší řešení. Žili spolu od 17 - a člověk se pořád v těchto letech mění - nejen fyzicky, duševně ale i názorově. 15 let měli dostatek času na to, aby si uvědomili co v životě chtějí a jak ho chtějí prožít, tak Ilona učinila krok. Přeju jim oběma hodně štěstí.
Jinak druhá rodina mi připadala docela fajn - až na puntíčkářství Issy. To bych asi nevydržela. Ale měli krásné děti :-)
28. 5. 2007 v 8.39
Puntičkářství Issovo není tak hrozné, můj manžel je horší :-), ale to taky není nejhorší vlastnost, to jde ignorovat a nebrat si to osobně. Zvlášť když je schopný to uklidit-přerovnat-otřít sám “správně”. A to on byl (viz přebalení malé). Toho mi bylo líto nejvíc. Pokud Karimě vadilo, že mají málo společných zájmů a o čem si povídat, měla mu to nějak říct a snažit se o změnu a ne ho takhle shodit před lidmi. To fakt manželství neprospívá. A jestli si opravdu myslí, že po 5-6 letech, mateřské dovolené a 2 dětěch bude stejná zamilovanost jako na začítku, tak to lituju její naivitu.
A ještě k tomu miminku s láhví, sedmiměsíční dítě je už přikrmováno a většinou ke kojení pití z láhve zvládne. Jenom já bych nezmákla takhle malýho prcka opustit na 10 dní, určitě ne jen tak pro 50 tis.
28. 5. 2007 v 9.07
Míšo, byt byl skoro prázdný. Třeba to udělali jako kdysi my. Bydleli jinde, byt postupně uklidili, zařídili opravdu tím nejnutnějším k bydlení a nastěhovali se teprve potom.
Raden díky a zdravím tě!!! Doufám, že jsi v pohodě!
28. 5. 2007 v 9.23
Atko, po zamilovanosti touzila Ilona, ne Karima.
Odjezd od takhle malinkého kojeného dítěte taky moc nechápu, i když zas na druhou stranu, jestli kojí dítě kvůli ekzému, může kojit třeba ještě dva nebo i tři roky (mluvím ze zkušenosti u vlastních dětí, kterým kravské mléko nedělalo dobře) - a to by se dva roky nesměla hnout z domova? Spíš se mi zdá “na hraně” odjíždět od sedmiměsíčního mimča, které už začíná poznávat mámu - to už spíš pochopím odjezd od dvouměsíčního.
To s tou “dlouhotrvající krizí” v Neratovicích se mi taky moc nezdá - proč si do toho tedy pořizovali děti?
28. 5. 2007 v 9.26
Výměna se mi moc líbila, taky trpím syndromeme mateřské dovolené:-)) Ale co nechápu, jak některé odsuzují Karimu kvůli kojení. je to její dítě, její rozhodnutí. Ať je to rozhodnutí dobré, nebo špatné, nikomu po tom nic není. A to že se tady ostatní ženské budou pochvalně poplácávat po ramenách, že já bych to nikdy svému dítěti neudělala mi přijde praštěné a zbytečné.
Hrozně se mi líbil Issa, byl positivně naladěn, měl smysl pro humor, byla pohodář. to jeho puntičkářství mi ani tak npřišlo, kdyby mi doma “úřadoval” někdo cizí, taky bych po něm chtěla ať dodržuje moje zvyklosti.
Ten druhý Neratovický pár byl zoufalý. Ilona se sice dramaticky rozhodla pro rozvod, ale jaký toto rozhodnutí bude mít vliv na dět, nechci odhadovat. Nerozumím tomu, proč se ti dva nepokouší ještě o změnu, třeba prostřednctvím poradny. Vždyť po 15 letech nemůže nikdo oekávat zamilovanost. Mnoho lidí di fázi zamilovanosti plete s láskou. Je to vše o ochotě v komunikaci a vyjít druhému vztříct, což ani jeden neměl. Což mi ve vztahu k dětem přišlo dost sobecké.
K výplachu úst- nevím jak ostatní, ale já viděla, že Karima dětem pusu jen oplachovala. To že na ně houkla, nepovažuju za nějakou hrůzu. Aspoň jí neskákali po hlavě. Tatínek se od ní mohl učit a bylo vidět, že mu to vyhovuje, že nemusí zasahovat, udělá to za něj jiný.
Co mě překvapilo, jak Karima manželovi takhle veřejně vpálila věci o jejich vztahu. My s manželem také nemáme společné koníčky, resp. co jsem na MD na ně nemám čas, ale nijak to vztahu nevadí.Pořád nerozumím, proč by kvůli tomu měl být vztah ohorožen. Přišlo mi dost nefér ho takto veřejně ponížit, místo aby si to řekli v soukromí doma. Na druhou stranu se mi stalo něco podobného, v předchozím vztahu jsem partnera na mnoho věcí upozorňovala a on je bagatelizoval a nereagoval na ně. Pak se strašně divil, když jsem odešla. A nevěděl proč. Tak jsetoi něco podobného neprožívá i Karima s Issou.
28. 5. 2007 v 9.34
Podle mně byl neratovický manžel naprosto nejhorší. Jeho laxnost bych nesnesla. Jak si nechá všechno líbit od dětí, nic neřeší a ještě si stěžuje. Myslím, že na chování dětí vůči otci má vliv matka a kdo ví, jak děti zvládne sama.
28. 5. 2007 v 9.52
Výměna mi přišla dost smutná. Jak Karima mluvila ve vlaku o tom, že mohla dopadnout při výběru manžela hůř a vlastně si nemá na co stěžovat, tak mi to přišlo jako dost předčasná rezignace. Oběma ženám je jen trošku přes třicet a vyhlídka na to, že takhle funguju dalších minimálně 30 let je dost děsivá. A i ten neratovický manžel - možná by v jiném vztahu ožil. Celková absence lásky /já vím, že po 15 letech už není bůhvíjaká vášeň, ale mohlo by být porozumění/ v obou případech úplně přehlušila i takovou bombu jako švábi v bytě, jindy by kvůli nim bylo 90% příspěvků. Akorát kvůli dětem by mohli místo rozvodu ještě zkusit nějakou manželskou poradnu.
28. 5. 2007 v 9.53
mívám v bytě pravidelně mravence… ne Faraony, ale klasický, černý… když jsem žádala družstvo (kterýmu platím pravidelně a poměrně velký častky) o deratizaci, tak ze mě udělali “špínu”, která je tak odporná, že má v 7. patře paneláku mravence, přestože ostatní byty nemají… jenže pak jsem napsala důraznou stížnost a hádejte, co jsem se dověděla od deratizéra? on do našeho baráku chodí pravidelně, akorát družstvo zakázalo chodit ke mně do bytu…. proč? no já to vím, ale nemůžu to sem napsat, jde doslova o životy
28. 5. 2007 v 10.00
Jezůs, nedělejte z krátkodobého odjezdu od dítěte tragédii. Vždyť miminko není koule na noze matky - ta se taky přece může hnout a naopak oceňuju vyřešení “kojení ” tz. dovoz mlíčka ! V zahraničí je běžné, že matky odchází do částečného zaměstníní již kolem 3tího měsíce věku dítěte a střídavě se starají s tatínkem! jo, jiný kraj, jiný….. ale přesně jsem věděla, že odjezd bude trnem v oku všem českým, vzorovým matkám, které se starají o děťátka tak úzkostně, až z nich vychovají to, co jsme viděli v české rodině - nesamostatné jedince, jak vtipně nazvala Hela - české Honzy :)
28. 5. 2007 v 10.13
pro jj:Výplach úst mýdlovou vodou….podle mě je to přiměřené k věku dětí, to aby si zapamatovali, že se to neříká.Chápu tu paní, protože v cizí rodině nelze dítě plácnout přes pusu,nějak zakročit musela když to tatínkovi nevadilo.A podle jeho reakce bylo vidět, že se u nich tak mluví normálně.Podle dětí je vidět jak se hovoří doma.Svým dětem jsem nejdříve domluvil a když to nepomohlo,dostali přes pusu nebo zadek a mohu říci že od jejich pěti let jsem doma od nich neslyšel jak sprostá slova, tak i hanlivá.S manželkou jsme taky říkali, my tak nemluvíme, tak nemluvte tak taky.
28. 5. 2007 v 10.21
to Jana I - nejsem úzkostlivá vzorová matka, je přirozené, že člověk chce chránit svůj nejdražší poklad, který má, chce ho mít stále na očích a hlídat si ho, aby se mu nic nestalo. Pro mě je ten poklad dítě a proto se vždy budu podivovat nad tím, jak jiné matky mohou dobrovolně opouštět své malé děti. (Ty větší už se o sebe trochu postarají) NEODSUZUJI, jen se podivuji.
28. 5. 2007 v 10.34
A nemá to “chudák opuštěné ” :) dítě taky třeba taťku ?? Nevím, taky mám děti - dnes už dospělé a jedno skorodospělé, ale že bych se od nich když blyy malé nikam nehnula, to tedy ne! Péči převzal tatínek, babička a já jela za svými koníčky / jezdila jsem v té době dost intezivně na koni a to hned po šestinedělí :) / a právě proto, že jsem jen neříkala kakat, čůrat, papat, že jsem si zachovala normální svůj režim, tak se mi asi vyhnula ponorková mateřská nemoc :) možná pro svou úzkostnost trpí matky i děti - co se na to podívt takhle ??
28. 5. 2007 v 10.41
Nechci vytahovat staré časy. Ale dřív nebyly papírové pleny, ráno vymáchat, vyvařit, usušit, vyžehlit, později už stačilo skládat. Žádné instantní papání ve skleničkách,minimální výběr zboží a fronty v obchodech a přece jsme to zvládaly. Dnes se možná některé maminky na mateřské prostě jen nudí!
28. 5. 2007 v 10.50
výplach pusinky mýdlem bych postavila na hranici šikany… fuj, ta kačena musí být fakt magor
28. 5. 2007 v 10.53
to nany: na hranici sikany??? A jak bys takovou situaci resila ty, smim-li se ptat…
28. 5. 2007 v 10.54
Nudí se a vrší v naší přírodě strašné odpady - papírové plenky jsou naprosto nezlikvidovatelné !! Nechápu, proč je maminky nevyužívají jen na noc či cestování, přece nrmální plenky také existují, mám kamaráda, který pracuje v české fa, která bavlněné plenky vyrábí a hlavní odběratelé jsou v zahraničí !! Myslím, že české matky na klasické plenky velmi rády zapoměly. Není jim líto ani přírody, ani peněz zcela vyhozených, ani miminka. protože se šstří a miminko je sice v suchu, ale v pomnožených bakteriích - ale to je z jiného soudku :) Ale názor, že když se maminky nudí, tak vymýšlí “blbosti” :) mě rozesmál :)
28. 5. 2007 v 10.57
pro nany:Jak bys to tedy řešila ty??Plácnout přes zadek cizí dítě nemůžeš.A je potřeba nějak zakročit, když to tatínkovi nevadilo.Ono příště si to dítě může dovolit i na tu paní co je na VÝMĚNĚ.A jak potom reagovat???Přejít to mlčením…to snad ne.
28. 5. 2007 v 11.00
to lahny: souhlasim, me to naopak prislo jako idealni reseni, kdyz clovek nemuze takovemu diteti dat par pres zadek….navic jak jsem jiz nejen ja zminovala..neslo o vyplachnuti, ale oplachnuti a to je rozdil…nakonec jeste u toho vychovneho gesta delala neco pro jejich cistotu :D
28. 5. 2007 v 11.03
to Jana: naprostej souhlas, ten neratovickej manžel byl na pěst. Zženštilej lempl, brrrrr… Černoušek to vyhrál na celý čáře, i když nevim, jestli se do chodu domácnosti takhle aktivně zapojuje i mimo kamery…
28. 5. 2007 v 11.09
Manzelka z Brna mi pripadala jako domaci putka,chtelo by to vice rozletu.
V Neratovicich primo katastrofa,deti,manzel,zenska nevi co chce souhlasim s nazorem,ze kdyz spolu ziji od 17 let ,proc si porizovali deti nedavno.A o te lasce,laska vyprcha,muze zustat tolerance respekt a obycejne mit se rad.Jestli si Ilona mysli az si najde nekoho jineho,ze ji zustane laska na cely zivot,tak se zase zklame.Jestli jeste nekoho najde.Dneska se muzi nehrnou do vazneho vztahu.Jeji nazory mi pripadaly taky jak od pubertacky.
28. 5. 2007 v 11.25
Mezi manželi to je taky hodně o sexu. Jak chybí sex, tak chlap časem vychladne. Bylo to vidět na rodině Ilony - místo pusy podání ruky, jako by se báli sami sebe dotknout. Kdyby se párkrát “přemohla”, tak by to možná pomohlo najít ztracenou lásku - manžel by to určitě ocenil a mohlo by se jim to čase zase líbit oběma.
28. 5. 2007 v 11.46
moje dítě taky používá sprostý slova… kde se je naučilo? ve školce! takže proto, že nějakým lidem to připadá normálníní, tak budu terorizovat vlastní dítě? no to snad přece ne! mýmu synovi kdyby někdo vypláhcnul pusu mdlem, tak se osype, jelikož na mýdlo je alergickej a krom rukou ho nemůže používat, takže vy moralistky, který neříkáte ani hovno se zamyslete, lepší je říct hovno, než se osypat vyrážkou po debilním mejdlu
28. 5. 2007 v 11.49
a ještě pro nany:Je pěkné kritizovat,ale navrhni řešení jak by ses v dané situaci zachovala ty???Nekritizuj….povídej.Budu čekat na tvoje řešení.
A ještě k výchově.S manželkou jsme se řídili heslem: “Ohýbaj ma mamko, dokud jsem já Janko.Až já budu Jano, neohneš ma mamo.”Čili takovéto děti jsou ještě tvárné a budou se chovat tak, jak si je vychováme.Ve 13ti,14ti nebo 15ti letech to dítě už nepřevychováš.Má svou hlavu a neposlechne.A v těchto letech na ně vytahovat svou autoritu když do této doby žádná nebyla, tak to se už nepodaří.
28. 5. 2007 v 11.55
lahny: zachovala bych se tak, že bych řekla dítku, že sprostý slovo není slovo muže…. koneckonců na desetidenní výměně snad nikdo neočekává, ženěkdo někoho změní…. včera jsem říkala manželovi, že kdybych do toho šla, tak bych tu vygruntovala a do manuálu bych napsala, ať si dotyčná užívá pohody, že si vyperu po návratu sama a ať se jukne do ZOO a že jí manží vezme někam na taneček… opravdu bych si nepřála, aby se mi snažila změnit domácnost
28. 5. 2007 v 11.58
to nany: takže bys raději na taková slova reagovala jako tatínek ve včerejší výměně? Nebo jak tedy “trestáš” nebo “káráš” své dítě, pokud taková slova používá? Neříkej, že to přecházíš bez povšimnutí a omlouváš to tím, že nemůže za to, že se to naučil ve školce??? To potom nemám slov…dítě ve školce určitě pochytí spoustu špatností, ale od toho má doma rodiče, aby mu vysvětlili, co je a není správné, ne?
Věř, že mě sprostá slova nijak nepohoršují…tedy ne že bych mluvila jako dlaždič, ale při slově “hovno” se vážně nečervenám….jen u takových dětí mi přijde nepřípustné, aby otci říkali hajzle a blbečku…
Co se týká alergie tvého dítěte, tak to je potom samozřejmě věc jiná…je logické, že v takovém případě nebudeš přistupovat k “trestu s mýdlem”…to ale neznamená, že je to něco špatného….připadalo by ti lepší, kdyby je za to mlátila???
28. 5. 2007 v 12.02
to nany: návrh tvého řešení jsem četla až poté co jsem napsala příspěvek, takže můj dotaz ber prosím jako bezpředmětný…
28. 5. 2007 v 12.04
Veroniko: mně opravdu nepřipadá k řešení věc, že dítě použije sprostý slovo… neřeším to násilím… řeknu mu, že to není hezký, ale jinak? co mám ho mlátit? za co? to bych asi musela spíš trestat ty děti, který ho to naučili, já doma neřeknu hovno ani kdybys mi držku urazila :-)))
28. 5. 2007 v 12.04
Veroniko: mně opravdu nepřipadá k řešení věc, že dítě použije sprostý slovo… neřeším to násilím… řeknu mu, že to není hezký, ale jinak? co mám ho mlátit? za co? to bych asi musela spíš trestat ty děti, který ho to naučili, já doma neřeknu hovno ani kdybys mi držku urazila :-)))
28. 5. 2007 v 12.08
Jasně, teď už to chápu…jen jsem zprvu měla z tvých příspěvků pocit, že bys k tomu přistupovala jako již zmíněný včerejší tatínek a to mi přišlo nepochopitelné….myslela jsem, že to přecházíš také mlčením….domluva je samozřejmě také řešení :-)
Jinak Tvé rčení, že bys neřekla hovno atd. mě pobavilo :-))) znám jej totiž velice dobře a to od své tety….jen ta ho používala s trochu “drsnějším” koncem :D
Ze zkušeností od syna mé sestřenice vím, že někdy nepomáhá vůbec nic….začalo to domlouváním, později dostával takový výprask, že si člověk říkal, že tohle určitě musí zabrat…ale nezabralo….
28. 5. 2007 v 12.11
pro nany:to můžeš říci akorát jednou…neříkej, že když to bude říkat každý den a nebo ta slova použije ve výměně na tebe, co pak??Desetkrát to budeš opakovat?Já jsem vydržel opakovat věci dvakrát, potřetí už dostaly pár facek a víš že si to po facce zapamatovaly a nikdy víc neodmlouvaly(či něco jiného).A vychoval jsem s manželkou 3 děti (nyní už dospělé).
28. 5. 2007 v 12.13
Veroniko: výprasky jsem si užila sama a to v dost drsný formě… byla jsem “šprtka” se samejma jedničkaa v žákajdě, doma jsem makala jak šroub, starala jsem se o mladší sourozence a stejně jsem furt byloa ten “hajzl”… takže svoje děti nemlátím a když řeknou sprostý slovo, tak jim v klidu řeknu, že jim z pusy táhne žumpa… ale opravdu je nehodlám nějak psychicky týrat, na to mi stačí sociálka, ti mi dělají z dětí bačkory
28. 5. 2007 v 12.21
lany: facka není argument… psala jsem to někde výš… mě nevlastní fotr třískal jak idiot… dohnal mě akorát k tomu, že mluvím sprostě, hulím jak prokoplý kamna, neudělala jsem si vejšku a nenávidím ho
28. 5. 2007 v 12.35
Tak nic se nemá přehánět, ani ty facky…ale pokud by mé dítě mi říkalo hajzle a blbečku, tak by asi na facku došlo….
28. 5. 2007 v 12.43
pro nany:Ona facka daná v pravý čas a na pravém místě je lepší než desetkrát něco vysvětlovat.A mohu ti říci, že naše děti od druhé třídy už facky ode mě nedostávaly, protože nebylo za co.Byly už tak vychované a věděly co si ke mě a k manželce mohou dovolit a co ne.A jestli jsi ty dostávala nářez, tak to je mi líto, ale oni většinou nevlastní otcové k nevlastním dětem se tak chovají.
28. 5. 2007 v 12.43
To, že otci říkají děti blbečku a hajzle je především chyba otce a matky, protože to neřeší.
28. 5. 2007 v 12.48
lahny: hm, tak to jsi asi hodnější prototyp “otce” já za to, že jsem doma dělala služku a říkali mi “Koukrová” dostávala přes držku 5x denně… teď mě terorizuje sociálka, že prej se nestarám… no tak mě by spíš zajímalo, kde se flákala sociálka, když jsem byla malá holka a třískala jsem držkou o futra u dveří
28. 5. 2007 v 13.09
Milá lahny, silně mi připomínáš mého otce, ať facky padají, a vůbec mě nezajímá, zda si jí dítě zaslouží. Takové dětství jsem prožila bita pro všechno a stále a když jsem se snažila vyvětlit, že jsem za něco nemohla, dostala jsem znovu, že odmlouvám. Dost špatná komunikace s dětmi. Svoje děti nebiju, i když syn má lehkou moskovou disfunkci, takže je sním pořížení velmi těžké, ale dá se zvládnou, když člověk ví jak na něj a vůbec není zapotřebí bití ani mýdlové vodu, stačí trpělivost, důslednosti aby byl neustále něčím zaměstnán a neustále s ním probírat, kdy udělal něco špatně, proč a jak to mělo být správně a to stále dokola, jednou podruhé, podesáté atd. Je to mnohem náročnější než ho seřezat, ale myslím, že je to správné. Jak jsem řešila sprostá slova? Když nějaké řekl, nejdřív jsem mu vysvětlila co znamená a proč je to slovo špatné. Pokud ho opakoval, tak jsem ho nechala větu zopakovat, jak měla být správně. A opět se to opakuje dokola stále, stále a stále. Doma sprostá slova vůbec nepoužívá, zato ve škole ano (stejně jako jeho vrstevníci). Stejně řeším, když se na mne nebo manžela utrhne, nebo začne na nás křičet, v klidu ho nechám vykřičet a pak musí opět věty zopakovat znova, jak by to mělo být správně. A tak stále dokola. Funguje to, je to sice někdy docela náročné, ale syn mi to stonásobně vrací a já jsem spokojená, že on je v pohodě.
28. 5. 2007 v 13.13
Lenka 2: hodně rozumná mamina… taky se snažím, ale netvrdím, že nedělám chyby
28. 5. 2007 v 13.18
Je fakt, že tohle já neznám…já za své dětství co si pamatuji dostala jen 1x na držku :D
28. 5. 2007 v 13.25
Jano: svýmu nevlastnímu fotrovi už neříkám nijak…ale říkat mu ty čůrá*u bylo ještě docela milý… kdybych měla sílu, tak ho zabiju, ale ne jedním výstřelem, ale bejsbolkou, aby ho to bolelo jako ty rány, který mi švihal do palice on
28. 5. 2007 v 14.01
takže tady dnes debatují jen postižení výchovou, jo?
Podle příspěvků to vypadá pořád jen na ty samé, kteří mají času vagon a jsou tady přilepený od rána do večera. Hlavně, že se dá kecat o ničem a lidi, které znám jen se sestřihu televize kritizovat. Hlavně, že to není o mně. Nebo že by nebylo v práci do čeho píchnout
28. 5. 2007 v 14.27
Zuzano, máš pravdu. A některé místní “dámy” by se nad sebou měly silně zamyslet. Zvláště Nany, tam nebude něco v pořádku v psychice.
28. 5. 2007 v 14.42
pro nany: nejsem dokonalá, taky dělám chyby asi jako každý, jen se snažím, aby můj syn neprožíval to, co já a doufám, že ho vychovám tak, aby něco takového nepoznaly ani jeho děti. Mám ještě dceru a můžu říci, že jsem s ní moc spokojená.
pro Zuzanu: nejsem postižená a nekecám o ničem, jen jsem prožila něco, co by děti prožívat neměly a člověk se touto cestou doví, že vlastně není sám a navíc je to problém o kterém by se mělo mluvit a hodně nahlas.
28. 5. 2007 v 14.48
to Zuzana: jaký je rozdíl v tom kritizovat někoho koho znám jen z pár střihů v televizi a někoho koho znáš jen z pár písmenek tady? ;)
Není to o tom, že debatují postižení výchovou, ale prostě se v těch příspěvcích na téma výchova narazilo…ale to ti asi uniklo, protože máš nejspíš tak málo času a jsi zasekaná, takže jsi zřejmě četla jen to co se ti hodilo ;)
To víš, někdo si to umí zařídit a ten čas má a někdo jen závidí ;)
28. 5. 2007 v 14.53
to nany: mám pocit, že si tu léčíte své komplexy “silnou mluvou” - to není řešení. A kde byla Vaše máma, když s Vámi otčím zacházel jak píšete?
A nikde není psáno, že každý otčím zachází s nevlastním potomkem špatně, mnohdy naopak mnohem lépe než biologický otec. Já to vidím (podle slovníku), že Nany se dostává do varu s každým dalším příspěvkem, není to normální. A koukněte na “liberální” výchovu na západ od našich hranic - spratky posílají na umravnění do “táborů”. Nic se nemá přehánět - každý člověk v jakémkoli věku má mít mantinely, které mu řeknou STOP, TADY NESMÍM, TADY ZAČÍNÁ SVOBODA TOHO DRUHÉHO!!!
28. 5. 2007 v 14.54
Jo a ještě jeden přízpěvek z mého dětství , jednou jsem bráchovi řekla, že je blbeček a táta mi vrazil takovou facku, že mi vyrazil zub. A ponaučení z této lekce, dávat si pozor, až budu zase bráchovi říkat, že je blbeček, aby táta nebyl nablízku.
28. 5. 2007 v 15.13
Ad Jana:
Souhlasím s Tebou v tom, že ve světě matky běžně své děti svěřují jeslím a babičkám ve věku 3 měsíců a je to ZCELA NORMÁLNÍ. Sama jsem odjízděla na služebku do zahraničí, když bylo synovi 6 měsíců (už jsem nekojila) a moje kolegyně ve Francii se divily mým výčitkám svědomí a informaci, že jsou u nás matky se 2 dětmi doma třeba 8 let na mateřské. Myslím si, že si spousta maminek na MD neuvědomuje, jaké mají štěstí, že je Český stát podporuje alespoň tak, jak je podporuje a mohou se věnovat dětem.
V čem s Tebou nesouhlasím je výtka ohledně používání papírových plen. Věř mi, že v tom kolotoči okolo dětí jsem za tento vynález neskonale vděčná a neuměla bych si to bez papírových plen představit. Pracuji nepřetržitě od prvního dne návratu z porodnice (jsem překladatelka na volné noze) což znamená, že po večerním uložení dětí a za maximální pomoci manžela (asi 3 roky jsem nestála u žehlícího prkna) trávím denodenně zhruba 5-6 hodin u PC dlouho do noci a nedokážu si představit ještě prát tuny plínek. Raději ten - už tak vzácný - čas věnuji dětem.
28. 5. 2007 v 16.36
Spousta “maminek na MD” dokáže jen remcat, jak jim ten jejich nepomůže a oni mají přece tak málo času. Málo z nich ocení, že chlap dokáže rodinu zabezpečit.Radši děvčata sedí u PC a svůj již tak drahocenný čas tady utrácejí plkáním o ničem a stěžováním si , jak je ten jejich mužíček utiskuje, že po nich chce taky nějakou domácí práci ……
28. 5. 2007 v 17.48
Tak jsem doposud vaše příspěvky jen četla a až dnes jsem se odhodlala se také připojit se svou troškou do mlýna.Mám dospělé děti,MD byla kdysi jen 6měsíců a pak šly do jeslí.Každý den ráno vstávání o 5,jesle od 6,školka od 6.30,autobus do práce v 7,z práce s vyplazeným jazykem do jeslí a do školky,něco málo nakoupit,uvařit,vyprat,žehlit a to jsem dálkově studovala VŠ.S dětmi jsme stihli i jejich sportovní aktivity,výlety,večerní pohádky,později povídání o čem potřebují a milovali jsme černé hodinky,kdy jsme si jednou za týden sedli u svíček a povídali si o tom,co týden dal,o tom,jaké to bylo v našem mládí,v mládí našich rodičů,později dcera hrála i na kytaru.Když jsme zůstali s manželem samotnítak se věnujeme i nadále svým koníčkům-naprosto každý jiným a pak si o nich vyměnujeme poznatky,vzájemně si 40 let tolerujeme to,co nás zajímá a opravdu nevím,co je problém ve vztahu,i když si samozřejmě také ujasnujeme názory a hledáme kompromisy,ale ještě jsem se v manželství nenudila,manžel také ne-dívá se přes rameno,co píši a při sledování těchto pořadů a pak čtení vašich mejlů si stále více uvědomuji,že přes nelehký život jsem vlastně měla obrovské štěstí.Víte,děti jsou odrazem rodiny i společnosti a já jsem přesvědčena,že komunikace v rodině je základem rodiny a z ní potom vyplívá tolerance,pomoc navzájem a somozřejmě úcta k člověku jakéhokoliv věku-to jsou základy lásky, my se dodnes vodíme za ruku,protože jsme rádi blízko sebe,ale dáváme si tak nějak duševní a duchovní volnost a funguje to bezchybně.Řekneme si priority a hlavně jsme se vždy domlouvali na výchově a zaměstnané děti nezlobí.Přiznávám,že mne donedávna vůbec nenapadlo,že tak malé dítě může mluvit k rodičům.Snažila jsem se případné konflitky řešit vždy domluvou a po letech mi dcera řekla,že to bylo horší než pár facek,ta se prý dá a je to vyřízené,ale poslouchat kázání,to prý bylo hrozné.
Co se plenek týče-je pravda,že na jednu stranu jsou plenkové kalhotky pohodlné,ale pravdu má ta paní,která píše,že pak dítě leží dlouho v něčem,co pod mikroskopem by nás asi omráčilo.
K výměně těchto dvojic bych jenom podotkla,že Issa mne překvapil a to puntičkářství bych brala jako něco,co bylo u nich zaběhnuté a myslím si,že velmi dobře a tak to jen zastával.Nikdo jste se však nepozastavil nad tím,že on nechtěl pouštět nikam ženu samotnou,což myslím vyplývá z jeho výchovy a ona proto zase nepouštěla jeho,což beru z jeho strany jako toleranci(vzhledem k rozdílné výchově) a výsledkem bylo jejich spojení jen přes děti,opravdu nádherné a doufám,že jim nepřipraví komplikované dětství.Nestihla jsem začátek výměny a tak nevím,kde k sobě přišli,překvapilo mě,že se moc neznali a přesto se vzali.
Myslím,že mají více šancí než druhý pár,i když tam myslím,že po 10dnech jinde paní jedná ukvapeně,nebyl tam dán takový prostor všem problémům,to,co ukazovali se dá řešit,ale musí se chtít.Byt se šváby,které děti chytají,jejich slovní zásoba v jejich věku,tatínek,který reaguje na jídlo a ne na děti-náprava by byla těžká,ale zůstat s těmi dětmi sama,tak to si ještě užije,nevím,jak by musel vypadat partner,který by přistoupil na takto vychovávané děti a zůstal láskyplný romantik se zájmem o manželku bez zájmů.Lidé si umí komplikovat žití,tak vám všem diskutujícím přejí jen pohodu a úsměv na rtech,protože tak to jde vše lépe.
28. 5. 2007 v 20.16
Ido tuhle pohadku znam od sve maminky trosku jinak…. ano , meli jsme s brachou nadherne detstvi, ale za cenu predcasne zestarlem utahane maminy, pro kterou jsme byly prvni my a ona az na ni zbyde.. penize, cas pro ni atd.. a ono nejak nezbylo. a v mem pripade za cenu tezkeho astmatu - vysledek jesli, skolek, nedolecenych nemoci atd. Dcera ma predpoklady k teto nemoci od obou rodicu, ale diky peci (priznavam ze i daleko lepsim moznostem lecby) je na tom mnohem lepe nez ja v jejim veku.
Jednorazove pleny. Dcera se narodila, kdyz to byla novinka, stejne jako plastove lahvicky, miminkovska autosedacka atd. Taky jsem si vyslechla, ze si vymejslim a sem lina atd. Jenze jsme bydleli spolecne, takze se rychle presvedcila, ze vsechny tyhle “vymyslenosti” maj hodne co do sebe nejen pro rodice, ale i pro dite samotne. Stacilo aby se dcera v normalni plence za hodinu uplne oprudila….
29. 5. 2007 v 9.56
ad Jitka
taky mám pocit, že vrstevnice mojí mámy ( 55-65 let )jsou díky takovému životnímu stylu, co popsala ida předčasně zestárlé( mimo těch, pro které byla starost o domácnost, lítání po obchodech a stání ve frontách na banány hobby ). Díky takovým vymoženostem jako supermarkety, papírové plínky,kuchyňští roboti apod. mají dnes matky spoustu volného času a i když chodí do práce, nemusí pak zbytek dne trávit tak jako za komoušů.
Ale zase je to na nich, jak ten volný čas využijí. Pokud neumí nic jiného než čučet na přiblblé telenovely, pak má určitě za ty 4 roky na mateřské totálně vymytý mozek.
Rozhodně ale považuji možnost být s dítětem doma na mateřské 4 roky + k tomu možnost si neomezeně přivydělávat za velký dar. Zatím ho plně využívám a děsím se kdy ODS prosadí změny v zákonech.
29. 5. 2007 v 10.25
Dík za názor,nechtěla jsem,aby to vypadalo jako pohádka,protože pohádka to určitě nebyla,ale konstatování,že jsme tak žili a dalo stihnout toho dost.Já ani ted nejsem hobby kuchařka,zastávám názor,že jíme proto,abychom žili a ne opačně a jediné fronty,které jsem stála byly na knihy,ostatek ze zahrady,jak zeleninu,tak ovoce a to maso jednou za hodně dlouho.Já vám všem moc přeji,že můžete být s dětmi doma,tato část mého života mi chybí dodnes a užívala jsem si to plnými doušky u vnoučat,ale u mnohých maminek vidím,že si s dětmi neumí hrát a pokud se to děti nenaučí,tak potom zlobí a jsou bez zájmu.Všichni by nyní jen seděli u počítače a televize-dospělí a pak i jejich děti.Vím,že je to velká úleva,mít chvíli klid pro sebe,ale dětem se nerozvíjí slovní zásoba a to,co jsem měla možnost vidět u známých,co děti hrají a na co se dívají,tak to není přínosem v žádném směru,spíše je to mínus.U nás je třeba mateřské centrum,kde mají maminky možnost se i vzdělávat-jazyky,naučit se práci s počítačem,atd. a o děti je postaráno,nebo si společně hrají,protože i ten malý človíček potřebuje své svrstevníky,a tak byste měli také za tyto vymoženosti bojovat,mnozí v cizině nám je závidí.Já jsem jen chtěla říci,že je vše o komunikaci mezi lidmi,jejich snaze o toleranci a vytváření nějakého solidního kodexu morálních zásad a zde máme opravdu co dohánět.Jinak je každý svého štěstí strůjcem a já nikomu nic zlého opravdu nepřeji.Zdravím vás a přeji sluníčkové dny.
29. 5. 2007 v 13.23
Klára: papírové plenky samozřejmě zcela nezatracuji, to vůbec ne - jejich využití by ale mělo být důvodné. Pokud maminka pracuje, cestuje s dítětem a pod. tam je jejich využití oprávněné. Ale pokud je maminka doma a má na starosti jen miminko a plenky se přece nemusí u větších miminek už žehlit, tak v době automatických praček, je používání jednorázových plenek zhýralost a neurvalost k životnímu prostředí. Maminky samo šetří a tak miminka přebalují co nejméně / jsou přece v suchu :) / a bakterie se mrchy množí. Byl zde názor, že po hodině je miminko v bavlněné plence opruzené - chudáci předešlé generace, jak vůbec mohli bez jednorázové plenky přežít bez úhony :) - to jsou kecy, moje děti opruzené nebyly - chce to jen o miminko dbát, používat mastičky / na pudry jsem nikdy nebyly :) / nechat mininko také “vyvětrat ” :) - rozbalené. Myslím, že si to maminky velmi ulehčují a přitom kńourají, kolik potřebují peněz na plenky - slyšela jsem o 1500,- za měsíc - 1 500 vyhozených do kontejnéru, odpad jako dar dalším generacím. Pokud ušetřený čas věnují maminy miminku, tak to smysl má - já tomu ale NEVĚŘÍM :) Jednorázové plenky mamínkám přeju, je to úžsný vynález, který by se ale neměl zneužívat !! no, teď vypadám jako nějaká ekologická aktivistka :)
29. 5. 2007 v 13.39
Musím se připojit k názorům na podporu klasických plínek. Synovi je 15, tedy se objevoval první, koupila jsem jeden balík na cestování do kojeneckého plavání, ale lezlo to hodně do peněz a tak jsem zůstala u látkových. Opravdu se sanžíme dát dětem to nejlepší, ale argumentovat tím, že nebudu prát tuny plenek?… V každé domácnosti je automatická pračka, která udělá 99% práce za maminu - vedle pračky stál kbelík se studenou vodou, kam se po krátkém propláchnutí pod kohoutkem plenka namočila, pokakané místo zamydlilo a večer se to šouplo s ostatním dětským prádélkem do pračky. Ráno pověsilo, a já teda žehlila dlouho kvůli atopickému exému, ale pak stačilo pěkně složit. Toť vše - doba vyvařování atd. z éry našich maminek a babiček je dávno pryč. Zažila jsem “maminku” s miminkem v kočárku a cca 2-letým chlapečkem u Macdonalda, jak se staršího ptala kolem 10. hodiny ranní “Chceš na snídani hamburgra nebo hranolky?” Na pokec s další maminou s kočárkem čas měla, ale nachystat prckovi chleba nebo rohlík na snídani, na to čas nebyl. Pro ty, ktteří chtějí namítat, že některé dítě ráno nejí,… můj syn byl typickým příkladem “perpeta mobile”, který jídlo považoval za ztrátu času. Ale pravidelně jsem do něj tlačila to nejnutnější a zdravé, rozhodně ne hranolky. Prostě mám pocit, že některé maminky si orpavdu stěžují, že jsou izolované, dítě je brzdí v kariéře atd. , ale pak si jej raději nemají pořizovat.
P.S. Na řeči nenekologičnosti pracích prášků mám zpravidla odpověď: “a co ty tuny igelitů z plenek jednorázových, které mají poločas rozpadu desetiletí až staletí?” To nemluvím o nechutnostech odložených použitých plín blízko pískovišť, hřišť, v parcích apod.
29. 5. 2007 v 14.53
Ido máte pravdu. Dnešní mladé maminky (ne všechny) v jedné ruce vezou kočárek a v druhé ruce cigaretu. Na procházku si chodí sednou na pivo k hospodě a děti se popelí okolo. To je také dnešní život.
29. 5. 2007 v 15.06
Jana I. - jasně, pochopila jsem to, jak jsi to myslela - optimální by byl zlatý střed. Moje máma mi popisovala, jak když jsme byli malí, vstávala v 5:00 ráno a prala a věšela třeba 60 plínek….já ve mezi 2:00 a 3:00 ráno končím s prací, vypínám PC a jdu chcípnout pod peřinu a jsem ráda, že se ráno vůbec proberu k životu a můžu sáhnout do balíku pro suchou:o))
29. 5. 2007 v 15.28
pro idu a Janu, nemyslíte, že dnešní generaci mladých maminek vychovala právě vaše generace? Myslím, že i Vaše babičky či prababičky říkaly ty pošlyš, ta mladá ona je tak líná, ona si kouplila pračku, no na valše se to prádlo vypere líp. Klasické plenky či jednorázové? Jedno dítě jsem vychovala na látkových a druhé na jednorázových ( věkový rozdíl 11 let). Určitě jednorázové byla velká úleva, nic negativního jsem na nich neviděla. S látkovými jsem měla ten problém, že dcera měla citlivou pokožku, takže nesměla ani chviličku zůstat v počuraných, jinak okamžitě měla prdýlku jak rozžhavená kamínka. A žehlila jsem je, dokud je nosila. Nevím, jak by reagovala na jednorázové, ale určitě by nemusela ležet v mokrém, tak si myslím, že by to problém vyřešilo. Syn s jednorázovými žádný problém neměl. A co se týče ekologie, myslím, že jsem každý den do odpadů poslala pěknou dávku fosfátů z pracích prášků, což naší potomci taky určitě ocení. Jo a finančíní stránka prášek, elektřina, voda no i používání látkových plenek něco stojí.
29. 5. 2007 v 15.35
Lenka: moje dcera - 25 let a kousek miminka nechce vůbec / tak ohavně jsem ji vychovala / a má raději psa :) Třeba ji to přejde, třeba ne, jaké bude používat ev. plínky netuším, ale rozhodně s ní o tom pohovořím :) A pokud nevidíte nic negativního na jednorázových plenkách, tak se jděte podívat na smetiště a po vás se mohou na ty samé plínky podívat Vaše děti a po nich ještě jejich děti………… tahle info o škodlivosti plenek v přírodě :) je všeobecně známá věc. Já se snažím třídit odpady a z PET lahve jsou alespoň hřejivé deky a oblečení, ale z plenky zůstane jen smradlavý chucvalec, povalující se v přírodě stovky let. Zdá se Vám to málo NEGATIVNÍ ???
29. 5. 2007 v 16.01
Lenka 2: Mně nejde o pleny, jde o chování maminek, především rozmlouvání a hraní si s malými dětmi. Toto bylo za mého mladí a myslím si, že se nemusí vysvětlovat, že i v dnešní době je to normální. Jinak Vám mladým fandím a nemyslím si, že jsem já byla chudinka ve své době a ani vy nejste chudinky v dnešní.
29. 5. 2007 v 17.05
paní Jano, možná věkově jsem blíž vám, syn je takové to pozdní dítko pro radost, chtěla jsem tim jen říci, že to že si dneska neumí některé! mladé maminky povídat se svými dětmi je třeba zapříčiněno tím, že i ony byly takto vychovávany. Mám 20-ti letou dceru a u soudedů bydlí stejně stará holčina, když byla děvčata menší a sousedovic chodívala k nám, tak jsme jí učili hrát člověče nezlob se, karty apod. ona to z domova vůbec neznala a celé dny trávila u videa, doma si s nikdo nehrál. Syn samozřejmě tráví také svůj čas u počítače, ale má to svá pravidla, ale má to svá pravidla (za odměnu, max. hodinu apod.). Protože se s názorem co tí mladí dneska chtěj mají vše, ničeho si neváží apod. slýchám často a abych pravdu řekla, zvedá mě to ze židle, ptorože si myslím, že jestliže se moje děti chovají špatně, je to moje vina a ne jejich (samozřejmě ne vždy a ne ve všem, nikdo nejsme doma prorokem a nejsem sama, kdo se na jejich vývoji podílí a také ne vždy mám pravdu a také dělám chyby)
30. 5. 2007 v 8.36
Sice čtyř leté dítě tátovi nadává,ale už si nikdo nepoloží otázku proč mu nadává ,používejte logické myšlení musí to u někoho slyšet a u koho asi,že?Jedině u maminky podtrhla mu autoritu a tatínek jelikoš je zvaklý na nadávky od maminky tak nedělá nic ani s nadávkam od syna.A chtěla bych vidět chlapa kterýmu by nevadilo,že muže sednout k televizi jen na zprávy ta ženská není normální a je sobecká když sama sedá k počítači kdoví do kolika a bůh ví jestli u něj nesedí i dopoledne vsadím se že jo děti nevypadali že si snima maminka nějak moc hraje.
30. 5. 2007 v 8.46
Souhlasím s Janou I - používat papírové pleny jen tam, kde to má skutečné opodstatnění.
Jitko, oprudit se tvá dcerka mohla jedině v případě, že ta plenka byla už hodinu mokrá, špatně vymáchaná nebo vypraná v prášku, který není pro dítě náchylné k atopickým ekzémům vhodný.
Před 15 lety jsem na látkových plenách odchovala první dcerku a hodlám je používat i pro budoucí miminko. Ale papírové pleny nezatracuji - na dovolenou, na cesty, možná na noc, když to bude nutné - ale s mírou, protože jejich používáním opravdu vytváříme další zátěž pro životní prostředí, vždyť jsou klasifikovány jako “nebezpečný odpad”.
Jinak maminek hulících nad kočárky a dávajících dětem hamburger a hranolky místo snídaně fakt moc neznám … vlastně žádnou :).
A k výměně - myslím, že nikdo tam nebyl bez chybičky.
Neratovická rodinka v krizi, kterou řeší rozvodem - jako ostatně každá druhá rodina u nás. Nespokojená manželka, apatický manžel - neschopní spolu komunikovat, děti, které ten stav očividně negativně ovlivňuje … Připadá mi, že se oba potřebují konečně postavit na vlastní nohy, bez berliček v podobě rodičů nebo partnera - protože to vlastně nikdy nezažili (jsou spolu od 17 let). Je jen smutné, že k tomu dospěli až po tom, co si pořídili dvě děti. Ale třeba po čase přijdou na to, že si vzájemně chybí … nebo na to, že jim je daleko lépe s někým jiným. Každopádně je dobře, že to rozsekli a pokusí se o změnu k lepšímu, setrvávat v tomto stavu by asi neprospívalo ani jim, ani jejich dětem.
Brněnská rodina by byla v pohodě, kdyby se partneři zbytečně navzájem neomezovali … ale ti si to asi vyříkají a najdou vhodný kompromis, protože jim ta rodina za to stojí.
Držím palec všem :)
30. 5. 2007 v 9.18
To Míša: já taky osobně neznám žádnou maminku, která hulí nad kočárkem, ale když jdu po městě, tak jich vidím desítky - a že umí ten kouř mnohdy fouknout rovnou do kočárku. Taky jsem viděla maminu v hospodě jak kojí a u toho hulí….
A k opruzeninám - první dítě zásadně na látkových - žehlení do zblbnutí, druhé dítě zásadně na papírových - strašně se opruzovala, měla jsem speciální prášek na citlivé prdelky a stejně to nepomohlo.Žehlila jsem je, prala na 90 a stejně byly problémy.
A co se týče nebezpečného odpadu - proč se více nepropaguje mooncup (kalíšek pro ženy), ale stále se “kecá” jen o plínách.
30. 5. 2007 v 9.46
Výměnu manželek pravidelně nesleduji, ale zaujal mě název posledního dílu. Kdybych měla sestavit žebříček hitparády, vypadal by takto:
1. Issa. Sympaťák, pohodář, který dovede chytnou za práci a hezky se chová k dětem (snad to nebyla přetvářka jen pro TV kamery). Pravda, trochu puntičkář, co se týče těch košů na prádlo a stavění nádobí na linku. Nicméně jeho požadavky na hygienu dcerky mi nepřipadají nijak přemrštěné, naopak jsou důkazem, že se o ni stará nebo se aspoň zajímá. Na konci pořadu mi ho bylo trochu líto.
2. Ilona. Trochu naivní a nevyzrálá, bez skutečných “koníčků a zájmů” (spining mi připadalo trochu málo), ale optimistická a snažící se. K Issovým dětem se chovala moc hezky, však to taky byla zlatíčka. Zdá se mi, že problém u ní je v tom, že se vdávala moc mladá, neměla dostatečné srovnání a už na začátku udělala několik chyb. Například si vůči Davidovi nestanovila hranice - co ještě ANO, co už NE. Rozvod z její strany celkem chápu, protože v daném případě mám pochynosti, zda by nějaká náprava byla vůbec možná. David jí schopen není (viz dále) a Ilona jen ztěží (o společné chvíle, koníčky a zájmy se člověk taky musí zasloužit).
3. Karima. Jako člověk, který by do pořadu nešel, nikdy nebudu řešit dilema “opuštění dítěte na týden kvůli 50000,-” x “kojení”. Na druhou stranu si dovedu představit, že bych v rámci zachování duševního zdraví cítila potřebu od dětí na chvíli vypadnout, takže neodsuzuji. Dokonce se mi i líbilo, jak “dala do latě” Davidovy děti. Patřím sice k mladší generaci, byla jsem trestána i fyzicky, ale facku jsem stejně brala líp než např. půldenní mlčení. Dnes se podle mě přeceňuje účinnost “domlouvání a vysvětlování”. Věřím, že některým dětem v některých situacích postačuje, ale někdy ne a pak je třeba omýt nebo vymýt pusu mýdlem, či dát na zadek (poslední možnost Karima vysloveně odmítla, s čímž souhlasím - když už fyzicky trestat, tak výhradně své děti). Dítě se musí naučit respektovat rodiče - nadávky vůči nim považuji za nepřípustné, ať je už dítě pochytilo kdekoli. Jasně, každé dítě to zkouší, ale je to o stanovení hranic. Čím dřív se stanoví, tím lépe. V této souvislosti odkazuji na článek: http://zpravy.idnes.cz/psychiatr-hoschl-do-skol-se-musi-vratit-tresty-frf-/domaci.asp?c=A070502_083628_domaci_adb
Důvod, proč jsem Karimu dala na předposlední místo, je ona podpásovka vůči manželovi. Ať je vše řešené pravda nebo ne, takové věci se v prvé řadě říkají mezi 4 očima navzájem. Nevím, jak by mi bylo, kdybych se výhrady vůči své osobě nebo vůči vztahu, které jsem předtím neslyšela, dozvídala z TV. Možná opravdu Karima s Issou tohle probírali, nicméně z pořadu to nevyplývalo a Issa vypadal upřímně překvapeně. Neschopnost odpovědět na otázku, zda ho miluje, byla už jen třešnička na dortu.
Jinak být jí, snažila bych se více zajímat o svého manžela a jeho svět, ale současně si prosadit i kontakt se svými známými.
4. David. Vyšel jako nejméně pozitivní osoba. V kostce: líný, neochotný, přehnaně sebevědomý, kritický, ale neschopný sebekritiky, nabroušený, vztahovačný. Měl by se nad sebou vážně zamyslet. Jestli si myslí, že to Ilona se dvěma dětmi na krku při hledání nového chlapa nebude mít jednoduché, pak si troufám tvrdit, že ani po něm pes neštěkne, zvlášť po takové reklamě.
30. 5. 2007 v 10.20
jj -Víš co, má dcera byla a je alergička a jen tak něco jsem na ní použít nemohla, nicméně s látkovými plenami jsme kupodivu přežily bez zdravotních problémů (což se o tehdejších papírových říct nedalo) a bez automatky (měli jsme zavedenou vodu z vlastní studně a tlak na provoz automatky nestačil). Na MD jsem si uchovala a rozšířila vlastní zájmy i dostudovala VŠ. Prostě - když se chce, jde všechno.
Ale kalíšek pro ženy - Zkoušelas to? Chodilas v tom do práce? Zkoušelas s tím sportovat?
To je argument jak od chlapa :)))))
30. 5. 2007 v 11.05
ona to možná myslela tak, že vůči životnímu prostředí je to stejně závadné jako plenky, jen s tím rozdílem, že ve větším množství a plenky se nepoužívají (jako u žen hygienické vložky) 30 let pro jednoho jedince :-))
30. 5. 2007 v 11.12
Když už jsme u toho mooncupu, zkoušely jste to některá?
30. 5. 2007 v 11.18
Kalliope, já vím, jenže papírové pleny jsou i dnes vcelku jednoduše nahraditelné látkovými, ale s vložkama to je trochu větší problém, pokud nechceš na pár dní v měsíci přerušit běžný chod v práci, v domácnosti, ve volném čase… Vždyť pro některé ženy je problematické i použití tampónu, natož pak jiných “pomůcek”.
Ale to už jsme docela mimo téma :)
30. 5. 2007 v 12.10
Musím se přiznat, že dokud jsem si tady nepřečetla název té pomůcky pro ženy a následně si to navyhledala na netu, nic jsem o tom nevěděla. Chci zopakovat výše položenou otázku: máte tuto pomůcku někdo odskoušenou. Vím, že je to mimo téma, ale vážně by mě to zajímalo. Díky
30. 5. 2007 v 12.22
Pro Idu a Janu :
Já jsem dle doktorů stará rodička ( 30+), dítě si skutečně vychutnávám a jsem ráda, že mám po ruce spoustu novodobých vymožeností, abych nebyla večer strhaná jak borůvka, nebo odbývala dítě, že na něj nemám čas ( tohle zatím řešit nemusím, malý má 10 měsíců ).
Jsem pro tu zlatou střední cestu - nemám starost s praním a věšením plínek, za to ale nekupuju hotové skleničky s jídlem, které stačí jen ohřát v mikrovlnce, ale vařím malému oběd i večeři čerstvou. Nakupuju v supermarketu, ale i tak ještě pěstuju domácí zeleninu a ovoce. Mívám občas puštěnou televizi jako kulisu, ale většinou ČT1 A ČT2 a pokud mě tam něco zaujme, tak nechám malého hrát si samotného a dívám se. na druhou stranu mu hodně často zpívám a když je hezky, tak jsem s ním celý den venku.
Vadí mi hlavně matky, které si pořídily děti jen pro to, aby nemusely chodit do práce, dětem se nevěnují a celý den čučí na TV, nebo ty které místo toho, aby dítěti uvařilly zdravé jídlo, tak s nimi jdou raději do fastfoodu.
30. 5. 2007 v 12.57
Děvčata, ani vložkami nemusíte zatěžovat životní propstředí, většina stejně používá antikoncepci a tak ji stačí pouze vyměnit .) Já jsem volila Depo Proveru píchanou na 3 měsíce / cena 120 Kč /mám ji již již mnoho let a proto mi vůbec nic neříká ani slovo vložka a co je to onen kalíšek ani netuším a tušit nechci. Dnes jsou navíc také něco jako tělísko Dana, tak nosič hormonu, působící lokálně, nebo si můžete nechat zašít tyčinku s uvolňujícím se hormonem do ruky na 5 let - u těchto antikoncepcí je jako / tedy mnou / velmi vítaný druhý efekt ztráta menzes a všech nepříjemností, bolestí a starostí :) Takže pokud chcete navíc bránit životní prstředí a mít zároveň antikoncepci - dotoho - doporučuju :) :)
30. 5. 2007 v 16.01
To Míša: zkoušela, vydrží hodin takže v práci OK, sice nesportovala - ale pracovala na zahradě, je to super super super - doporučuji, je to už za 650,- Kč. A chlap nejsem, je mi líto, že to má tak malou osvětu.
30. 5. 2007 v 16.07
To Beruna: mám odzkoušeno, už 4. měsíc, je to fakt super, jen se chci ještě raději zeptat na gynekol. zda k tomu nemá doktorka nějaké výhrady. Klidně ti napíšu víc, ale na tento web se to nehodí.
30. 5. 2007 v 18.54
myslím že david trošku šel proti iloně když tam v osmi očích řikal že ilona je přez noc u počítače,to je její věc ne? ona se přece o ty děti doma stará a vaří.-)
on se kouká na telku půl hodky-to si hájil ,ale už nemluvil o tom že chodí často po večerech do ¨RESTAURACE,a hned první den šel,a to je taky jeden z problémů možná.-)
31. 5. 2007 v 8.24
No a stejně jako je její věc sedět u pc tak je jeho věc sedět večer u tv ona se stará o děti on vydělává peníze tak co po něm chce?Ta hospoda by mi teda vadila taky,ale když se člověk zamyslí tak než poslouchat sprostý urážky manželky asi bych tam šla raději také,můj manžel než jsme se potkali byl v hospodě také často,ale od té doby co mě má se o ní ani nezmíní natož aby tam šel a proč asi?Nic ho tam netáhne doma je pohoda a klid na zprávy koukáme někdy oba někdy jdu na pc ale nikdy mu je nevyčítám každý chce vědět co je ve světě a o dítě se taky nestará celá domácnost je na mě protože jsem doma a kdyby měl přijít z práce a ještě kmitat doma tak pak nevím k čemu bych tu byla asi na okrasu,ale já se o domácnost starám ráda protože vím že to nedělám pro sebe a to mě těší!!!Ale to si bohužel málo která uvědomuje každá by nejraději jen ležela a komandovala druhý!Něco jiného je když chodí do práce oba tak pak se samozřejmě i o tu domácnost musí dělit rovným dílem
31. 5. 2007 v 10.54
Ahoj,
k tomu Mooncupu, používám několik měsíců a je to SUPER! Fakt mi to změnilo život :-) Přes den ani nevím, že menstruaci mám, nosím do práce, sportuju.
Než jsem začla používat, ptala jsem se i doktorů (gynekologa, mikrobiologa) - prý při dodržení pravidel hygieny není problém, zdá se, že tampóny můžou nadělat i větší neplechu.
Míše: Jestli máš problémy, není to špatnou velikostí?
31. 5. 2007 v 15.39
Jenom k tomu tělísku, po kterém není menstruace (i když už je to mimo původní téma). Po třech letech jsem skončila s neuvěřitelnými kožními probémy na principu akné, vyléčili to nakonec dost drastickou léčbou, mám dodnes jizvy na obličeji. (nesmím už nikdy dávat krev, nesměla jsem 2 roky otěhotnět a tak pod.) Ale jako první věc mi v nemocnici nařídili dát tělísko pryč, rozhodilo mi to hormony v těle. Takže už bych do toho podruhé nešla, smím jenom “obyčejnou” hormonální antikoncepci.
1. 6. 2007 v 9.43
Žádná obyčejné hormony neexistují - vždy je to o nepřirozeném zásahu do hormonální rovnováhy. Tento hormon v tělísku či Depo Rroveře je hormom mateřský - já tomu říkám permanentní těhotenství. To co popisujete je ojedinělé / i v těhotenství jsou maminky, které trpí různými problémy - akne a pod / Tato antikoncepece je naopak doporučována rizikovým skupinám žen - starřší ženy, kuřačky/ při normální antokoncepci se kouření nedoporučeje / a pod. Je mi líto, že jste tak dopadla, ale jste ojedinělý připad a lidé jsou různí a různé věci snáší různě! Každý umělý zásah do organismu jenepřirozený a ne úplně zdravý - ale sláva za ně, jinak by dětí bylo jako smetí.