Výměna manželek - 6. května 2007 - Stres versus pohoda
Pražská rodina úřednice Věry /44/ a taxikáře Zbyňka /?/ je bohatší o zkušenosti z předchozího manželství, z kterého mají každý už dospělé děti. Spolu mají jedenáctiletou Veroniku.
Stejně jako již i u několika předchozích rodin má Věra pocit, že rodina patřičně neoceňuje její práci v domácnosti, cítí se nedoceněná, chce vidět, jak to bez ní zvládnou. Zbyněk se přihlásit odmítal, nakonec rezignoval. Jak Věra později prozradí, bylo to i kvůli finanční odměně za Výměnu.
V Postoloprtech žije rodina kadeřnice Renaty /28/ , která je na mateřské dovolené se třemi syny - Roman, Samuel a Jiřík. S manželem Romanem/40/ si výborně rozumí, doplňují se, jen v domácnosti by mohl Roman víc pomáhat. Podle něj je panovačná, ale ovládatelná! Pes, leguán a 18 jedovatých pavouků! To jsou mazlíčci pana domácího :o)
A jak to celé proběhne?!
Poprvé v novém bytě - Renata je nadšená, odhaduje počet dětí v nové domácnosti. Věra naopak počítá malé botičky a ….bojim, bojim - pavouci!
Přichází “nové” rodiny, Věra sice přivezla láhev sektu, ale na děti nemyslela. Výmluva, že kdyby věděla, že tam budou kluci, doveze jim “kokina”, byla trapná! Děti čekat musela a kdyby to byly holky, tak těm nic ?
Renata se vrhá na vaření kávy, dovolená jí začíná…
2.den Postoloprty - 7:45 a Věra spí. Roman chystá snídani.
Konečně před 8h Věra vchází do kuchyně, začíná stížnostmi na prokašlanou noc Románka, musela spát s hlavou pod peřinou. Roman má dobrou náladu a začne hledat uprchlíka. Pavouk prý utekl, ale jen “jako”. To Věra neví, zvládá to dobře, pomáhá hledat… Super slovník pána domu, Nova vzdává vypípávání a já počítání …”ty vole” ,to teda fakt těch volů bylo a bude celou Výměnu nepočítaně.
3.den Věře onemocní děti, neštovice a astma. Budou zavřeni doma a je na ní, jak je zabavit. Ale Roman má dovolenou, pomáhá. Renata se prochází Prahou i s novou rodinkou a všichni si to užívají.
Teď tu velím já
Renata má několik přání- uvařit pro ni a Verču jídlo, koně, bazén, taneček…
Chytá ji záchvat smíchu, Verča to okomentuje, že mamku takhle vysmátou nezná.
U Věry vlastně nevím, co chtěla. Trochu uklidit boty? Víc mluví Roman, má z Věry negativní pocit. Celou dobu se vyhýbá jídlu, jemu samotnému nechutná, jen kouří, nesměje se. Má pocit, že ji něco stresuje. Tak tenhle pocit mám z Věry taky, přestávám chápat, proč vlastně Výměnu absolvuje…
Děti nemocné, vycházky proto odpadají, Věrka je pořád doma, proto Roman zařídí hlídání a sežene lístky na muzikál. Místo nadšení, že změní prostředí, odreaguje se, Věra odmítá jít. To ale Roman neakceptuje, Věra nakonec rezignuje a na muzikál se jde. Cestou koupí dalšího pavoučka, no jo, pavouků není asi nikdy dost…
Zbyněk se dává do vaření. Sice to běžně nedělá, ale jednou ho to nezabije. Kachnička se zelím, vypadala úžasně a určitě i tak chutnala.
V Praze se cpou kachnou, je tam pohoda, veselo.
To v Postoloprtech je špatná nálada Věry cítit ze všech koutů. Je v neustálém stresu, nechápu z čeho. Bojí se jak to její rodina zvládá a hlavně se bojí, že jí vynadají! Kdo? Manžel? Nevypadá na to, ale třeba zdání klame. Bojí se ostudy, stýská si na práci s dětma, má pocit, že se pro děti obětuje až moc, na jejich nemoci, je nevyspalá, unavená. Tak nevím, možná se chtěla předvést jako dokonalá, a pořádně jí to vyčerpává.
A je tu 8.den a Věra se teprve naplno začíná věnovat dětem. Zavádí čištění zubů, děti tvrdí, že to nedělají, divné.
Renata se projíždí na koni a čeká ji návštěva tanečního baru a vodního ráje.
Roman se mezitím snaží Věru rozveselit, bere ji na návštěvu za svou maminkou do domova důchodců. Z babičky je rázem mediální hvězda…
Další ráno Roman odchází do práce, ale musí se nečekaně vrátit. Věra nezvládá, je jí zle, volá o pomoc. Nakonec musí vyhledat lékařskou pomoc a Věra dostává uklidňující injekci, po které bude spát asi 20h. Stejně mám pocit, že si za to může sama.
Zhodnocení výměny samotnými aktéry:
Renata - pohoda, sranda, bezva dovolená, těší se domů, ale další týden by tam klidně zvládla dál.
Zbyněk- Renča vařila super, úklid, celou domácnost zvládla tak, že ani nebylo cítit, že je “vyměněná”.
Roman - 10 dní při kterých prožíval stres, neměl z Věry nakonec dobrý pocit. Nezvládala, nesmála se, atd., říkal to často i během pořadu, nic nového.
Věra - spustila nářky: “spadla jsem k nemocným dětem.” Nebylo to fér odjet si a nechat mě je na krku. Chtěla vydržet, ale nakonec se zhroutila vyčerpáním. Roman naštěstí děti zvládal, takže i když běžně moc nepomáhá, je vidět, že když musí, tak umí.
Moc se mi líbila úvaha Věry v autě. Hra? ne Realita!
Sice to nebyla uklízecí Výměna, ale dala by se klidně nazvat stres versus pohoda.
Věra chtěla dokázat, že je nepostradatelná, ukázala, že je nepoužitelná. Renata chtěla přinutit manžela víc pomáhat, ono ho to nakonec přinutilo samo. Bez něj to Věra neměla šanci zvládnout. Byl to bodrý chlapík z Moravy, ale postarat se uměl…
BTW: Televizní sledovanost za uplynulý víkend dokázala, že ani sportovní nadšení nemá na mnohdy emocionální výjevy v rámci Výměny manželek. Ta totiž v neděli s téměř 1,4 miliónu diváků jednoznačně porazila přímý přenos zápasu Česko - Kanada. Ten vidělo přes 1,1 miliónu hokejových fandů.
související články
- KOLAPS! Vyčerpaná Věra skončila u lékaře / Blesk.cz
- Věra: Kolaps při Výměně manželek! / Bleskově.cz









6. 5. 2007 v 20.31
Tak na tuhle vymenu muzu zatim jen rict …. “Tyyyyy vole” :D :D :D
6. 5. 2007 v 21.02
Výměna manželek 6.5. je docela bez stresu. Ale mně jako ženě by vadil ten pan bodrý Moravák Roman, který oslovuje rodinu “ty vole” , obzvlášť novou manželku. Taxikář Zbyněk je fajn. Pavouci by mi nevadili, ale tohle oslovení bych mu hned vytkla.
6. 5. 2007 v 21.19
no nevím ale chtěla bych vidět ženu taxikáře u nás doma :-))) to by neobstála je stresovaná zbytečně nervní no můžu být ráda že u nás byl někdo jiný a né ona to by skončila v bohnicích:-)))
6. 5. 2007 v 21.22
Věra zažila to, co zažívají maminky normálně, vím o jiných, které se nedostanou ven i měsíc, je to prostě reálný život.
6. 5. 2007 v 21.29
Tak nevim, Vera me prisla takova …. ani nevim jak to nazvat. Takovej pripad pro psychiatra.
6. 5. 2007 v 21.40
Dneska je to fakt kuriózní - hlavní iniciátorka Výměny je zjevně případ pro psychiatra a zbytek obstál v pohodě, včetně manžela co měnit nechtěl. Původně jsem čekal nějaké postižené děti, ale zhroutit se kvůli něšťovicím ;-)
6. 5. 2007 v 21.40
Věra je nemocná. Je mi jí líto.
6. 5. 2007 v 22.54
To byla tedy vysmátá výměna, a to jsem neviděl ani třetinu :))
7. 5. 2007 v 2.51
Tak, ta pani byla precitlivela, opravdu na lekare.Z toho mala jsem porad nevedela o co slo, proc byla zhroucena, proc brecela?
7. 5. 2007 v 8.49
Věra byla hodně divná - co by dělala kdyby jí strčili do rodiny s postiženým dítětem? Utekla by? Tři lidi byli v pohodě - děti byly skvělý a paní se složila - ani jsem nedokoukala - lezla mi na nervy
7. 5. 2007 v 8.51
včera dost nuda… nadávající pán z Moravy hustej, připadal mi jako vysloužilej nácek. Nevim, co vyroste z kluků, který otec vychovává kombinací nadávek a fyzický síly :(
7. 5. 2007 v 9.59
Je rozdíl přijít do rodiny chlapců a dívek. Renata si jela odpočinout od čtyř chlapů. Paní Věra už nebyla zvyklá na malé děti. Ve 44 letech už to je pěkný záhul starat se o tři malé děti, obzvláště kluky. Když jsou v rodině samí kluci, je to velké zatížení na nervovou soustavu. Kdo má dcery tak to má v životě ve všem lehčí. Kluci jsou víc nepořádní, s holčičkami se lépe komunikuje, více doma pomůžou. Kdo má doma dcery a přijde do rodiny, kde jsou samí kluci, to je určitě šok. Zbyněk byl sympaťák.
7. 5. 2007 v 11.35
Tak milá Ter,sám vím,že můj humor a osobité jednání ne každý pochopí,ale vole není tak strašná nadávka a o fyzickém násilí může mluvit jen blázen.Rád tě poznám a můžeš mi ukázat svoje kvality.Svoje děti miluji a ony mne a nikomu nedovolím se oně otírat.O mě si mysli co chceš,ale opak je pravdou.Tvůj nácek.
7. 5. 2007 v 11.46
pro Romana - Tvůj přístup k dětem se mi zdál chlapskej, fajn a děti rozhodně z Tvěho přístupu nevypadaly nijak frustrovaně:o)) Jako rodina jste mi připadali všichni totalně na pohodu a o to asi jde především.
7. 5. 2007 v 11.48
to Eva: dovolím si nesouhlasit, mám dceru, její puberta to bylo horší než u všech synů mých kamarádek dohromady.Nezapomínej, holky letí na parádu a někdy je to pořádný boj! A o tom pořádku a pomáhání doma, to by bylo na dlouho. A nejsem sama, kdo má pocit, že mít holku je jako mít 3 kluky :o)) prostě holčičky už nejsou co bývaly a je to i částečně vina nás rodičů, takže si nestěžuji, jen konstatuji…
to ter: Roman se mi celkem líbil, teda oba chlapi byli tentokrat sympaťáci. Ta jeho mluva byla síla, ale tak nějak mi to k jeho výzoru sedělo. Kluci byli v pohodě, potřebovali jen zaměstnat, to platí na všechny děti…
7. 5. 2007 v 12.00
destiny a ajdo,dík za podporu.Jsem normální chlap a děti mám rád a nevěřili byste jak se máme rádi.Za tu mluvu se omlouvám jsem takový,ale jednou se v tom zlepším.
7. 5. 2007 v 12.25
No Evi, taky mám doma holčičku - puberťačku … a ten bordel, co dokáže napáchat, to hoši jen tak nedokážou …. však taky valej čočky, když se náhodou dostanou do jejího pokoje :D. Myslím, že je jedno, jestli máš holku nebo kluka, každý má svoje :)
Romane, mluvu bych asi zmírnila, ale jinak jsi to zvládl na jednotku … teda, všici, krom Věry. Té mě bylo skoro až líto.
7. 5. 2007 v 12.28
to Roman: ale prosím tě - proč se omlouvat za mluvu, pochybuju, že se v ostatních rodinách mluví spisovně - a nejraději určitě ještě s přechodníky. Nějaký to vole proběhne všude, a kdo tvrdí že néé, tak bud lže nebo žije sám. Nevím ale pohoršovat se všeobecně nad tím jak se ve vyměněné rodině mluví mi příjde divný - každej mluví nějak a každému co jeho jest. Konečně někdo kdo vzal výměnu sportovně a mluvil tak jak je zvyklej a jak mu “zobák” narost.
7. 5. 2007 v 12.33
Roman byl v pohodě, nevím proč většina lidí soudí podle vzhledu nebo mluvy a ne podle obsahu řečeného. Já osobně, když vidím napomádovanýho přeslušnělýho chlapa, tak si říkám pozor a většinou se moje podezření potvrdí. Jediný, co by mě vadilo, byli ti jedovatí pavouci. Myslím si, že nikdy nelze říct, že jsou stoprocentně zabezepčený a kdyby jenom jednou jenom jeden utekl, mohla by to být tragédie.
7. 5. 2007 v 12.52
Dík holky,vidím že těch normálních je vás většina a ostatní ať soudí.Mají na to právo.
7. 5. 2007 v 12.55
pro Romana:Pokud nechci aby mě děti mluvili sprostě a a nebo říkali nějaká slova, která jsou mi proti srsti, tak se snažím mluvit ne sice spisovně,ale alespoň slušně.Mám již tři dospělé děti a nikdy neslyšely od nás s manželkou sprostá slova a nebo slovo VOLE.Máš děti, ve věku kdy vidí jak se mluví doma a podle toho budou mluvit i oni.Za pár let se dočkáš toho, že ti vlastní syn řekne VOLE a pak se budeš divit kde k tomu přišel.Vždyť ty je tak oslovuješ, tak co by nemohli oni tobě tak říkat.
7. 5. 2007 v 13.06
No nevím proč se třeba Věra do té výměny hlásila, když je nervově labilní. Vůbec jsem si všimla už ve více dílech, že některé ženské vyvádějí, jak je jim smutno apod. To nikdy nebyly třeba jako děcka 10 dnů na táboře? I teď je přece normální, že žena jede na dovču s kámoškama a chlap třeba s klukama na ryby apod. Možná, že se tyto páry mají i raději a dopřejí si volno podle svých zájmů. Není třeba hned histerčit. Tady Věra asi měla spíše obavu, že doma bude vše v pohodě a že až přijede tak možná uslyší, že se právě bez ní měli doma docela fajn. To nemyslím ve zlým, jinak mi jí bylo líto a potřebovala by pomoct a to hlavně asi od rodiny.
7. 5. 2007 v 13.06
lahny,svým způsobem máš pravdu,ale jsem člověk kterému to uteče nějaké to slovo a jak říkám Vole dnes říkají děti ve školkách a jsou to synové a dcery doktorů a profesorů.Co drogy a jiná svinstva?.Já si trošičku tou drsností získávám u mých raubířů respekt a funguje to.Jinak uznávám a určitě se polepším.Už teď to slovo ani neznám.
7. 5. 2007 v 13.13
Mluva Romana je ještě celkem normální. Slovník dětí už ve škole si s jeho nezadá! A stačí slyšet mluvit náctileté a starší, tam je to daleko horší. Celá rodina vypadala pohodově, Roman správnej řízek a když budou kluci po něm, vůbec to nebude na škodu. Hlavně aby Verča nebyla po mamince! Lepší bodrý,úpřimný, veselý chlap , než nějaký škrobený panák!!!!!
7. 5. 2007 v 13.19
Romane, na jaký jste to byli muzikál a co to bylo za město? Tipovala jsem Žatec?! V Postoloprtech jsem byla kdysi dávno na chmelu, jako pedag.dozor, zážitky na celý život :o))
7. 5. 2007 v 13.49
Zbyněk byl fajn, jeho náhradní manželka taky. U Romana nevím, jestli mi má být sympatický nebo naopak, tak se to ve mě nějak tluče. Ta mluva a bodrost mi taky vadily, na druhou stranu tohle není podstatná věc. Líbilo se mi, že Věru držel a neztrapňoval jí, jak by někteří účastníci v minulých dílech jistě udělali. Nepomlouval jí, když mluvil sám do kamery, naopak se jí snažil pochopit nebo prostě aspoŇ přemýšlet, proč se tak chová. Věry mi bylo líto, absolutně to nezvládla, nevím proč se do výměny hlásila, bylo to nad její síly. Nerozumím tomu, proč několikrát opakovala, že má strach, že dostane doma vynadáno. Že by Zbyněk nebyl až takový dobrák jak vypadal?
7. 5. 2007 v 14.15
Nevím proč tady každýmu vadí to,že Roman říká vole.Chtěl bych vidět ostatní rodiny,tam se myslím mluví mnohem hůř.Já osobně,taky doma mluvím jak mě zobák narostl a zatím s tím nemám problém.Roman se choval naprosto přirozeně,nic nehrál narozdíl od ostatních.
7. 5. 2007 v 14.32
No tak já osobně jsem neřekla ani jedno sprostý slovo dokud jsem se nevdala. Je pravda, že teď už tak příkladná nejsem, ale opravdu je to vyjímečně a manžel ač dělník, tak taky tak běžně nemluví. Je ale pravda, že v rozčilení nám ulítne ledasoc. Když to “vole” je takový puberťácký, tak proto možná tolik bije do uší……
7. 5. 2007 v 16.35
Ta Věra se mi jevila jako neschopná, líná a především sebelítostivá ženská. Musela předpokládat, že v náhradní rodině budou děti, které mohou onemocnět. Proč tedy do VM lezla? Jistě, kvůli honoráři. Peněz její rodina má jistě nedostatek, taxikáři patří mezi sociálně slabé.
7. 5. 2007 v 19.23
Romane:Nějak mi docela uniklo,že jsi mluvil sprostě,ale když to tady tolik lidí říká,tak to tak asi bylo….:)))Mě se moc líbila tvoje žena,ten tobogán bych si s chutí užila sní,sama jsem na něm bohužel byla jen jednou…ale letos v létě se snad konečně podaří,že si ho i se synem užijem(se moc těším!!)myslím,že kdybys chytl lepší vyměněnou partnerku(né takovou depkařku),tak bys nám daleko lépe předvedl co v tobě je a byla by to mnohem větší sranda.Jinak mi připadá,že se k sobě s manželkou báječně hodíte(oba optimisté).MMCH jsem skoro stejně stará jako tvá žena a i když mi přišlo,že jste temperamentem ode mně odlišní,moc jste se mi líbili(jako lidi) a přišlo mi ,že pro vás vaše rodina vážně moc znamená(což je suprr!)Jen tak dál…:))…Z druhé rodiny se mi líbil pan Zbyněk(měl hezký a nakažlivý smích) a jejich dcerka mi přišla jako milá holčina,určitě bude šikovná…:))Tak lidičky,přeji hodně zdaru!Mějte se krásně!
7. 5. 2007 v 19.53
Šišino:Dík za komentář,který potěší a jsem rád,že to tak cítíš.Je to opravdu tak jak jsi napsala a to víš že všude je něco,ale vždycky si to lidi musí vyříkat.Moje mamina taky není svatá a má svoje mouchy jako já a snad proto ji tak miluji a stojí mi za každé naštvání když se do mě pustí.Ale víš jak něco snesu ne?Ne opravdu je skvělá a vážím si jí.Tobě přeji aby jsi se do toho aqaparku co nejdřív dostala a pořádně to tam rozparádila.Už tam taky brzo vlítnem.Čusík.
7. 5. 2007 v 20.58
Romane,
ty sedíš celý den na internetu? Teď koukám, že reaguješ téměř na každý příspěvek. To asi fakt doma nejsi moc platný, jak říkala tvoje žena, že doma nic neděláš.
Teď si jen užíváš, jak jsi se pěkně mediálně prezentoval.
Fakt je, že jsi Věru spíše držel, nedráždil ji a hlavně nepomlouval. To je veliké plus, to musí ocenit i tvoje žena. Jestli se takhle zachováš vždy i k ní, tak je to super. Je to asi hodná ženská a asi i šikovná, podle tebe umí dobře vařit, ale asi má nějaký problém a asi někde doma. Je mi ji líto. Toť vše. mějte so OK.
7. 5. 2007 v 22.01
Paní Věra mi připadala dost labilní, asi by měla navštívit odborníka.
Ostatní mi přišli v pohodě, Renata je živel, je pro každou legraci. Byla mi sympatická na první pohled. Pro vyměněnou rodinu to musela být milá změna, pokud jim tam vlastní maminka taky takhle bezdůvodně vyvádí. Romanova mluva mi naprosto nevadí, u nás doma padají mnohem svéráznější slůvka než “vole”, jadrnou mluvu jsem pochytila od svého drahého manžela. Podotýkám, že ani můj manžel se neživí jako dlaždič, či jinou dělnickou profesí.
Romanův přístup k dětem byl super.
7. 5. 2007 v 22.14
Je to jedno, hlavně že se národ baví :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) a bud hůř
7. 5. 2007 v 22.41
Již to tu několikrát zaznělo,těch sprostých slov,Roman je používá automaticky,jemu to nepřijde,ale myslím,že je rozumný,podle toho jak reaguje v diskusi,že s tím něco udělá.Mám také dva téměř dospělé syny,můžu říct,že jim sprostá slova vadí,určitě to nejsou žádní ušlápnutí chudinkové,jak by se možná zdálo,ale fakt je,že u nís se sprostě nemluví a slovo prosím a děkuju je na denním pořádku,on je pak život něšjak jednodušší a přání s prosím se nějaki radostněji plní.Jinak Roman na mě n působil,že má děti rád a dokáže se o ně postarat.,což mi ´bylo sympatické,velice pěkně na měš zapůsobilo,že Věru nijak nezesměšnil a neshodil.
a k jeho paní - holčičce upletla moc hezké copy,velmi prokoukla.
A ještě jeden postřeh,který se netýká pouze této výměny.proč lidé chodí doma v leginách,teplákách a jiných oblečkách,kdy už se konečně zbavíme tohoto českého zvyku?
8. 5. 2007 v 0.36
mino: a v čem chodíš doma ty? v plesových šatech nebo v zástěře? konkrétně já doma chodím ve spodních kalhotkách a v tričku, nicméně před kamerou bych tak pravděpodobně nechodila
8. 5. 2007 v 0.58
Taky nevim, v čem by měl doma člověk chodit :-O ? Legíny bych asi nezkousla, zato chodim dost často v noční košili, nebo jak tu říká kolegyně v kalhotkách a triku. Před kamerou bych tak rovněž nechodila ;-).
8. 5. 2007 v 11.00
Přidávám se k Mině, český zvyk nosit doma seprané nebo nemoderní věci, v kterých by člověk na ulici nevylezl, je dost odpudivý. Já nosím doma džíny /dnes jsou s přídavkem elestanu pohodlné/ a pěkné triko nebo halenku, prostě to, co můžu mít i mezi lidmi. V létě klidně krátké šaty.
Dnešní domácí práce v bytě nejsou nějak těžké a člověk se při nich nezašpiní víc než v zaměstnání. Samozřejmě pokud bych žila na statku a kydala hnůj u krav, tak to je něco jiného.
8. 5. 2007 v 13.37
Karkulko,
musíš být v těch džínách s elastanem docela pěkně zapocená a otlačená. nevím, proč doma nechodit v teplákách, přece si je dnes můžeš koupit i značkový, třeba za 2.000, aby jsi mohla mezi lidi, nádhero.
8. 5. 2007 v 15.38
teda chodit doma v halence - to by mne asi svihlo
8. 5. 2007 v 17.31
Tu hysterku Věru měli strčit spíš do Liberce (myslím) z jednoho z předchozích dílů k primitivnímu neomalenému manželovi polské uklízecí hysterky. Ten by s ní zacvičil. Může být ráda, že vyfasovala Romana!
8. 5. 2007 v 19.41
myslím, že nebyla hysterka, jen měla nějaký problém, se kterým se nám v pořadu nesvěřila. A to proto, že se bála asi jej řešit a ještě k tomu na veřejnosti. Ve výměně moc příležitosti k rozptýlení neměla, takže pořád jen přemýšlela až jí z toho lehce hráblo. No a TV potřebovala trochu drama, tak to tak nastříhala, aby to trochu jako drama bylo. No a to je vše.
8. 5. 2007 v 21.33
Jitka:Je z tebe cítit zapšklost,pár názorů a člověk z tebe cítí,že jsi v životě silně nespokojená…Co takhle něco podniknout,aby se to změnilo?Nevím,jaký problém tě konkrétně nejvíc trápí,ale určitě se najde zbůsob,jak tvé bolístky pofoukat…Víš,možná si říkáš,že co je mi do tvého štěstí,ale bohužel věřím,že jedno shnilé jablko dokáže nakazit celý sud(takže především lituji lidi kolem tebe).Ale od toho jsme přeci homosapiens,abychom svého daru dokázali použít i k řešení svých problémů…Takže věřím,že až tu příště narazím na nějaký tvůj příspěvěk,bude z něj cítit větší pozitivita!!!Přeji ti k tomu hodně zdaru!
8. 5. 2007 v 21.37
Jano:Souhlasím s tebou.Taky na mne Věrka tak působila.Přesně vystiženo…
8. 5. 2007 v 21.46
Myslím,že ta paní Věra trpí nějakým depresivním syndromem,pokud vím, tito lidé ani nemusí mít k splínu- z našeho pohledu -vážný důvod.Otázkou je,proč šla do výměny,která je mnohdy pro zdravé lidi dost velkou psychickou zátěží.
8. 5. 2007 v 23.21
Ještě se vrátím k debatě “ty vole”. U nás doma se mluví slušně, ale máme rádi písničky Daniela Landy, líbí se nám o čem jsou - a taky máme malé děti 6 a 8 let - a nastává problém, posloucháme Landu doma, v autě, před dětmi, s dětma, vysvětlili jsme jim, že pan Landa pro určité věci používá určité výrazy. Prostě normálně žijeme.
Nebo když se nám narodí děti, my přestanem poslouchat Landu a Roman přestane mluvit, jak to cítí? Zatím si myslím, že až nastane puberta, budeme mít k dětem blíž - Roman i my. Doufám :-)
8. 5. 2007 v 23.22
Ještě se vracím k oblečení doma.Plesové šaty skutečně nenosím,ale džíny,ve kterých se skutečně nepotím a nějaké triko,ńe vytahané a seprané,někdy sukni triko, v létě klidně šaty.Mám velký dům a žádnou pomocnici v domácnosti,jak by se mohlo zdát,zvládám celkem hodně prací,které jsou spíše mužské,můj muž je technický antitalent,ale dělám je ráda.Mám ráda věci v pořádku,domácnost rovněž a tím pádem sebe i ostatní členy domácnosti.Děti mají rády maminku v pořádku,neznám jediné,které by si přálo maminku upocenou a ušmudlanou.
A ještě jeden postřeh,měla jsem to štěstí se dostat na několik let do jedné velmi vyspělé země a věřte mi,že ten rozdíl je dramatický,lidé se sprchují ráno a večer,večer letí oblečení,které mají na sobě přes den do prádelního koše a ráno si berou nové,nikdo nesmrdí,není to otázka peněz.ale základních hygienických návyků,a ty tu opravdu chybí!
8. 5. 2007 v 23.30
Karkulko,děkuji za podporu.
9. 5. 2007 v 8.10
mino: No tak to je samosebou rozdíl, pokud pobíháš po baráku a po zahradě. V tom souhlasím, i když mně spíš vyhovujou v takovým případě kraťasy, ale to je každýho volba. Nicméně já bydlím v paneláku, tudíž je opravdu jedno, že si tu pobíhám polonahá, samosebou, že když čekám jakoukoliv návštěvu, tak se oblíkám. S tím sprchováním a praním - u nás je tohle samozřejmost. Neexistuje, abychom chodili v upocených smradlavých hadrech, což je samosebou znát na složenkách za vodu a elektřinu, ale furt lepší, než smrdět.:-)
9. 5. 2007 v 8.49
mino, známá měla doma na výměnný pobyt angliské středoškoláky,dvě! I do postele v botech. A sprchovaly se za 14 dní celkem 3x!!!!!
9. 5. 2007 v 10.47
asi takhle- v čem člověk chodí doma je jeho věc a těžko dle toho soudit celý národ.. ale dává tím najevou svou úctu k blízkým lidem.. je totiž nahlavu, když se žena líčí, voní a hezky obléká, když odchází do práce, zatímco doma chodí jak upocená šmudla.. co tím asi dává podvědomě najevo svýmu muži? že je pro ni důležitý co si o ní myslí okolí a že se chce líbit ostatním, ale pro manžela to neplatí, pro něj už krásná být nemusí.. prazvláštní logika.. starý oblečení využiju na hadry.. těch pár korun za oblečení se vyplatí obětovat..
9. 5. 2007 v 11.22
Lidičky, nenapadlo vás někoho jako mě, že paní Věra v momentě, kdy pochopila, že její manžel je doma na 10 dní s mladou kočenou jen jednoduše žárlila a bála se o manžela??? Já si myslím, že tak ideální to manželství asi nebude, jak tvrdili na začátku. On totiž Zbyněk vypadal, že už se dlouho tak neuvolnil a nepobavil jako s vyměněnou manželkou. Ta Verunka mi taky připadala, jako když se bojí od srdce zasmát. Nebo vážně věříte tomu, že se Věra bála, že dostane od manžela vynadáno. Za celých 10 dní mi ani jednou nepřišlo, že by měl sklony k hulvátství (nebo je tak dobrý herec???). Já si myslím, že Věrunka a Zbyněk budou ještě dlouho vzpomínat na vysmátou náhradní maminku a na to, jak byla v jejich bytě alespoň 10 dní pohodová a uvolněná atmosféra.
9. 5. 2007 v 11.57
Romane:díky za přání,snad to skutečně vyjde….Vidím,že jsi byl sympatický většině…nepamatuji,že by byl někdo na foru tolikrát vtahován do diskuse jako ty…A ještě k tvé babičce(ta by mohla dělat reklamu na energii),přeji ať ji ta vitalita vydrží a ať vám stále září optimismem a rozdává svůj nakažlivý smích.Vím dobře,jaká trápení s sebou stáří přináší,mojí babičce bude letos 80,ale šťastných chvilek už moc neužije,natož aby sama dokázala někoho povzbudit.To spíš potřebuje ona od nás.Vaše babička je proti naší hotové zářivé sluníčko!Tak ještě jednou,mějte se krásně a těch krásných a pohodových chvil ať máte co nejvíce!
9. 5. 2007 v 12.02
oprava: k tvé mamince,(vaší babičce)
9. 5. 2007 v 12.07
Beruno:také mne to napadlo,jenom nemám nějak chuť to rozmazávat,ale jinak je vážně možné,že máš pravdu.Dokonce je to hodně pravděpodobné…Jelikož ale Věrka není ten typ,co by se svěřil,nezbývá,než zůstat u domněnek,co jí to vlastně tolik trápilo…
9. 5. 2007 v 12.33
bety: taky nemám zájem to rozmazávat, nikdo z nás do druhého nevidí. i když někteří z nás jsou čitelnější a otevřenější, tak je do nás vidět víc. já jsem totiž taková držka, která co na srdci to na jazyku. Ale Věrky je mi líto, má krásnou dceru a asi i pohodového manžela a nějak si neumí užívat života. A to je škoda.
Naše rodina spíš funguje jako u Romana, to znamená, nic moc neprožívat, zbytečně neplánovat moc dopředu a pak tě nemůže naštvat, že jsi měla v plánu třeba výlet a ono je venku hnusně, nebo onemocní dítě…
9. 5. 2007 v 12.49
Beruno:vidíš a já nejsem držka,která co na srdci to na jazyku…kdo mě zná,ví že jsem hodně citlivá holka a někdy to snad snadno poznají i ti,kteří mě neznají,poněvadž to ze mě někdy přímo sálá..jsou dny,kdy se mi to daří maskovat(ta moje přecitlivělost)ale uvnitř sebe ji stejně nikdy nevymažu…holt jsem taková,bylo mi to shůry dáno,tak co nadělám…ale jinak se snažím,příliš stím neobtěžovat ostatní(i když některým se to někdy snad i líbí,ale asi jich nebude moc:)))a někdy je ta moje citlivost jak tak pozoruji pro druhé dokonce jako nějaký léčivý balsám,či co,ale to spíš vyjímečně,poněvadž,nejčastěji se člověk potká s lidmi,kteří žijí v takovém tom konzumním tempu…no,ale jinak pár takových”držek” znám a dokáže nám spolu být dost příjemně,když na to přijde.Nejsem totiž někdo,kdo by dokázal snadno humor “vyrábět” za to tyhle “držky” jak pravíš,to většinou dokážou a za to jsem jim nálěžitě vděčná,neboť to je opravdové koření života!!!
9. 5. 2007 v 23.09
Romane, souhlasím s tim, že před dětmi by se ani slovo vole nemělo používat, i když to pak ve škole uslyší pořád. Rodina má být vzor ;) Jinak tvuj pristup ke klukum mi prijde uplne skvelej, jako rodina jste mi byli fakt moc sympatičtí!! :) (škoda jenom, žes dostal k sobě Věru a tak sis tu výměnu nemohl pořádně užít:( Vůbec nechápu proč do toho sama chtěla jít, neměla se z čeho hroutit, co by dělala s postiženým dítětem nebo někde na statku mezi zvířatama?!
10. 5. 2007 v 15.35
Musím přiznat, že se mi Věra opravdu nezdála. Měla jsem z ní pocit naprosté “sklíčenosti, nabubřelosti a protivy” jednoduše řečeno “bubáka”. Působila zcela chladně (kdy si bez jediného úsměvu) povídala s roztomilým malým špuntem, na kterého se každá normální osůbka usát prostě musí. Tvářila se neustále, jako kdyby měla v zadku trny. Neusmála se, neustále ukřivděný a ublížený pohled. Prostě a jednoduše si myslím, že buď chtěla být před národem za zdrcenou chudinku, anebo má vážný psychický problém (spojený třeba s věkem) a měla by jej tedy řešit s lékařem.
13. 5. 2007 v 8.56
Pro Berunu: Připadalo mi moc pavlačové označit Věru za žárlivku, abych nenakrkla celý národ, že podle hodinového sestříhaného záznamu soudím atd., však víte, jak to pak v diskusi jede. Ale k věci: myslím, že jste se strefila do černého. Proč si to myslím? V chování Věry (fňukání, melancholie, pořád nějaký nespravedlivě na ni vyjdoucí problém, atd.) jsem přesně poznala chování své matky, která měla přesně toto myšlení - každou ženskou mezi 5 a 99 lety považovala za potenciální milenku svého manžela a celý život na ně chorobně žárlila. Samotná představa, že je někde s jinou ženou sám, jí přivodila vždy stavy stejné jako Věře, i když to byla třeba jen kolegyně z práce o dvacet let starší a v pracovní době, natož pak o dvacet mladší a na 10 dnů a 9 nocí…… To by patrně nepřežila. Snažím se být ale spravedlivá - moje matka by se do VM z tohoto důvodu nepřihlásila ani pod pohrůžkou trestu smrti, takže když to shrnu - Věra i moje matka jsou sice případy pro psychiatra, ale samozřejmě ani jedna tam nepůjde, a tak budou svým manželům dochucovat život dál! Jenže Věra se navíc znemožnila i mediálně. Proto ji nelituji ani trochu, ale jako bývalá “účastnice” obdobné rodinné pohody lituji jejího manžela a dceru.
16. 5. 2007 v 13.35
pro Lídu: Tak jsem sem po delší době zabrousila a našla Vaši reakci. Musím potvrdit, že i já jsem vycházela z příkladu ve svem okolí. Naštěstí se nejedná o rodinu, ale o sousedku na patře. I ona vytváří “rodinnou pohodu” svému manželovi a zároveň i dětem, kteří ve svém věku (8, 10 let) již pochopitelně vnímají, že vše neklape tak, jak by mělo. Horší je, že se zároveň snaží do teto “mašinérie” vcucnout i své okolí. Tudíž já musím (no nemusím, ale sousedy v paneláku si navyberete) nad kávou poslouchat střídavě spílání, nadavky, sebelítost, podezírání… A to podotýkám, že soused pracuje v mužském kolektivu a kromě vyjížděk s dětmi na kole “nesmí” nikam. I tak to stačí… nedej bůh, když jsou vysláni na služební cestu přes noc! Sousedka přitom má možnost vyjít si kam chce, ale ona nechce. Je to ženská bez jakéhokoliv zájmu, nesportuje, nečte, zkrátka nedělá pro sebe vůbec nic. a mohla by.
No to jsem se rozepsala, ale možná, že to pomůže někomu se nad sebou zamyslet a přestanou doma ty své protějšky dusit a omezovat. Vždyť jsou to naši partneři a ne náš majetek. Uf.