Americký Big Brother 10 je za dveřmi
V neděli 13.července začíná na CBS už jubilejní desátá řada Big Brother a vše je připraveno. Dům Velkého bratra dostal opět nový design, 13 soutěžících je v izolaci od médií a jejich jména byla v úterý oficiálně představena veřejnosti. Tentokrát se výkonná producentka Allison Grodner dušuje, že se nikdo ze soutěžících navzájem nezná, nejsou mezi nimi žádné předchozí vztahy.
Na castingu si údajně dali hodně záležet, soutěžící jsou v hodně širokém věkovém rozpětí, nejmladšímu je 22 let a nejstarší je už dědečkem, je mu 75 let. A zbytek soutěžících má prý hodně vyhraněné názory na svět, takže o zábavu nebude nouze. V domě budou vedle sebe zavřeni zapřísáhlý rebublikán vedle demokratky nebo účitel z církevní školy vedle homosexuálního kovboje. Jaké bude hlavní motto této 10.řady a jaké twisty si štáb nachystal, jsme se zatím nedozvěděli, budeme si muset počkat až na neděli.









9. 7. 2008 v 7.34
MAZEC proc to neni i u nas PROC ? jsme tak zaostalej narod a vetcina obyvatel sou paprdi co nechapou co je to reality show PROC ? PROC ? PROC ?
9. 7. 2008 v 12.31
Robin: Mě to ani nevadí, v Americe to udelaj o mnohem lepší než tady. A US verzi máš bez reklam:)))Teda aspoň tady u nás.
9. 7. 2008 v 16.26
ten dum vypada hodně pěkně a ty soutěžící…myslim,že to bude nářez
robin: u nás to nemuže být tak dobré,protože by se nenašly peníze na tak cool baráček a horko těžko by se našli takové osoby na českých castinzích, navíc si myslim,že čechum chybí představivost
10. 7. 2008 v 0.04
Diky za videa…doufam, ze se tady bude i nadale venovat i Big Brotheru UK.;)
Ktera verze te vubec vice bavi TK? UK nebo USA?
10. 7. 2008 v 0.11
Ale ono by to tu taky šlo, jen by se k tomu musela pustit správná (myšleno mladá a rs protřelá) crew ;-) Jinak ten dům možná je cool ale spíš je to jen trošku upravená verze toho co vídáme už dlouho - jen jiné vybavení.. Taky by už mohli postavit dům nový :-( Na BB10 se ale hodně těším.. Když jsem viděl toho blbečka, co říká že by se odstěhoval z US kdyby se stala prezidentkou Hilary Clintonová - asi už vím, koho budu značně nesnášet ;o)) Jinak moc se mi z domu líbí punková ložnice a kuchyně.. Takové bych bral domů ;o)
10. 7. 2008 v 1.26
A sledovali jste AUS BB? Fakt hustý, Baywatch PAMElA je v baráku:) Poslední tejden a půl a je konec, fakt mi bude AUS BB chybět. Taková relax podívaná. I když ted vypadla Brigitte, což bude hodně znát.
10. 7. 2008 v 6.08
Souhlas reality show typu BB a VV maji delat lide, kteri tomu skutecne rozumi a maji nakoukano nekolik verzi v zahranici (ne jenom par dilu, ale cele serie) … chce to mlade a jak pise Fx, spravne postrelene rezisery, kteri maji jiz dopredu rozmyslene postupy, zadne ceske “zkusime to, treba to zabere”. Napriklad nejaka nova digitalni televize typu barrandov tv by casem mohla sveho BB spustit. Ikdyz by treba nemala takovou sledovanost, ale na internetu by se urcite par lidi naslo :)
10. 7. 2008 v 6.11
o bb doporucuju mjbigbrother.blog.cz sou tam na uk,aus i us.
10. 7. 2008 v 12.14
Nojo, Zacku, ale kdo to zaplatí? Taková show spolyká dost peněz a sledovanost je klíčová. Pár lidí na internetu to nevytrhne.
10. 7. 2008 v 14.34
To Scalex: Tak to každopádně.. První série VV vyšla na 150 000 000 Kč, což je docela darda :((
10. 7. 2008 v 14.40
To je presne to co rikam ja , proc se tu neobevi neaka nova digi tv ktera by se zamerila jen na divaka ktery zere reality show a podobne blazniviny . Tady kazdy hraje jen na sledovanost , nechaj si udelat nekde v praze anketu od cca par lidi a z toho pak vycházejí .Cele toto kolem sledovanosti je nesmysl .
10. 7. 2008 v 14.56
To Robin: To snad nemyslíš vážně, ne? Sledovanost je to jediné, co je podstatné.. Od sledovanosti se odvíjí částka, kterou si stanice může říct za odvysílání reklamy v čase pořadu.. A z reklam je ta show placená.. Myslím, že stanice zaměřená na RS by se v Čechách ani náhodou neuživila.. Vím, že na téhle stránce se slézají nadšenci do těchhle pořadů ale ta TV potřebuje, aby to sledovalo aspoň cca 1,5 milionu lidí aby se to vyplatilo… To by určitě nemělo. Co by u nás měli zkusit je americká verze BB.. To by bylo odlišné od toho, co jsme viděli a diváky by to mohlo přitáhnout.. Nemuseli by u TV trávit každý den ale třeba jen 3 dny v týdnu a navíc způsob vyřazování má něco do sebe.. Např u VV vypadli brzo ti záporňáci a pak s těmi slušňáky bylu už jen nuda :( Takhle člověk musí koukat pořád dál a přát si “aby už ten hajzl konečně vypadnul”.. Nebo alespoň nedělat hlasování stylem 1000 hlasů z jednoho čísla… Lidi si pak myslí že je to podplacené a neposílají hlasy a výsledky nereflektují realitu… Když to přeženu, tak prachatý soutěžící si nechá od kamaráda poslat 1000 SMS, zatímco chudý ale oblíbený soutěžící dostane 999x 1 SMS.. Ve finále tak vypadne ten nudný na úkor oblíbeného a sledovanost klesne z 1000 lidí na 1 člověka… Hlavně že stanice vydělá pár korun na smskách (nesrovnatelné s příjmy za reklamu související s vyšší sledovaností).. :o((( CZ stanice to zkrátka pořád nechápou.
11. 7. 2008 v 11.42
ahoj,muze mi nekdo rict,proc bych mel sledovat us verzi? reknu vam sva negativa: nehezky dum,postaveny v ocim bijicim interieru,kulisách.. soutezici vypadaji jako herci. Zkratka cely je to umely a to me na tom odpuzuje,vcetne moderatorky,vubec to na me nepusobi dojmem reality.. zkuste me presvedcit ze se mylim,rad byhc to zkusil
11. 7. 2008 v 13.34
No je pravda, že to s originální verzí nemá nic společného, ale pokud máš rád Survivor, je to něco podobnýho, akorát se to odehrává v domě. Je to hlavně o taktice, má to spád a Julie ….,but FIRST..je už legendární :-)
11. 7. 2008 v 13.58
Monty: proč by tě měl někdo přesvědčovat? Když se ti to nelíbí, tak se na to nedívej. zkus třeba jeden díl a pokud ti to nebude po chuti, tak se nenech přemlouvat.
Podle mě už jen to, že jsi tady napsal je krajně ubohé a nasvědčuje to ejn o tom, že nemáš svůj názor a necháváš se manipulovat.
11. 7. 2008 v 15.40
monty:
Plně souhlasím s negativy.
1) Dům vypadá skutečně jako obyčejné kulisy v televizním studiu (což taky je) nasvícený u stropu studiovými reflektory. Zpočátku jsem si ani nebyl jistý, že denní světlo na zahradě je opravdu přírodní.
2) Soutěžící jsou si hodně podobní, většinou namyšlení třicátníci, kulturisti nebo modelky z Kalifornie, ale nevím, možná že právě takhle vypadá běžný Američan:-)
3) Moderátorce Julii Chen se podle jejího strojového projevu přezdívá ChenBot a z jejího proslaveného výrazu “But first…” se lidi dělají srandu. Existuje dokonce “drinking game”: dej si panáka, kdykoliv zaslechneš “But first”. Protože to říká v každé druhé větě, na konci epizody můžete mít docela dobře natankováno.
4) Štáb hodně věcí cenzuruje a dělá ze soutěžících na obrazovce svatoušky, ikdyž podle online streamů se někdy dopouštění rasistických a antisemistických urážek.
5) A v neposlední řadě se mi zdá, že štáb přímo našeptává soutěžícím, co mají ve Zpovědnici říkat, takže to vypadá hodně hrané. Stačí se podívat na ty průběžné komentáře ve Zpovědnici, kdy soutěžící popisují, jaké měli pocity před začátkem soutěže, po prvním kole, po druhém kole…po neúspěchu v soutěži. Přitom když sedí ve Zpovědnici, tak je to už dávno za nimi. To by nebylo zas tak vážné, ale myslím si, že štáb jim občas našeptává, koho nominovat.
A teď k pozitivům:
1) Není to tak roztahané, vysílá se to jen 3x týdně, takže je v rekapitulacích jen to podstatné
2) Časté soutěže každou epizodu oživují, zvlášť napínavé jsou POV. Samotné soutěže jsou docela promyšlené, některé jakoby vymýšlel ten samý tvůrce jako v Survivoru.
3) Celý americký BB je spíš strategická hra, kde je důležité uzavírání spojenectví, lhaní, podrazáctví, spiknutí proti jednomu hráči, který se pak musí snažit získat POV (jako James v BB9), takže pak diváci mohou diskutovat, jestli je tahle strategie právě ta správná.
Takže dá se to přežít. Ale už jsem taky četl názory amerických recenzentů, že je tato jejich verze nudná a že by chtěli něco podobného BBUK, kdy o vyloučení rozhodují jenom televizní diváci…
11. 7. 2008 v 15.50
dlužím odpověď Zackovi:
Loni mě víc bavil BBUK8 než BBUS8, ale letos jsem BBUK zatím moc nepřišel na chuť, soutěžící jsou mi vesměs nesympatičtí, štáb je stále nechává svému osudu a moc úkolů nemají. Koukat 45 minut, jak se navzájem pomlouvají a většinou to jsou jenom takové plky, tak to mi moc jako dobrá televizní zábava nepřijde. Proto sem taky nedávám moc otitulkovaných videí, protože se tam podle mě nic zajímavého neděje. to v loňské verzi se alespoň člověk zasmál u Briana, Sam a Amandy.
Zkrátka BBUK pro mě letos zatím zklamání.
To mi teď připadá přece jen zajímavější BBAUS. Jsou tam sice bezkonfliktní svatoušci, ale běžný divák se s nimi může lépe identifikovat a navíc se při sledování aspoň zasměje.
Na BBUS se podívám, ale hlavně jen kvůli soutěžím a taktizování, viz můj předchozí příspěvek.
11. 7. 2008 v 21.29
A kde se vsechny ty reality show daji sledovat ? Npariklad zde : http://www.gorilla.cz/article/3751-survivor-micronesia-titulky.html jsou CZ titulky k cele nove serii Survivor , ale kde se to da sledovat ? nechapu to .
12. 7. 2008 v 14.54
TK: Díky moc za info, zkusím to.
Nick Flyer: Ty jsi teda psycholog jak vemeno.
13. 7. 2008 v 0.34
Monty: a ty zase logik. Když se ti to nelíbí, tak proč někoho žádáš, aby tě an to ukecal? Logika jak kráva.
13. 7. 2008 v 17.23
Ad TK výše:
1) Měl jsem stejný pocit co se zahrady týče.. Rád bych viděl nějaký dokument o natáčení téhle show nebo alespoň nějaký článek. Jinak mě se ale dům líbí. Podstatně víc než britský.
2) Je pravda, že takových je tam dost ale upřímně, třeba BBUK8 (nebo ve kterém byla ta vygumovaná “růžová dvojčata”) je obdobných existencí často taky dost plný (v té samé sezóně taky třeba ta parodie na Victorii Beckhamovou a další).. Takže mi to nepřijde o nic horší..
3) Julie je sympatická moderátorka.. Moderátorku BBUK nemůžu vystát s tím jejím křečovitým a přehrávaným humorem, zatímco Julie je taková decentní a diváka soutěží v klidu provede.
4) Ano, cenzura je trošku zvláštní věc, na druhou stranu tebou popsané věci zkrátka na obrazovku nesmí, jinak by opět platili obrovské pokusy. Navíc US je velmi konzervativní země (jakkoliv se snaží přesvědčit zbytek světa o opaku) a navíc si hodně hrají na věřící.
5) S tou zpovědnicí je to víceméně pravda. Ale je to logické.. V zájmu sledovanosti se snaží show udělat co nejvíc srozumitelnou - tím pádem když někdo ze soutěžících něco provede ale není třeba zřejmé proč, řeknou mu něco ve stylu “a teď nám pověz o téhle situaci” a ten člověk ji sám popíše.. V pořadu to funguje skvěle. O našeptávání nominací vážně pochybuji.
1) Naprostý souhlas.. Důvod, proč se třeba zpětně nemám chuť dívat na starší série BBUK je šílené množství epizod.. BBUS je stručné, úderné a nekrade divákovi tolik volného času.
2) Soutěže jsou fajn.. Zejména mě baví soutěže na výdrž (viz BB9 - zavěšení na diskokoulích apod.)
3) Ano, je to o taktizování.. Otázka je, co je víc “reality” - jestli US nebo UK verze.. Ale to by bylo na dlouhou polemiku ;)
To BR: Zkus http://www.surfthechannel.com sekce TV show.. Nebo prozkoumej YouTube (tam najdeš celé série BBUS i UK), potom na http://www.tudou.com (nahoře do vyhledávání napsat co žádáš a pak otvírat podle obrázků ;-))..
13. 7. 2008 v 18.18
fx:
Přesto si stále stojím za tím, že projev Julie Chen mi připadá hodně prkenný a naučený podle scénáře. Kdybych se snížil na úroveň bulvárního tisku, tak řeknu, že to moderuje jenom díky tomu, že je manželkou Leslieho Moonvese (prezidenta CBS), jinak už by ji dávno vyhodili. Ale neřeknu to :-)
U cenzury jsem vypíchnul jen namátkou některé příklady, ale spíš je horší, že se účelovým střihem snaží vykreslit u diváků úplně jiný obrázek o soutěžících, než je ve skutečnosti. Když si pak člověk přečte přepis streamů a porovná to s tím, jak je to podáno v televizních epizodách, nestačí se divit.
U amerického castu se mi skutečně zdá, že si vybírají lidi jen podle toho, jak dobře umí hrát. A nejvíc to je vidět právě v té mnou zmiňované Zpovědnici, kdy mají popsat dané situace. Sedí tam v jednom a tomtéž oblečení a stejném účesu a popisují sitace staré několik dní stylem jakože se možná teprve stanou anebo právě probíhají. V jednu chvíli na povel “zahrají” radost z toho, že dostali dopis od rodiny v HOH pokoji, a vzápětí dostanou pokyn “a teď se nám na kameru rozplačte, jako že jste si ten dopis právě přečetl/a” a bulí jak želva…
Ale přesto si holt BB10 nenechám ujít.
14. 7. 2008 v 11.30
To TK: No vidíš, a mě je zase Julie Chen hodně sympatická a její projev mi přijde fajn.. Možná to bude tím, že jsem viděl Mareše moderovat CZ verzi a teď už mi všechno přijde lepší ;-)
To s tou cenzurou je naprostá pravda ale to není jen u US BB ale celosvětově.. Kdysi jsem sledoval dokument o britské verzi a říkali, že se to u nich děje taky.. Už samotný koncept BB v sobě zahrnuje, že si vyberou jednoho člověka a udělají z něj černou ovci.. Ten si pak pomalu ani nemůže dojít nakoupit :( Co mě přijde šílené je, jak jim třeba i digitálně vymazávají tetování atp aby vypadali slušněji ;o)
S tím hraním je to samozřejmé.. Na lidi to prostě funguje, zejména na američany, tak proč by to nedělali ;) Nejvíc je to hraní vidět na začátku soutěže, když křičí nadšením, jak dostali klíč :o)
Přes to přese všechno mi to přijde mnohem lepší než jakékoliv jiné mutace.. Je to spíš jako seriál než show ;)
14. 7. 2008 v 11.35
No a když už máme za sebou první epizodu, co takhle si ji zhodnotit :o))
Překvapila mě absence jakéhokoliv twistu (brzké volení HoH nic moc). Následně v průběhu pořadu jsem hned chytil nechuť k několika soutěžícím.. Memphis, Ollie, Dan, Jesse a Brian.. Všichni rádoby chytráci, rádoby věřící, rádoby hoši na úrovni… Takové bych v reálu nevystál ani pět minut. Jerry zatím působí docela pohodě, Steven taky, holky jsou v klidu, jen Renny je dost střelená.. Ale raději bych viděl venku z vily Jesseho..
Jo a dobrá byla ta soutěž s “Brouky” ;-)
Celkově ale, řekl bych, dost slabé intro.. :-( Uvidíme, jak se to vyvrbí ;-)
14. 7. 2008 v 19.39
fx:
Jsem rád, že nominováni jsou právě Jesse a Renny. Jesse mi moc sympatický není (viz jeden z mých předchozích komentářů o kulturistech), navícmůže být v dalších soutěžích pro ostatní fyzicky silný protivník (takže tipuju, že půjde). A Renny s tím jejím šíleným smíchem taky nemusím (jak hned zapškle kritizovala dědu Jerryho za to, jak zkoušel, jestli jsou Aprilina prsa pravá nebo ne).
A myslel jsem, že v soutěži s VW se budou hráči obtížně dohadovat, kdo ze hry o odměnu dobrovolně odstoupí, a ono to šlo kupodivu docela snadno.
14. 7. 2008 v 22.57
TK: Jj, nominace mi taky přijdou vcelku fajn.. Nevím, kdo jiný by se na nominace víc hodil.. Letos mi to ani tak nepřijde o kulturistech, jako spíš o rádoby věřících ;) Jinak je pravda, že kritika Jerryho byla naprosto zbytečná.. Jednak mi ta zkouška pravosti nepřijde jako nic špatného a druhak, i kdyby mu to nebylo po vůli, nějak se musí pokusit zapadnout mezi mladšími ;) V soutěži s VW mi přišel nepříjemný Memphis, jak kritizoval Jesseho :(
No, už jsem zvědavý na další epizodu ;)
15. 7. 2008 v 5.35
JO US BB je fajn,ale je to fakt velkej rozdil od UK a AUS , hlavne ta akční hudba a celá ta amerika, no. má to spád a to se mi líbí. a opět se tam rýsujou lidi který mě budou pěkně s*át!:) a jeden ten borec je v gestech úplně stejnej jako Dick a ta blondýna s (ne)pravejma je jak Dickova segra (BB8 finalisti)
15. 7. 2008 v 12.42
Nick Flyer: Nás dva by měli dát společně do vily.To by byla sledovanost.
15. 7. 2008 v 15.43
MB: Jen malá oprava - byla to Dickova dcera ;-)