Panáček v reality show

I Survived a Zombie Apocalypse (recenze)

21. Březen 2015 | napsal(a): | reality show: reality show obecně

[singlepic id=10935 w=615]Na britské televizní stanici BBC Three je nyní k vidění osmidílná reality show I Survived a Zombie Apocalypse, která se veze na současné popularitě zombie televizních seriálů a filmů. Deset lidí se zabarikáduje ve vyrabovaném nákupním středisku, které je obklopeno hordou krvelačných zombií. Pod dohledem všudepřítomných kamer mají za úkol přežít následujících 7 dnů, po kterých všechy přeživší vyzvedne vojenská helikoptéra a odveze je do bezpečí. Jedná se tedy o mix Big Brothera a seriálu Živí mrtví (jistou inspiraci lze nalézt i v televizním seriálu Dead Set, o němž jsme před lety také psali).

Soutěžící mají k dispozici také obligátní zpovědnici, v níž rádiovým spojením od evakuačního týmu dostávají zadání misí. Čas od času totiž vybraní dobrovolníci musí opustit bezpečný úkryt a vyrazit ven pro pitnou vodu, nebo pro zásoby potravin do vzdálenějších částí nákupního centra. Musí se přitom pohybovat obezřetně a potichu, aby nepřilákali pozornost zombií. Pokud by se totiž nějaký soutěžící dostal do jejich spárů, tak to pro něj znamená konec hry (a také docela krvavě natočenou smrt). Diváky může těšit, že obtížnost misí se postupem času neustále zvyšuje, takže už teď je jisté, že poslední epizody se určitě nedožijí všichni soutěžící, úmrtnost je vysoká.

Co se týče vizuálního zpracování této reality show, tak si produkční firma zaslouží pochvalu. Prostředí opuštěného nákupního střediska a věrohodný makeup komparsistů v rolích zombíků dodává tu správnou atmosféru, na rozpočtu se zřejmě nešetřilo. Každá hodinová epizoda shrnuje odálosti jednoho soutěžního dne, v dotáčených vsuvkách děj komentuje také správně cynický moderátor Greg James. Další vtipnou vsuvkou jsou animované vzdělávací videa civilní obrany:

Škoda jen, že to má tak málo epizod, diváci tak ani nestačí moc poznat charaktery a příběhy jednotlivých soutěžících, a pokud trosečníci ví, že je čeká pouze 7 dnů, tak ani mezi nimi nestihne přijít ta pravá ponorka.
Hodnocení Panáčka:1

Další videa:

Úvodní sekvence: Jak to vše začalo